Terug

Onmogelijkheid bij Bpost klacht in te dienen bij niet levering

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. D.

Naar: bpost

13/11/2025

Pieter Colpaert Heerbaan 73b 8530 Harelbeke pieter.colpaert@outlook.com Er lijkt zich bij BPost een ernstig probleem voor te doen met de bezorging van SIM-kaarten. Begin november ben ik overgestapt naar Scarlet als internetprovider en wacht sindsdien op de SIM-kaarten voor zowel mijn echtgenote als mezelf. Scarlet verzekert mij dat deze kaarten reeds begin november werden verzonden. Intussen werd mijn Telenet-SIM-kaart gedeactiveerd, omdat Scarlet ervan uitging dat wij de nieuwe kaarten al lang ontvangen moeten hebben. Dit incident staat niet op zichzelf. Enkele maanden geleden heeft mijn echtgenote een SIM-kaart aangevraagd voor haar vader, maar ook die kaart is nooit aangekomen. In dat geval gaf Telenet eveneens aan alle vereiste stappen te hebben ondernomen. Op vraag van mijn vrouw werd de SIM-kaart nog eens opgestuurd. Opnieuw niets ontvangen, Wij dragen de zorg voor onze schoonouders en moeten te allen tijde telefonisch bereikbaar blijven. De enige conclusie die ik hieruit kan trekken, is dat er systematisch iets misgaat met de verzending van SIM-kaarten per post. BPOst moet onderzoeken waar dit probleem zich situeert en maatregelen nemen om dit te verhelpen. Het cynische van het hele geval is dat de website van Bpost me duidelijk maakt dat ik als ontvanger geen klacht kan indienen als ik iets bij herhaling niet ontvang. Het online systeem maakt dit ook onmogelijk.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform