Terug

Online betaling geweigerd, toch van Visa gegaan

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

Z. V.

Naar: eDreams

11/08/2023

Beste,Op donderdag 3 augustus 2023 probeerde ik via eDreams.com een vliegticket te bestellen om de volgende dag van Trondheim naar Brussel te reizen (met overstap in Oslo). De situatie was als volgt: een vriend van me (MD) probeerde zijn zus (AD) die in Noorwegen met vakantie was zo snel mogelijk naar huis krijgen, omdat hun moeder plots heel erg achteruit ging en op sterven lag. Hij probeerde dit ticket zelf te boeken maar de betaling met zijn Mastercard werd geweigerd. Daarom belde hij mij op, om dit ticket voor hem te boeken en met mijn Visa-kaart te betalen. De stappen op de website verliepen vlot, tot op het punt van betaling: daar werd de link gemaakt naar de inlogmodule van de bank, maar op het einde werd de verrichting geweigerd. Ik heb hier helaas geen screenshot van gemaakt. Ik had ook geen annuleringsverzekering opgenomen, omdat het om een vlucht van nog geen 24 uur later ging - annuleren zou toch niet lukken.Er vanuit gaande dat de verrichting effectief geweigerd was, heb ik vervolgens via Cheaptickets.be een ticket voor dezelfde vlucht aangekocht en deze via Bancontact betaald. Dit verliep zeer vlot en AD kon de volgende dag zonder problemen naar huis vliegen. Twee dagen later, op zondag, overleed de moeder van MD en AD ook daadwerkelijk.Op vrijdag 4 augustus, de dag van de vlucht en de dag na de al dan niet mislukte aankoop, belde ik naar mijn bankkantoor om te informeren of de verrichting van de Visa-kaart was gegaan of niet. Dat konden ze daar niet bevestigen, maar daar kon natuurlijk wat tijd overheen gaan.Intussen is het volledige bedrag van mijn Visa-kaart gegaan, zijnde EUR 353,72 voor de vlucht en EUR 46,14 voor eDreams. Er is ook een bedrag van EUR 12,99 door eDreams teruggestort, blijkbaar omdat de reservatie van de koffers of stoelen niet bevestigd kon worden.Bijkomende moeilijkheid is dat de mails rechtstreeks naar MD gingen, terwijl hij met de situatie van een stervende moeder geconfronteerd werd. MD heeft vervolgens nog een poging gedaan om via de app van eDreams contact op te nemen, maar zonder succes.De voornaamste reden van mijn klacht is dat de verrichting volgens de website geweigerd werd, maar dan nadien toch van mijn rekening is gegaan. Ik besef dat dit weinig kans van slagen heeft, maar wil toch een poging doen om dit aan te kaarten.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform