Terug

Online verzendetiket aanmaken niet mogelijk

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. D.

Naar: bpost

09/12/2021

Eergisteren en gisteren nog een aantal keren probeerde ik, net als ik al zovele keren deed, een online etiket aan te maken voor de terugzending naar 6099 Charleroi X. Dat deed ik al zo'n 10 tal keren, quasi zonder problemen. Immers werd, ondanks het feit dat dat blijkbaar het adres van een sorteercentrum of BP is... dat adres altijd aanvaard .Alleen nu loopt het fout.Het online invulformulier vraagt telkens weer om de 'straat' in te vullen. In het verleden herhaalde ik het adres 6099 Charleroi X, en lukte dat altijd.Het pakje werd ook altijd zonder problemen ontvangen door de geadresseerde ( Bonprix)Gisteren belde ik dan naar 3 verschillende telefoonnummers. Bij het 2de werd ik er na het keuzemenu te hebben doorlopen, gewoon 'uitgegooid' met een : Bedankt voor uw oproep. Kortom : ik verloor meer dan een half uur bijkomend aan telefonische (betalende) oproepen, waarna ik nog steeds even ver stond als tevoren.Uiteindelijk reageerde ik via FB op de pagina van BPost , en ook via Messenger. Daar werd mij de vraag gesteld welk adres ik had opgegeven. Dat liet ik weten ... en nadien ... bleef het oorverdovend stil...Ik sta na 2 dagen aanhoudende inspanningen, en dat om 'eenvoudig' een etiket aan te maken... nog steeds even ver.Toch moet ik het pak tijdig versturen of ik ben mijn centen kwijt.Ik wil graag dringend een correct antwoord.Als ik het etiket moet laten aanmaken bij BPost zelf kost het me niet alleen 0,70 € meer, ik moet er ook nog eens speciaal voor naar het postkantoor rijden, en daar kost het me 1 € bijkomend voor de parking.Bovendien is het adres dat dààr op het etiket moet worden gezet, het zelfde adres als wat ik op het online etiket moet zetten: het is immers het correcte adres...Als ik het etiket online kan aanmaken - zoals al tientallen keren in het verleden- kan ik het ook verzenden via de cubee hier vlakbij , moet ik dus niet naar het postkantoor, vermijd ik dus extra kosten voor het etiket , de parkeerplaats en de brandstof

Berichten (5)

bpost

Naar: I. D.

09/12/2021

Beste klant,Na het onderzoek van uw aanvraag hebben we vastgesteld dat u voor de behandeling van uw dossier een beroep hebt gedaan op de klantendienst van bpost.We raden u aan om het volgende adres in te geven:Charleroi X - Rue du Rabiseau 14 6220 FleurusIn de hoop u voldoende te hebben gea¯nformeerd, sluiten wij uw dossier.Met vriendelijke groeten,AnneBpostMuntcentrum, 1000 BrusselCentre Monnaie, 1000 BruxellesCharleroi X - Rue du Rabiseau 14 6220 Fleurus[THREAD ID:1-I2W90HX]

I. D.

Naar: bpost

10/12/2021

Ik kan hier helaas niet mee verder : als ik Charleroi X intyp stelt het programma automatisch 6099 Charleroi X voor. Ik kan daarna GEEN straat meer invullen.... Graag DRINGEND een goede oplossing. De postcode van Charleroi X is immers 6099 .... en dat is het adres waar ik het pak MOET aan terugsturen. Dat is trouwens het adres dat ik al een paar tientallen keren heb gebruikt....

I. D.

Naar: bpost

13/12/2021

Ik ben al dagen wachtende op een oplossing: BPost zorg ervoor dat je online diensten naar behoren werken aub. Ik moet dit pak binnen x aantal dagen terugsturen of ik ben mijn geld kwijt.

I. D.

Naar: bpost

14/12/2021

Nog steeds geen antwoord. .... op zo'n simpele vraag ....

bpost

Naar: I. D.

14/12/2021

Beste mevrouw,Ik heb uw antwoord goed ontvangen via test aankoop, normaal gezien is het dossier voor ons afgesloten op hun website.Niettemin wens ik u te helpen want ik heb hetzelfde probleem gehad met een retour pakket voor "Showroom Privé".Vroeger kon ik ook de postcode 6099 Charleroi X ingeven maar blijkbaar gaat het nu niet meer.U moet postcode 6220 ingeven (adres van masspost Charleroi X is Rue du Rabiseau 14 6220 Fleurus) , dan pas kan u de juiste straat invullen, zie mijn voorbeeld hieronder.Ik kan u bevestigen dat het pakje goed is toegekomen. Destinataire:RETOUR POUR SHOWROOM PRIVERUE DU RABISEAU 14, 6220 FLEURUS, BelgiqueIk heb het doorgegeven aan onze technische dienst om dit in de toekomst te vermijden.Ik hoop dat het u ook gaat lukken.Met vriendelijke groeten,AnneCC Advisor----------- Oorspronkelijk Bericht --------------- CAUTION: This email originated from outside of the organization. Do not click links or open attachments unless you can confirm the sender and know the content is safe. If you believe this information is incorrect please contact bpost ICT security team.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform