Terug

onopgeloste technische storingen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. J.

Naar: Telenet

01/08/2022

Enkele jaren geleden na een hevige storm was de coax kabel van straat paal naar huis doorgezakt. Deze heeft men toen verkeerdelijk opnieuw bevestigd. Ze hebben namelijk de ontlastingskabel gewoon weggelaten. Dit wist ik toen niet. Nu, jaren later valt bij wind en of heel warm weer het internet signaal constant weg (internet & TV signaal). Sinds maart dit jaar is ons dit beginnen opvallen. Sindsdien is er al onnoemelijk veel contact geweest met Telenet. Er zijn techniekers binnen geweest, er zijn techniekers buiten geweest, er zijn techniekers NIET geweest. ik denk sinds maart al een 10-15 keer te hebben gebeld met hen en nog steeds blijft men met zijn hoofd in het zand zitten. De eerste technieker die de kabel buiten komen controleren is heeft het naar mijn mening bij het rechte eind. Door het verwijderen van de spankabel zal er vermoedelijk een kabelbreuk aan het ontstaan zijn. Deze kabel is ingewerkt in de crepi. Op vandaag variëren de antwoorden van 'er is geen interventie voorzien' tot 'we zijn een technische analyse aan het maken om het probleem grondig op te lossen' Het zijn telkens excuses om me af te wimpelen en nooit kan je iemand spreken met verantwoordelijkheid. Temeer omdat de diensten die verantwoordelijk zijn voor de buitenaansluitingen externe firma's zijn? Vrijdag avond jongst leden belde 1 van de operatoren waarmee ik had gesproken om voor de zoveelste keer alles te doorlopen (ja ik zie dat het signaal slecht is, ja ik zie dat het wegvalt etc). Deze persoon melde me dat er in mijn abonnement Business Fibernet ook een 4G ondersteuning is inbegrepen die bij wegvallen van het bedraade netwerk al hulp zou kunnen bienden. Op de vraag of dit extra kosten met zich mee zou brengen antwoorde deze persoon negatief. hij heeft een technieker vastgelegd om deze 'installatie' te voltooien. Nu blijkt dat hij me heeft overgeschakeld naar een ander soort abonnement waarvoor ik een activatie kost van 50€ moet betalen. Hiervoor heb ik zaterdag direct teruggebeld om dit volledig te annuleren maar helaas, de planningsdienst werkt niet op zaterdag. Diezelfde vrijdag kreeg ik ook een SMS dat ik een schadevergoeding krijg van 101.64€ Ook deze wil ik weigeren. Men heeft mij voor het aanhoudende probleem reeds 3 maanden gratis abonnement aangeboden wat ik ook heb geweigerd. Eerst moet het probleem opgelost zijn, dan gaan we praten over schadevergoedingen. Er zou die vrijdag ook een afspraak gemaakt zijn met een technieker voor de aansluiting buiten waar ik niet voor aanwezig moet zijn. Ik weet nu al dat voor de derde of vierde keer naar de aansluiting aan de paal kijken dit niet de oplossing zal zijn. Na herhaaldelijk te hebben gemeld dat ik in de auto zat en geen agenda controleren bleef die persoon data voorstellen.Ik bel maandag 01/08 opnieuw.Kortom : verkeerdelijk uitgevoerde interventie waarvan de gevolgen nu zichtbaar worden . Reparatie is moeilijk aangezien de kabel in de crepi zit en nu wordt je als een speelbal doorgestuurd van operator naar operator die niet weet wat de vorige heeft gedaan of niet gedaan. op warme dagen of dagen met veel wind is het dus nagenoeg onmogelijk om TV te kijken en nog erger, m'n VPN verbinding met het werk valt constant weg waardoor m'n software z'n licentie verliest. dit tot 10-20 keer op zulke dagen maw, je kan gewoon niet werken.Hoogachtend,Dominick Joos

Berichten (2)

Telenet

Naar: D. J.

02/08/2022

Klantennummer: 33445903Beste, Wij hebben uw klacht goed ontvangen en deze in behandeling genomen. Wij doen intern navraag en zullen nadien persoonlijk met u contact opnemen om de situatie te bespreken. Met vriendelijke groeten, Jurgen Telenet Value Center Dit is een automatische mail. Gelieve hier niet op te antwoorden. Wilt u toch reageren op dit bericht? Dan kunt u dit doen via ons webformulier op www.telenet.be/contact --

D. J.

Naar: Telenet

03/08/2022

Hoe erg moet het worden alvorens serieus te worden genomen en de beloofde hoogste prioriteit werkelijk wordt toegekend? Dit is dagelijks zo, maar met een log wordt het pas duidelijk hoe ernstig het probleem is.In bijlage een log van de laatste 3 uur.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform