Terug

Onrechtmatig aangerekende factuur ?

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. F.

Naar: Engie

23/01/2024

Beste,Sinds 1 januari 2023 hebben we geen recht meer op sociaal tarief voor onze gas en elektriciteit. Op datum van 13 maart 2023 hebben we hierover tevens een brief gekregen van Engie. Zij waren hiervan dus op de hoogte. In het voorjaar van 2023 heb ik contact gehad met verschillende energieleveranciers en heb gekozen voor een andere leverancier. Engie zegt telefonisch dat zij ondertussen voor ons het Easy variabel contract hebben voorzien. Wij hebben dit nooit ondertekend ofzo, zelfs nooit een officieel voorstel op papier ontvangen. We hebben van Engie een afrekening gekregen bij het overstappen naar de andere energieleverancier. Deze factuur is betaald. Ik was steeds in de veronderstelling dat dit de volledige afrekening was, temeer omdat Engie op de hoogte was dat we geen recht meer hadden op sociaal tarief voor 2023. In december hebben we nogmaals een afrekening gehad van Engie voor een bedrag van meer dan 1000€ voor de periode van 1/1/23 tot aan de overstap.Ik vind dit niet correct. Op deze manier kunnen ze aanrekenen wat ze willen. Dwz dat ik per maand meer dan 300€ zou moeten betalen, terwijl hun voorstel was +/- 210€/maand voor de tussentijdse factuur op basis van hun nieuwe berekeningen bij het wegvallen van het sociaal tarief (naam van het voorgestelde contract ken ik niet). Bij onze nieuwe leverancier betalen we nu 214€/maand voor gas en elektriciteit.Inhoud van de factuur is zo onduidelijk dat het onbegonnen werk is om zelf te controleren wat correct is en wat niet. Hun uitleg klopt natuurlijk steeds met de factuur, maar mag dit zomaar na meer dan 6 maanden nog worden aangerekend ?Ik heb Engie hierover al telefonisch gecontacteerd, maar zonder resultaat. Laatste maal op 19/1/24.

Berichten (1)

Engie

Naar: M. F.

23/01/2024

Beste mevrouw, Beste heer,Test-Aankoop heeft ons uw klacht bezorgd.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk omzo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw online klantenzone.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Test-Achats nous a bien transmis la plainte que vous lui aviez adressée.Nous vous remercions pour votre démarche. En effet, nous accordons une attention toute particulière aux problèmes rencontrés par nos clients. Ce sont des informations précieuses qui nous permettent d'améliorer la qualité de notre service.Nous mettons tout en Å“uvre pour vous apporter une solution adéquate le plus rapidement possible.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail. Pour toutes vos questions nous vous invitons à contacter nos services via notre sitewww.engie.be ou via votre espace client.Sincères salutations,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this documente klachtenbox@test-aankoop.beEnvoyé: mardi 23 janvier 2024 12:57À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.comObjet: Klacht - Onrechtmatig aangerekende factuur ? - (CPTBE01957304-38)Klacht - Onrechtmatig aangerekende factuur ? - (CPTBE01957304-38) ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/ ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform