Beste
U heeft mijn dossier doorlopen? U heeft inderdaad mijn dossier doorlopen op de punten die gunstig kunnen uitpakken voor uw maatschappij maar de essentiële zaken overgeslagen.
Als u in januari 2022 bericht krijgt dat ik mijn Hospitalia Plan opzeg wegens een polis via werkgever zou in eerste instatie op basis van deze melding al onmiddellijk de stopzetting van de ,NIET VERPLICHTE wegens een niet wettelijk verplichte verzekering, premiebetalingen moeten gebeuren.
Daar verzaakt u aan en bezorgt elke client in dit geval een berg administratie om in te vullen, u verhullend achter 'wettelijke bepalingen, algemene voorwaarden' etc. om dit al op een eerste manier op de lange baan te schuiven.
U kreeg deze documenten meermaals, u ontving een kopie van mijn polis bij DKV alsook een attest van DKV waarin zij duidelijk stellen dit over te nemen.
U bent erin geslaagd om dit spelletje door te trekken tot ergens halverwege 2023.
U kreeg meermaals de vraag van mij om de automatische premiebetalingen stop te zetten tot ik zelf besliste om het domiciliëringsmandaat te annuleren. Voor u blijkbaar nog steeds geen duidelijk signaal dat ik niet van plan was nog langer premies te betalen voor een product wat ik via mijn werkgever heb met veel ruimere dekking, wie betaalt 2 x voor eenzelfde product?
Elke maand opnieuw verwittigde ik u na ontvangst van de uitnodiging tot betalen dat deze polis niet langer gewenst was maar wegens nalatigheid van uwentwege dit maar niet in orde kwam.
Wegens uitblijven van premiebetalingen stelt u een dubieus incassobureau aan, helaas, dit werkt misschien voor een deel van uw clienteel, helaas niet voor mij.
Wat schrijnend is dat u nu 2 jaar na een beslissing van justitie erin slaagt deze beslissing flagrant naast u neer te leggen door sinds oktober het incassobureau mij opnieuw met betalingsuitnodigingen te laten bestoken.
Omwille van deze reden moet dit soort wanpraktijken die u op meerdere van uw cliënten reeds heeft toegepast publiekelijk worden aangekaart.
Zodra ik een kopie van het parket ontvang van de beslissing die eind 2023 werd genomen zal u deze ontvangen hoewel u de dagende partij bent bent u hiervan zelf in kennis gesteld en heeft u exact hetzelfde schrijven ontvangen, iets wat ondanks uw bewering mijn dossier uitvoerig is onderzocht toevallig wordt weggelaten...
Laat duidelijk zijn dat ik als client en consument ook rechten heb en u in gans deze zaak zwaar nalatig bent gebleven, mede door toepassing van ondertussen ruimer gekende vertragingsmanoeuvres en u onrechtmatig premies tracht te innen.
Het zou omgekeerd moeten zijn dat ik het teveel betaalde premies van januari tot mei 2022 terugeis, bijkomend ik u ook alle verloren tijd die ik hier reeds heb ingestopt als administratieve kost erbovenop aan u factureer samen met een nalatigheidskost.
mvg
Evelien Vanpoucke