Terug

Onkundige diagnoses en herstellingen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Auto5

22/05/2019

Deze brief heb ik gestuurd naar Auto5 met genoemde feiten.Geachte,Middels dit schrijven wil ik u mijn ongenoegen uiten over de werking in uw filiaal te Bilzen.Tevens stel ik u ook in gebreke na opsomming van de volgende feiten.Ik ben in het bezit van een Citroën Berlingo 1.6 HDI 75pk van het jaar 2007 dewelke een technische keuring diende te ondergaan. Er zelf van op de hoogte te zijn, diende deze wagen een periodiek onderhoud , 2 nieuwe banden ,nieuwe remschijven-en remblokken en een nazicht technische controle te krijgen. Na een afspraak gemaakt te hebben heb ik deze wagen dan ook binnengebracht op datum van 03/04/2019. Na pakweg 2 minuten op de brug gestaan te hebben kwam een medewerker vertellen dat de brandplaatjes van de injectoren versleten waren en er een stuurstang versleten was. Ook was de conclusie gemaakt dat de sensor van het achteruitrijlicht bevestigt op de versnellingsbak diende vervangen te worden.In mijn ogen een snelle beslissing van de medewerker???? Ook werd er dadelijk duidelijk gemaakt dat dit toch een tamelijk kostelijk grapje ging worden(zonder de voorziene onderhoudskosten).Na betaling van de uitgevoerde werken op 03/04/2019 fact.nr 0581/078786 ………..…bedrag 764.81€ ( Banden, onderhoud, remblokken en schijven, nazicht technische controle en een lampje) en na enige twijfeling heb ik dan toch besloten om dit dan ook maar te laten herstellen. Een nieuwe afspraak gemaakt . 05/04/2019.Herstelling uitgevoerd kosten plaatje van het hele pakket.Fact.nr 0581/078828….716.99€ (Brandplaatjes van de injectoren ,stuurstang, stuurgewrichten waarover nooit gesproken is en werkuren 345€). Bij deze auto…in orde. Dacht ik.Dadelijk na het ophalen van de auto naar de technische keuring gereden : Auto afgekeurd wegens niet toelaatbare banden voor een bestelwagen. De banden die ze me aangeraden hadden , hiervan was het draaggewicht niet hoog genoeg. Terug naar het filiaal, deze hebben ze dadelijk gewisseld waarvoor mijn dank tot ik tot mijn verbazing nog eens 12€ terug kreeg omdat bleek dat deze banden goedkoper waren. Vervolgens herkeuring 36€ ter mijner kost. Goedgekeurd Oef !Na een week merk ik op dat er oliesporen op mijn oprit liggen. Ik was in de veronderstelling dat dit kwam omdat er aan gewerkt was en dat er misschien wat olie gemorst was. Nog een week later werd dit erger en heb ik het initiatief genomen om de beschermingskap van de motor weg te nemen om eens te kijken wat er aan de hand was. Bleek dat op de plaats, bovenop het motorblok waar de injectoren de motor ingaan, vol olie stond. (Foto’s ter beschikking). Dadelijk gebeld naar auto 5 Bilzen om dit te melden waarop ze reageerde dat ik even mocht langskomen om dit te checken. Aangekomen bij het filiaal en na een eerste check vonden ze het probleem niet dadelijk en mocht ik een afspraak maken voor een controle. Aangezien ik die dag les had kon ik niet blijven en werd in de loop van de dag gebeld dat het een ander probleem was dan ik dacht. Het motorcompartiment was helemaal onder de olie dit omdat het al een lange tijd aan de gang was. Het konden onmogelijk de injectoren zijn , het was de oliekoeler of het kleppendeksel ze wisten het niet zeker daarvoor moest eerst de motor afgestoomd worden onder hoge druk en een testrit gemaakt worden ,wat ze me wel wisten te vertellen was dat het ook weer niet goedkoop ging worden. Aangezien het al een lange tijd aan de hand was hebben ze dit blijkbaar gemist bij het uitnemen van de injectoren dat de plaats rond de injector vol met olie lag???? Na enige telefoons heen en weer waar ik mijn frustraties al geuit heb tegen het personeelslid dat dit onmogelijk iets anders kon zijn dan de injectoren, aangezien ik geen enkele olievlekken daarvoor ( voor de werken aan de injectoren) op mijn oprit had.Na het afstomen en de testrit zou het volgens de mekanieker de pakking van het kleppendeksel zijn.Weer de wagen moeten afgeven voor deze herstelling. Kosten plaatje….466.80€ fact.nr0581/079455.Na betaling rijden ze de wagen buiten. Ik wil vertrekken….brand mijn lichtje van de motor. Terug naar binnen….ze komen kijken en resetten het lichtje met de uitleg dat het kon komen door het manipuleren van wat kabels. De auto heeft een weekend stilgestaan. Ik stap “s maandags 07:30 in mijn auto om gaan te werken…Lichtje van de motor brand weer. Kan pas terecht bij auto5 om 09:00, dus baas verwittigd dat ik later ging zijn. Om 09:00 zijn ze hem direct beginnen nakijken, om 10:00 waren ze klaar en het was opgelost. FIJN. 2 uur te laat op mijn werk. Vertrokken bij het filiaal gestopt bij het tankstation, opnieuw gestart….LAMPJE BRANDT WEER. Dadelijk weer gebeld en mag de dag erna de auto WEERAL binnen brengen voor een grondiger nazicht. Krijg ik die dag doodleuk een telefoontje om te zeggen dat de luchtmassa – sensor kapot is en dat ze hem al besteld hebben en deze kost 150€ zonder de werkuren. Ik meld hen dat hij waarschijnlijk door al die werken die ze uitgevoerd hebben en het afstomen en de duizenden testritten die ze ermee gemaakt hebben stuk is gegaan, aangezien hij uit de garage kwam met dit defect en dit daarvoor niet had. Maar dit werd dan ook ten stelligste tegengesproken. Ze hebben hem niet meer mogen maken van mij.Weet je wat nu het dood leuke is …. 22/05/2019. Mijn wagen lekt weer olie op dezelfde plaats.(foto’s ter beschikking) en de luchtmassa-sensor is nog steeds kapot.Totale kostenplaatje van de herstelling 1948,60€ zonder de extra keuring, kilometers en andere ongemakken.Met dit schrijven stel ik jullie dus in gebreke en wens ik dat de hierboven vermelde gebreken volledig kostenloos hersteld worden. Tegelijkertijd van dit schrijven dien ik ook een klacht in bij Test-Aankoop.In afwachting van een reactie,Met vriendelijke groet,Mertens Geert

Berichten (3)

Auto5

Naar: A. C.

23/05/2019

Geachte,Ik bevestigd ontvangst van uw mail.Zoals eerder vermeld per mail, wordt tegen volgende week het stuk geleverd in ons filiaal te Wilrijk, men zal u contacteren zodra uw fiets terug hersteld.Prettige dag verderAddy, Customer Advisor Auto 5On wo 22 mei 2019 21:09:01 CEST, klachtenbox@test-aankoop.be

A. C.

Naar: Auto5

03/06/2019

DATA NOT AVAILABLE

Auto5

Naar: A. C.

07/06/2019

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform