Onderwerp: Klacht over onrechtmatige afschrijving van €1290 door UPS
Geachte,
Via deze weg wil ik een formele klacht indienen bij Test Aankoop in verband met een onrechtmatige afschrijving van €1290 van mijn Visa-kaart door UPS.
Op 27 februari 2025 heb ik een betaling uitgevoerd voor de levering van een salontafel via UPS. Helaas is de levering niet zonder problemen verlopen, aangezien het pakket bij aankomst volledig beschadigd was door nalatigheid van de transporteur. Dit heeft mij ertoe aangezet een schadeclaim in te dienen bij UPS voor de opgelopen schade.
Echter, tot mijn verbazing ontdekte ik op een later moment een afschrijving van €1290 op mijn Visa-kaart, die ik niet heb goedgekeurd. Wanneer ik UPS contacteerde, werd mij meegedeeld dat dit bedrag niet gedocumenteerd stond in hun database en dat zij dit intern zouden moeten navragen.
Toen ik contact opnam met Worldline, werd bevestigd dat de afschrijving inderdaad afkomstig was van UPS en dat het rekeningnummer overeenkomt het rekeningnummer waar ik eerder (27 februari) met consent het overeengekomen bedrag voor het transport had overgemaakt.
Daarnaast heb ik ondertussen ook een claim ingediend bij Worldline. Tijdens dit gesprek werd mij echter meegedeeld dat het bedrag niet vastgezet kan worden en dat het uiterlijk begin volgende maand betaald moet worden. Dit maakt dat ik vrees dat ik het geld daadwerkelijk kwijt ben, terwijl het om een onterechte afschrijving gaat.
Gezien de omstandigheden en de schadeclaim die ik bij UPS had ingediend, lijkt het erop dat UPS onterecht een bijkomend bedrag heeft afgeschreven van mijn rekening. Dit is een ernstige zaak.