Klacht
S. D.
Naar: TotalEnergies
Dus.. sinds November 2022 klant bij Totalenergies voor gas en elektriciteit. Nooit problemen gehad tot.... de eindafrekening van het gas- en elektriciteitsverbruik van 2023. Iets van een 1500€, een redelijk bedrag, dus beslisten wij om hiervoor een afbetalingsplan aan te vragen... de andere maandelijkse facturen bleven gewoon betaald.Tot ik in Februari gecontacteerd werd door hen dat er een 'drop' ging plaatsnemen omwille van de onbetaalde eindfactuur. Ik heb dan onmiddelijk telefonisch contact opgenomen, Mevrouw aan de telefoon zei me dat er een vergissing heeft plaatsgenomen en deed alles om een afbetalingsplan op te stellen. Op de vraag of er een afsluiting kwam, stelde ze me gerust dat er geen probleem was.. Ze had met haar overste gesproken en we moesten niks vrezen. So far so good... tot in de maand Maart '24 opnieuw berichtgeving was betreffende een 'drop' of afsluiting bij hen. Na een paar telefoontjes gaven ze LETTERLIJK toe dat ze een fout hadden gemaakt, verkeerde info hebben gegeven en toch niets aan de 'drop' konden veranderen.Sorry, maar als dit niet wraakroepend is, weet ik het ook niet meer. Ik wens dus ook enkel te betalen voor de verbruikte energie en zeker niet voor afsluitingskosten en dergelijke die Totalenergies zelf veroorzaakt hebben!!
Berichten (7)
TotalEnergies
Naar: S. D.
Uw Referentie: E222135034Beste Stefaan De Vreese,Via Test-Aankoop hebben we uw bericht ontvangen in verband met de afrekening.Ik heb uw dossier bekeken, en zie dat uw contracten bij ons reeds beëindigd zijn.De reden hiervoor was een openstaand bedrag voor langere termijn, waarvoor u ook reeds meerdere herinneringen ontving.U nam contact op met onze diensten met de vraag om het openstaande saldo af te betalen via een afbetalingsregeling, wat overigens de procedure tot stopzetting niet opschort.Echter hadden we niet voldoende informatie, waardoor we u in januari een voorstel deden met de vraag naar welke betaaldag in de maand haalbaar was voor u.Op dit verzoek bent u dan in februari pas ingegaan, waarbij de procedure tot stopzetting van de contracten al van start was gegaan.Hierdoor hadden wij een dossier opgemaakt voor de achterliggende diensten, om te kijken wat er in deze situatie nog mogelijk was.Hun oordeel was dat u niet de nodige stappen had genomen om ons tijdig op de hoogte te brengen met alle informatie betreffende het afbetaalplan.Achteraf hebben ze de vraag tot afbetaling verwerkt, en brachten u hiervan op de hoogte alsook van het gegeven dat de procedure tot stopzetting van de contracten niet meer gestopt kon worden, tenzij u het openstaande bedrag aanzuiverde voor de effectieve einddatum.Hopelijk hebt u hiermee voldoende informatie.Met vriendelijke groeten,JonasCustomer Services TotalEnergiesTotalEnergies Power and Gas BelgiumRue Saint-Laurent 54 4000 Liège - BELGIQUEwww.totalenergies.beCONFIDENTIALITÉ. Ce courrier électronique (y compris ses éventuelles pièces jointes) peut contenir des informations susceptibles d'être confidentielles. Il ne peut être utilisé autrement que pour la finalité pour laquelle il a été envoyé. Au cas où il ne vous serait pas destiné, merci de le supprimer et d'en avertir immédiatement l'expéditeur.CONFIDENTIALITY. This email (including attachments, if any) may contain confidential information. It may not used for purpose other than that for which it has been sent. If you are not the intended recipient, please delete it and notify the sender immediately.--------------- Oorspronkelijk bericht --------------- ref:!00D0Y033WA3.!5000805OhwNb:ref
S. D.
Naar: TotalEnergies
Beste, bedankt voor het snelle antwoord, maar sommige van deze stellingen kloppen niet.Communicatie van jullie kant was helemaal niet ok, ik kan me het aantal telefoontjes niet meer voor geest halen waarin de Totalenergies medewerkers me gerust stelden en mededeelden dat alles ok was..Dat groot openstaand saldo wat U ter sprake brengt, was net de eindafrekening voor gas en elektricteit.Andere facturen zijn steeds betaald geweest..We kunnen nog heel veel heen en terug sturen, gelieve een voorstel te doen om het openstaand verbruik door ons in schijven te betalen, in de langst mogelijke duurtijd, zonder alle afsluitkosten en dergelijke.. ik heb nooit een verbreking gevraagd, jullie hebben deze ondanks de fouten en misvattingen opgedrongen!! Noemen jullie dit klantgericht?? Sowieso ga ik me niet op deze manier laten behandelen, zal ik nu en nooit toestaan!! Ook al is het David tegenover Goliath, dit laat ik niet zomaar gebeuren.Ik denk dat de oplossing ergens tussenin ligt, graag hoor ik van jullie.Met zeer gefrustreerde groet, De Vreese Stefaan0477 33 26 75Scheutlagestraat 38 9200 Mespelare
TotalEnergies
Naar: S. D.
Uw Referentie: E222135034Beste heer/mevrouw,Wij hebben uw klacht goed ontvangen op 10/04/2024 in verband met de facturatie.In het klantnummer E222135034 van uw client Stefaan De Vreese hebben wij opgemerkt dat zijn contract gestopt is op 29/03/2024 voor zowel electriciteit als voor gas wegens openstaande bedragen.Vanaf 01/2023 tot op heden zijn er al 17x herinneringen gestuurd.Uw client heeft al een afbetalingsplan dat is opgesteld op 19/02/2024 om gedurende 6x maanden 125.88euro te betalen en één keer 47.75euro.Het is helaas niet mogelijk om bijkomend een afbetalingsplan nu te gaan opstellen voor de afrekeningen E2401702141, E2401899991 en E240199992 met een openstaand bedrag van 3216.35euro.Als dit 1e afbetalingsplan volledig is vereffend kunnen we overgaan om een oplossing te bieden voor het andere openstaand bedrag.Hopend een verduidelijking te geven.Met vriendelijke groeten,RudiCustomer Services TotalEnergiesTotalEnergies Power and Gas BelgiumRue Saint-Laurent 54 4000 Liège - BELGIQUEwww.totalenergies.beCONFIDENTIALITÉ. Ce courrier électronique (y compris ses éventuelles pièces jointes) peut contenir des informations susceptibles d'etre confidentielles. Il ne peut etre utilisé autrement que pour la finalité pour laquelle il a été envoyé. Au cas où il ne vous serait pas destiné, merci de le supprimer et d'en avertir immédiatement l'expéditeur.CONFIDENTIALITY. This email (including attachments, if any) may contain confidential information. It may not used for purpose other than that for which it has been sent. If you are not the intended recipient, please delete it and notify the sender immediately.--------------- Oorspronkelijk bericht --------------- ref:!00D0Y033WA3.!5000805OiFav:ref
S. D.
Naar: TotalEnergies
Beste, Dank U voor het snelle antwoord. Met deze regeling ga ik niet akkoord. Die openstaande bedragen waar U het over heeft gaat over die eindafrekeningen... Uw fantastisch personeel heeft gedurende een hele tijd mij aan het lijntje gehouden en dat pik ik niet! Als jullie het schaamrood nu nog steeds niet op de wangen hebben door een gewone burger in zo een lastig parket te brengen, dan weet ik het ook niet meer...Het is niet omdat U eens een herinnering stuurt voor een factuur die 2 dagen te laat betaald is, dat dit invloed heeft op dit dossier, Gewoon belachelijk..Ik blijf de 125,88€ maandelijks betalen. Als jullie met niets beter kunnen komen als dit, laat ik de rechter wel beslissen. Met zeer gefrustreerde groet, De Vreese Stefaan. 0477 33 26 75Scheutlagestraat 389200 Mespelare
TotalEnergies
Naar: S. D.
Uw Referentie: E222135034Beste meneer De VreeseIk heb uw antwoord binnen uw klachtendossier bij Test-Aankoop goed ontvangen.Na analyse van uw dossier stel ik vast dat uw afbetalingsplan niet langer geldt. Het is stopgezet wegens laattijdige betaling. U moet weten dat een afbetalingsplan een dienst is dat wij verlenen aan onze klanten, maar dat er zeer streng toegezien wordt op de data van de betalingen.Uw afbetalingsplan werd opgesteld op 19/02/2024, de 12 schijven van Eur125,88 moesten telkens voor de 5de van de maand betaald zijn. Dit betekent dat wij het geld ten laatste op die dag op onze rekening moeten hebben. Hetgeen duidelijk aangegeven is op het afbetalingsplan. Uw betaling van april kregen wij pas op 09/04/2024, dat is de reden dat uw afbetalingsplan werd geannuleerd.Uw huidig openstaand saldo bedraagt momenteel Eur4019,38 waarvan Eur1618,50 reeds vervallen is.Het gaat over volgende afrekeningen:Afrekening Gas (E2306861456) 01/12/2022 - 01/12/2023 van 07/12/2023 Eur803,03 (van de Eur807,62) (deze afrekening bleef onbetaald, ze werd geannuleerd door N2400227179, dat geld ging naar de voorschotfactuur van maart (Eur351,85) en naar je afrekening elektriciteit van december (Eur455,77 van de Eur702,94).De nieuwe afrekening voor dezelfde periode (E2401702141) 01/12/2022 - 01/12/2023 voor Eur815,47.Eindafrekening Elektriciteit (E2401899991) 01/12/2023 - 29/03/2024 voor Eur115,02Eindafrekening Gas (E2401899992) 01/12/2023 - 29/03/2024 voor Eur2.285,86Ik hoop dat ik u hiermee voldoende heb gea¯nformeerd.Bedankt voor uw vertrouwen,KathleenCustomer Services TotalEnergiesTotalEnergies Power and Gas BelgiumRue Saint-Laurent 54 4000 Liège - BELGIQUEwww.totalenergies.beCONFIDENTIALITÉ. Ce courrier électronique (y compris ses éventuelles pièces jointes) peut contenir des informations susceptibles d'etre confidentielles. Il ne peut etre utilisé autrement que pour la finalité pour laquelle il a été envoyé. Au cas où il ne vous serait pas destiné, merci de le supprimer et d'en avertir immédiatement l'expéditeur.CONFIDENTIALITY. This email (including attachments, if any) may contain confidential information. It may not used for purpose other than that for which it has been sent. If you are not the intended recipient, please delete it and notify the sender immediately.--------------- Oorspronkelijk bericht --------------- ref:!00D0Y033WA3.!5000805OiRTs:ref
S. D.
Naar: TotalEnergies
Beste, Dank U voor Uw bericht.Lees de mails eens opnieuw na aub die jullie naar mij terug zenden...Op geen enkel moment spreken jullie over het feit dat de afsluiting of drop komt door de onbewaamheid bij Uw Totalenergies diensten. Ik laat me hier niet opzij schuiven en wil een correcte oplossing!! - een herberekening van de eindfacturen van gas.. zo heb ik er intussen 3 !! waarvan 2 die over dezelfde periode gaan?? raar - excuses en een schadevergoeding/regeling in verband met de incorrecte en foute informatie die ik via jullie diensten heb bekomen. Je kan niet iemand op de verkeerde weg zetten, om dan kort daarna de melding te geven dat er een 'drop' komt ( om Uw terminologie te gebruiken ) vergeet niet dat hiervan opnames bestaan.. - Wij betalen trouwens in geen enkel beding de kosten die 'gemaakt' worden bij het beëindigen van een contract. Heb ik zelf niet om gevraagd, integendeel, heb ALLES gedaan om klant bij jullie te blijven! - de resterende saldo's ( na controle van die facturen en termijnen ) op een betalingsplan te berekenen met een zo lang mogelijke looptijd!Bij vragen hier of meer info, bel me gerust op het nummer 0478/62 66 41.Gelieve GEEN algemene mail terug te sturen aub.Bij het negeren van mijn vragen, neem ik verdere stappen.Met vriendelijke groet,De Vreese Stefaan0478/62 66 41Scheutlagestraat 389200 Mespelare
TotalEnergies
Naar: S. D.
Uw Referentie: E222135034Beste meneer De VreeseHierbij bevestig ik de goede ontvangst van uw klacht via het platform van Test-Aankoop.Na analyse van uw dossier zie ik dat er inderdaad op 29 maart 2024 een einde is gemaakt aan uw energiecontract.Wat de facturatie betreft wil ik het nog even op een rijtje zetten:*Afrekening gas E2306861456 op 07/12/2023 Eur807,62 voor 01/12/2022 - 01/12/2023.(hiervan staat nog Eur803,03 open)*Annulatie van deze afrekening N2400227179 op 19/03/2024, zoals uitgelegd in de bijlage van de annulatie, omwille van een informaticaprobleem.*Afrekening gas E2401702141 op 25/03/2024 Eur815,47 voor 01/12/2022 - 01/12/2023. (Deze vervangt dus de geannuleerde afrekening).*Afrekening Gas E2401899992 op 03/04/2024 Eur2285,86 voor 01/12/2023 - 29/03/2024. (Dit is uw eindafrekening gas)*Afrekening elektriciteit E2401899991 op 03/04/2024 Eur115,02 voor 01/12/2023 - 29/03/2024 (Dit is uw eindafrekening elektriciteit).Wij kunnen voor u een nieuw afbetalingsplan opstellen voor het openstaand saldo van Eur4019,38 in 13 termijnen. Elke schijf zou dan op de 5de van de maand moeten betaald worden.U mag mij laten weten of u hiermee akkoord gaat zodat ik dit kan opmaken voor u.Ik informeer u nog graag dat er geen kosten verbonden zijn aan het beeindigen van uw contract.Ik dank u alvast voor uw antwoord,KathleenCustomer Services TotalEnergiesTotalEnergies Power and Gas BelgiumRue Saint-Laurent 54 4000 Liège - BELGIQUEwww.totalenergies.beCONFIDENTIALITÉ. Ce courrier électronique (y compris ses éventuelles pièces jointes) peut contenir des informations susceptibles d'etre confidentielles. Il ne peut etre utilisé autrement que pour la finalité pour laquelle il a été envoyé. Au cas où il ne vous serait pas destiné, merci de le supprimer et d'en avertir immédiatement l'expéditeur.CONFIDENTIALITY. This email (including attachments, if any) may contain confidential information. It may not used for purpose other than that for which it has been sent. If you are not the intended recipient, please delete it and notify the sender immediately.--------------- Oorspronkelijk bericht --------------- ref:!00D0Y033WA3.!5000805OjoMI:ref
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten