Op 30 Januari werd ik in Gent aangesproken door 2 medewerkers van DPG Media, met de vraag of ik een krantenabonnement voor studentikoze prijs in overweging zou willen nemen. Met de nadruk dat ik hierover wilde nadenken, en zeker voor niets toestemming geef, gaf ik mijn gegevens op, waaronder ook mijn rekeningnummer (verder geen handtekening, codes, of dergelijke). Ze meldden me dat iemand van DPG me enkele dagen later zou opbellen, maar verzekerden me ook dat ik absoluut nog aan niets gebonden was. Enkele dagen later werd ik effectief opgebeld, maar die oproep miste ik. Ik was dan ook enorm verbaasd om op 11 Februari te moeten vaststellen dat DPG Media 14,06 Euro van mijn rekening gehaald had met domiciliëring, aangezien ik NOOIT toegezegd had op een abonnement, laat staan toestemming gaf tot domiciliëring. Na deze via mijn bank te kunnen blokkeren, is er nooit geld van mijn rekening kunnen gaan. Het kwam dan ook weer als een enorm onaangename verrassing, om deze morgen vast te stellen dat ik een brief kreeg van DPG Media, met een aanmaning tot betaling. In concreto komt het er dus op neer dat ik NOOIT toegezegd had op een abonnement, en hier TOCH is vanuit gegaan en mijn gegevens gekoppeld heeft aan een jaarabonnement. Reeds enkele mailtjes gestuurd, maar geen antwoord. Via de telefoon zetten ze me enorm lang in de wacht.