Terug

onjuiste factuur

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. V.

Naar: Engie

07/08/2023

Beste, op 9 november hebben wij een overnamedocument ondertekend via onze makelaar voor het overzetten van elektriciteit aangezien we een nieuw huis hadden gekocht. begin december krijgen wij van engie een mail waarin staat dat wij een contract hebben van leegstand. Wij, noch de makelaar hebben dat ingevuld en dat klopt dus niet. aangezien we er pas eind december zijn ingetrokken, en een nieuw overname document hadden ingevuld (voor het verlaten van onze huurwoning) dacht ik dat we in januari een nieuw contract gingen krijgen maar dat was niet het geval. Ik heb nochtans elke maand de meterstanden digitaal doorgestuurd en ik heb zelf geprobeerd om via de website van engie de leegstand aan te passen naar een ander contract. Ik kreeg telkens een melding: U bent niet bevoegd om dit te wijzigen. Ik heb meerdere malen geprobeerd om telefonisch contact te hebben met Engie, aangezien je geen mails kan sturen, maar zonder succes. In maart heb ik na 3/4u laten bellen, iemand aan de lijn gehad bij wie ik mijn verhaal kon doen. Die persoon zei gewoon, ik ga jullie contract aanpassen, u kan dit inderdaad niet zelf. Toen ik vroeg waarom Engie dat zelf niet gezien had dat dit geen leegstand kon zijn, zei hij: wij kunnen dat niet zien. Maar wij hebben een nieuw overname document opgestuurd en ik vulde elke maand de meterstanden in. Ik dacht dat hij dan ook automatisch het leegstandcontract zou aanpassen aangezien dit een fout was, maar dat is NIET gebeurd. Wij krijgen nu een slotfactuur van 6.200€ om het verbruik van de maanden nov-maart te betalen volgens leegstand. Ik ben hiermee niet akkoord aangezien dit gaat om een foute invulling van het contract. Dit is een schandalig bedrag waar wij niets kunnen aan doen. Ik ben bereid om deze maanden te betalen aan een normaal tarief maar niet aan een leegstandstarief! Op het overnamedocument staat nergens leegstand ingevuld en aangezien Engie zeer slecht bereikbaar is, heeft dit veel te lang aangesleept vooraleer we dit konden rechtzetten. Nogmaals, wij zijn al zeer lang trouwe klant bij Engie maar dit vind ik nu echt niet correct en wil dit rechtgezet zien. We betalen volgens normale tarieven maar niet aan leegstand. Graag jullie hulp hierbij! alvast bedankt

Berichten (2)

Engie

Naar: B. V.

08/08/2023

DATA NOT AVAILABLE

Engie

Naar: B. V.

08/08/2023

Beste mevrouw, Beste heer,Test-Aankoop heeft ons uw klacht bezorgd.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk omzo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw online klantenzone.Met vriendelijke groeten,Chère Madame, Cher Monsieur,Test-Achats nous a bien transmis la plainte que vous lui aviez adressée.Nous vous remercions pour votre démarche. En effet, nous accordons une attention toute particulière aux problèmes rencontrés par nos clients. Ce sont des informations précieuses qui nous permettent d'améliorer la qualité de notre service.Nous mettons tout en Å“uvre pour vous apporter une solution adéquate le plus rapidement possible.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail. Pour toutes vos questions nous vous invitons à contacter nos services via notre sitewww.engie.be ou via votre espace client.Sincères salutations,Complaints Handling TeamBU BeneluxBoulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.be ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform