Terug

Onnodige extra verwijlinteresten

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Eneco

23/08/2018

In maart zijn we verhuisd, uit de VREG-test bleek een andere leverancier voordeliger. Hierdoor heb ik na 8 jaar mijn contract bij Eni (voorheen Nuon, momenteel Eneco) opgezegd. De slotfactuur werd overgemaakt en daarop stond dat een bedrag van 60 euro zou worden van de rekening worden gedebetteerd (voorheen werd alles al via domiciliëring gedaan). In juni ontvang ik een aanmaning waarop de factuur op 75 euro komt te liggen. Ik betaal het bedrag op 13 juni, geen idee of die 60euro al eerder werd gedebetteerd want in juni konden we niet meer op de rekening van BNP (wellicht kan ik dit wel opvragen), alles werd al via VDK geregeld dan. Op 14 juni krijg ik een mail van Intrum nv dat we 100.16 euro moeten overschrijven. Dit alles in een tijdpanne van enkele dagen inderdaad. Ik mail meteen terug en geef aan dat de factuur de dag voordien is betaald. Ik krijg een antwoord dat ik een betaalbewijs moet doorsturen. Ik doe dat meteen. Ik krijg hierop geen antwoord. Begin augustus komt opnieuw een rekening en mail toe van Intrum nv, openstaande schuld van 25.15.... de fout zit al in de opmaak van de eerste factuur waar er geen handmatige betaling van mij werd geeist...ik heb al onnodig 15euro aanmaning betaald, en nu dus nog eens 25euro voor iets waar de fout in eerste instantie niet bij mij ligt. Graag 40 euro terug. Na 8 jaar trouwe klant is dat misschien het minimum.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform