Terug

Onnodige reparatie auto

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Volkswagen - VW

17/02/2018

De zijspiegel aan de chauffeurskant werd stuk gereden terwijl de auto reglementair geparkeerd stond - met vluchtmisdrijf.Pinker, motortje om spiegels te verstellen, ontdooiing,... werkten nog allemaal perfect.Vervolgens langs 4 officiële VW dealers gegaan om bestek te laten maken van wat juist vervangen diende te worden. Verdict van 3 garages was enkel het spiegelglasje vervangen en het kadertje dat erachter zit. Maximumkost 100 euro, materiaal + plaatsing inbegrepen.Garage Verellen zei dat heel de spiegel moest vervangen worden. De volledige carrosserie + terug laten opspuiten. De binnenkant zou zogezegd volledig kapot zijn. Totale kost zou 300 à 400 euro bedragen.Dit is pure oplichterij. Alsof vrouwen zo naïef zijn als het op vlak van auto's aankomt. Trouwens niet de eerste keer dat dit voorvalt bij garages.

Berichten (1)

Volkswagen - VW

Naar: A. C.

20/02/2018

Geachte mevrouw Van De Gaer,Het spijt me te vernemen dat uw bezoek aan onze garage niet is verlopen zoals u dat gehoopt had.Ik heb ondertussen persoonlijk navraag gedaan bij alle betrokken personen.Wat ik heb vernomen is het volgende.U heeft zich op 14 februari aangeboden bij onze carrosserie-afdeling met de vraag wat de reparatie van de spiegel zou kosten.Eerst heeft de carrosserieverantwoordelijke u te woord gestaan.Die heeft u inderdaad gezegd dat de volledige vervanging van de spiegel het herspuiten tussen 300 Eur en 400 Eur zou kosten.Dit is inderdaad een hoge kost en daarom werd er ook onmiddellijk een alternatief voorgesteld.Een andere persoon is vervolgens met u persoonlijk naar het magazijn gegaan.Daar heeft de magazijnmedewerker u de prijs gegeven voor het vervangen van enkel het spiegelglas, dat was 58 Eur.Dit spiegelglas is gewoon in de klikken en daarom dienden er geen werkuren aangerekend te worden.U heeft er toen voor gekozen om het spiegelglas niet bij ons te bestellen maar wel bij Auto 5 omdat het daar slechts 45 Eur kostte. Hiervoor heb ik alle begrip.Ik meen dus oprecht dat wij u met de twee alternatieven correcte en volledige informatie hebben gegeven.Indien u echter van mening bent dat dit niet zo is nodig ik u graag uit in onze garage.U kan dan mij en alle andere personen die u toen te woord gestaan hebben persoonlijk spreken.Ik ben te bereiken op onderstaand nummer of via mail.Met vriendelijke groeten,Kris HuysmansOperations ManagerTel: 014 57 10 90Fax: 014 59 11 75Mail: kris.huysmans@verellen.audi.beWeb: www.verellengeel.beAntwerpseweg 732440 Geel


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform