Terug

Online verkochte televisie Fnac blijkt 3 dagen later niet in stock

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. G.

Naar: FNAC BELGIUM

29/07/2023

BesteIk bestelde op woensdag 26 juli bij Fnac online een televisie met mooie soldenkorting. Deze was op voorraad met leverdatum vanaf 27 of 28 juli.Ik betaalde meteen en kreeg een bevestigingsmail. Samsung UE85CU8070U - 85 diagonale klasse CU8070 Serieshttp://www.nl.fnac.be/a17903922De volgende dag stond de bestelling nog steeds in registratie bestelling status. Ik belde naar de klantendienst. Daar gaven ze aan dat dit normaal was en tot 2 dagen kon duren. De dag daarna belde ik opnieuw want normaal moest de tv dan geleverd worden volgens de initiële info bij de bestelling. Alweer gaf men bij de klantendienst dat men nog geen informatie had over de levering maar dat men mij zou bellen. Nog een dag later, vandaag dus, bel ik nogmaals. Nu blijkt de bestelling geannuleerd te worden want de tv blijkt helemaal niet in stock te zijn en men zal het geld terug storten. Was het een administratieve fout een fictief artikel? Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt.Ik ben verbouwereerd. Ons gezin keek uit naar een nieuwe televisie. Ik stel mij de vraag of er systematisch niets foutloopt bij Fnac. Normaal is er een link tussen de achterliggende stock en de webtoepassing. Dat er plotseling toch geen stock (meer) blijkt te zijn van een bevestigde bestelling wijst op een onderliggend probleem. Ofwel programmatorisch ( transacties / sessiegegevens die onvoldoende veilig / robuust verlopen met inconsistenties) ofwel menselijke wijzigingen achterliggend. Ik stuur dit bericht in de hoop dat jullie ervoor kunnen zorgen dat Fnac dergelijke praktijken vermijdt in de toekomst en oplossing voorstelt. Dit kan waarschijnlijk op vlak van het achterliggend informaticasysteem opgelost worden als de problemen een technische oorsprong hebben. Nu zorgt dit voor problemen en miserie bij de klant terwijl die koning zou moeten zijn. Als het een organisatorische oorzaak heeft dan hoop ik ook daar op een oplossing.Herpak jullie bij Fnac en doe iets met deze feedback. Een financiële korting wensen wij niet. Bespreek het met de ontwikkelaars van het platform.Vriendelijke groetenJan Gobert

Berichten (2)

J. G.

Naar: FNAC BELGIUM

04/08/2023

Beste Tot mijn verstomming staat de exact zelfde tv 9 dagen later via exact dezelfde link vandaag wel terug op voorraad. Zie screenshot in bijlage. Maar wel aan meer dan 2184€ terwijl ik deze had aangekocht voor 1349€. Dat zijn toch echt laakbare praktijken. Hopelijk hebben jullie een duidelijke verklaring. Want ik voel mij als klant zeer zwaar tekort gedaan.

J. G.

Naar: FNAC BELGIUM

04/08/2023

Hierbij de screenshot van jullie website vandaag horende bij het voorgaande bericht.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform