Vorselaar 14/06/22Beste,Ik heb een probleem met de electriciteits-afrekening die Luminus voor periode 06/7/21 – 01/09/21 aanrekent.De door hen gebruikte meterstanden kloppen helemaal niet!Ik ben in het bezit van zonnepanelen en een terugdraaiende meter. Mijn verbruik voor de aangegeven periode moet dus absoluut negatief zijn…. Volgens hen is er een positief verbruik van 650kW! Dit kan onmogelijk.Bijkomend ben ik sinds enige tijd een eigen onderzoek aan het doen van mijn zonnepanelen-opbrengst en energie verbruik, ik schrijf dagelijks de meterstanden van mijn groene meter en de elektriciteit-meter op, ik heb dus perfect de meterstanden van de door Luminus aangegeven dagen! Tot midden 2021 (juni) waren wij klant bij Essent, Luminus heeft de klanten overgenomen en ik vermoed dat daar een fout is gebeurt met meterstanden…. Ik vermoed dat zij begin en eindstand omgewisseld hebben!Bovenstaande uitleg heb ik meerdere malen telefonisch gemeld aan Luminus en bijkomend schriftelijk (per mail) bevestigd! Maar het is zeer moeilijk communiceren met Luminus…. Aan de telefoon zijn ze vriendelijk, maar in de praktijk volgens zij de dossiers niet op.Historiek van dit dossierFactuur Luminus: 3992830681 van 18/02/2228/2/22: Telefoon à klantendienst Luminus:Mail: 28/2/22: bevestiging door mij van het telefoongesprek 29/3/22: ingebreke stelling door Luminus4/4/22:Telefoon à klantendienst Luminus: uitleg dossier door mij gegeven aan Mr. Iba van Luminus, deze zou het nodige doen.Mail: 4/4/22 (na ingebreken stelling) mail met bevestiging van gesprek Mr.Iba aan b2cbilling@luminus.be2/6/22: Aangetekend schrijven van Luminus: opzegging leveringscontract + dreiging met gerechtsdeurwaarder!Voor details: zie bijlage.Wij betalen onze maandelijkse voorschotten correct zoals voorheen, maar hebben geweigerd om de ‘verkeerde’ afrekening te betalen.Na ons telefoongesprek van 4/4/22 (met confirmatie mail), hebben wij NIETS meer gehoord van Luminus, men heeft onze argumentatie niet tegengesproken, is met geen enkel bewijs gekomen…..totdat plots op 2/6 een aangetekend schrijven kwam……… Dit kan toch niet, hoe kan een bedrijf een zo slechte opvolging van een dossier doen????Graag vraag ik uw tussenkomst om -de juiste mensen- bij Luminus wakker te schudden (ik heb in dit bedrijf totaal geen vertrouwen meer).MvgPaul Mulkensp.mulkens@gmail.com+32/475 60 53 66