Terug

onophoudelijke toename bijkomende kosten ondanks betaling factuur

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. T.

Naar: Engie

30/09/2018

e-mail 17/09/2018 --> tot op heden zonder ontvangstbevestiging of reactie:Beste,Tot op heden heb ik nog geen reactie mogen ontvangen op onderstaand bericht, hieruit besluit ik dat Engie Electrabel akkoord gaat met mijn standpunt. Vandaag heb ik echter een volgende tussentijdse factuur ontvangen met een vervaldatum 03/10/2018 en reeds 7,5€ voor laattijdige betaling, waarmee ik uiteraard niet instem aangezien we vandaag pas 17/09/2018 zijn en waarvoor ik per kerende een passende creditnota wens te ontvangen.Verder heb ik via de website een tweede keer gevraagd om in de toekomst de facturen per post te mogen ontvangen, hopelijk wordt daar deze keer wel een gunstig gevolg aan gegeven.Voor de goede orde vraag ik een lees- en ontvangstbevestiging voor deze e-mail, bij gebrek hieraan zal ik contact moeten opnemen met Test Aankoop om mij te informeren over de te nemen acties ik reken er echter op dat het zover niet hoeft te komen.e-mail 28/08/2018Beste,Op het ogenblik van onderstaande bericht had ik de achterstallige betaling reeds in orde gebracht en op 17/08 ontvang ik via e-mail een volgend betalingsverzoek.Vooreerst heb ik via de website gevraagd om de volgende facturen via de gewone post te mogen ontvangen omdat ik mijn mails gewoon heel onregelmatig kan bekijken en opvolgen, en daar wordt blijkbaar geen gevolg aan gegeven. Bovendien wordt er bij deze betalingsaanvraag 22,5€ aangerekend voor kosten wegens laattijdige betaling, daar waar er in onderstaande communicatie nog sprake was van 15€. Aangezien er geen positief gevolg kan gegeven worden door Engie aan mijn vraag om papieren facturen te krijgen en het nog steeds voorschotten betreft waarvan vorig jaar is gebleken dat deze meer bedroegen dan de effectieve kosten en ik dus eerder aan prefinanciering heb gedaan vraag ik een laatste keer om de aangerekende kosten kwijt te schelden, zoniet denk ik dat een verdere samenwerking weinig zin heeft want ik beschouw dit als een behandeling van 2 maten en 2 gewichten, of David tegen Goliath zo u wil. Bovendien kan ik geen verband vinden tussen de vermeende schade voor Engie en de geclaimde kosten dergelijke tarieven werden in het verleden aangerekend omdat er aangetekende zendingen nodig waren, bij mijn weten kost een herinnering via e-mail niets extra, of vergis ik mij – we spreken hier over 10% op een voorschotfactuur!Zonet heb ik de betaling tegen 1/9 uitgevoerd voor een bedrag van 209,42€.Beste klant Hierbij kan u ons antwoord terugvinden op uw klacht met referentienummer 8520930606. Je klacht over mijn factuur. Ons antwoord: Beste klantOp 9 juli 2018 werd een herinnering gestuurd. Op 18 juli 2018 stuurden wij u een dringende aanmaning tot betaling en op 25 juli 2018 een ingebrekestelling voor het openstaande saldo.Er is op dit moment een openstaand saldo van 418,84 euro incl. btw. waarvan 209,42 euro achterstallig. Wij kunnen u een domiciliëring adviseren om achterstallige betalingen te vermijden. De kosten kunnen op dit moment niet geannuleerd worden.Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.Met vriendelijke groetenDe ENGIE Electrabel klantendienst klacht op 30/07/2018Je klacht: Onderwerp: Mijn factuur afgelopen vrijdag heb ik een ingebrekstelling ontvangen terwijl ik,behoudens een vergissing, geen voorafgaande herinnering heb gekregendit in tegenstelling tot wat staat vermeld in de brief. Totnogtoe heb ik nooit te laat betaald en dat was ook nooit mijn intentie of het gevolg van financiële problemen. De mails die ik krijg zijn echter binnen outlook niet te onderscheiden van reclame / spam en daardoor heb ik er dus over gekeken. Je verwacht deze oplossing: kwijtschelding van de 15€. Om herhaling te voorkomen heb ik via de site al gevraagd om in de toekomst de facturen opnieuw via de post te bezorgen.

Berichten (1)

Engie

Naar: I. T.

26/10/2018

Geachte heer Van DammeAls gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie.Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacterenvia onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33, via onze website www.engie-electrabel.be of via uw online energiedesk.Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken.Met vriendelijke groeten,Complaints Handeling TeamBU BeneluxSimón Bolívarlaan 341000 BrusselBelgieDenk aan het milieu voordat je dit bericht afdrukt ENGIE Mail Disclaimer::www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform