Terug

onjuiste afrekening periode 11/05/2022 tot 25/04/2023

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

J. S.

Naar: Engie

09/10/2024

Beste Mag ik nu eindelijk vragen dat men zich de moeite getroost om mijn klacht, die ik sinds begin dit jaar al liet weten aan Engie, nu eindelijk te behandelen. Op 16/04/2024 kreeg ik, nadat ik had gedreigd om mijn contract op te zeggen, een medewerkster aan de lijn die me formeel beloofde om mij vraag voor herrekening van mijn factuur voor de periode van 11/05/2022 tot 25/04/2023 onmiddellijk door te geven. De dame had na een gesprek van 24 min en 23 sec om 10u 47 duidelijk ingezien dat er een foutieve berekening was gebeurd. We zijn bijna 6 maanden verder, ondertussen stuurde ik op 11/09/2024 een aangetekend schrijven waarbij ik alle feiten opnieuw aanhaalde en jullie de kans gaf om binnen de 14 dagen te reageren. We zijn 09/10 - geen reactie. Prachtige service. Niet alleen heb ik eerst maanden moeten aandringen voor de eindafrekening van het jaar 2022/2023 .Toen ik die in december 2023 eindelijk kreeg bleek ze verkeerd. Nu zijn we nagenoeg 10 maanden verder en mijn lijdensweg is nog niet ten einde. Ik voeg hier ter staving nogmaals kopie van mijn aangetekend schrijven van 09/09/2024 verstuurd op 11/09 ontvangstbevestiging door jullie getekend op 12/09/2024 in mijn bezit Kopie van mijn afrekening van 2022-23 waaruit blijkt dat jullie totaal geen rekening houden met de periode tussen 11/05/2022 en 07/08/2022 waar ik een opbrengst van mijn zonnepanelen had van 527 kwh waardoor mijn jaarverbruik niet 753 maar 216 kwh is Tot staving ook mijn afrekening 2023 /2024 waaruit duidelijk blijkt dat mijn jaarverbruik nooit 753 kon zijn.

Berichten (7)

Engie

Naar: J. S.

10/10/2024

Beste mevrouw, Beste heer, Test-Aankoop heeft ons uw klacht bezorgd. Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren. We stellen alles in het werk om zo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht. Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze website www.engie.be of via uw online klantenzone. Met vriendelijke groeten Chère Madame, Cher Monsieur, Test-Achats nous a bien transmis la plainte que vous lui aviez adressée. Nous vous remercions pour votre démarche. En effet, nous accordons une attention toute particulière aux problèmes rencontrés par nos clients. Ce sont des informations précieuses qui nous permettent d’améliorer la qualité de notre service. Nous mettons tout en œuvre pour vous apporter une solution adéquate le plus rapidement possible. Nous vous informons qu’il ne vous est pas possible de répondre à ce mail. Pour toutes vos questions nous vous invitons à contacter nos services via notre site www.engie.be ou via votre espace client. Sincères salutations, Complaints Handling Team Bu Benelux boulevard Simón Bolívar 36 1000 Brussels Belgium www.engie.be P Please consider the environment before printing this document

J. S.

Naar: Engie

25/10/2024

Ik nam vandaag 25/10/2024 om 14u 40 contact op met jullie klantendienst ( Dhr Noeri) en heb hem voor de x te maal alles uitgelegd. Hij ging een dossier doorsturen naar de bewuste dienst. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik de houding van Engie in deze zaak gewoonweg laakbaar vind. Zelfs op een aangetekend schrijven ontvangt de klant geen antwoord. Ik wacht nu maximaal 14 dagen. Komt er geen oplossing dan vraag ik de advocaten van Test Aankoop om mijn dossier in te leiden en jullie in gebreke te stellen Hoogachtend Jean Yves Steleman

Engie

Naar: J. S.

28/10/2024

Beste, Op basis van de weinig concrete informatie in onderstaande dossier kunnen wij niet achterhalen over welk adres/EAN/klantnummer de klacht gaat. Gelieve deze gegevens op te vragen bij de klager en deze aan ons te bezorgen. Pas na ontvangst van deze informatie zal er verder gevolg gegeven worden aan dit dossier. Alvast bedankt. Met vriendelijke groeten, Complaints Handling Team Bu Benelux boulevard Simón Bolívar 36 1000 Brussels Belgium www.engie.be P Please consider the environment before printing this document De: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be De la part de klachten@test-aankoop.be Envoyé: vendredi 25 octobre 2024 15:45 À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.com Objet: Nieuw bericht van JEAN YVES S Nieuw bericht van JEAN YVES S ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ENGIE Mail Disclaimer: s:www.engie.com/disclaimer

J. S.

Naar: Engie

28/10/2024

Geachte Is dit nu eigenlijk om mij als klant belachelijk te maken? Op 09/09/2024 zond ik jullie een aangetekend schrijven waarin mijn klantennummer 2207448129 Mijn EAN NR 541448820063445846 net als mijn volledige gegevens vermeld werden Kopie van dit aangetekend schrijven net als kopie van mijn factuur werd bij mijn eerste klacht via Test Aankoop gevoegd. Jullie eigen klantendienst ( Dhr Noeri) wist mij onmiddellijk terug te vinden in jullie bestanden. Zijn dit nu echt vertragingsmanoeuvers ?

J. S.

Naar: Engie

12/11/2024

Geachte Ik zal maar starten met mijn klantennummer 2207448129 en mijn EAN nr 541448820063445846 want anders vinden jullie nog een uitweg om de zaak te vertragen. Want het is duidelijk dat jullie daar meesters in zijn. Jullie laatste antwoord van 28/10/2024 getuigt daarvan. Nu moeten jullie weer Fluvius interpelleren over de juistheid van hun meteropgave van 26/04/2023. Wel ik zend jullie hierbij mijn contacten met Fluvius In de eerst plaats de bevestiging van mijn meteropname van 25/04/2023 die ik van hen kreeg op 26/04/2023. Nadat ik jullie diensten telefonisch contacteerde in augustus 2023 over het achterblijven van mijn afrekening, schreef ik Fluvius aan en kreeg dadelijk antwoord, dat zij mijn meterstanden op 27/04/2023 naar jullie overmaakten. Het duurde dan nog tot in december alvorens ik een verkeerde afrekening van jullie ontving. Zijn jullie eigenlijk een nutsbedrijf of een gekkenhuis? Ik heb hier nog een album van Asterix waarin hij bij een Romeinse administratie een formulier moet ophalen. Zijn problemen waren nog peanuts dan moest hij een rechtzetting bekomen bij Engie. Ik ga mijn zaak met jullie finaliseren want ik ben het tijdrekken grondig beu. Een jaar voor een juiste afrekening is mij te veel. Wanneer ik op 22/11/2024 geen duidelijk antwoord heb van jullie met een herziening van mijn afrekening geef ik het dossier definitief in handen van de juristen van Test Aankoop en ik vraag me zelfs af of ik geen schadevergoeding zal eisen. Iets wat jullie grif doen wanneer een van jullie klanten een paar dagen te laat is met zijn betaling. In elk geval heeft Test Aankoop mijn volledige toestemming om deze case te gebruiken als waarschuwing voor andere consumenten, die zouden overwegen met jullie in zee te gaan. Hoogachtend

Bemiddeling door Testaankoop 02 december 2024

Engie

Naar: J. S.

17/12/2024

Beste mevrouw, Beste heer, Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie. Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze website www.engie.be, via uw klantenzone of via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33. Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken. Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Met vriendelijke groeten Chère Madame, Cher Monsieur, Faisant suite à votre demande via le système en ligne de Test Achats, nos services ont analysé votre demande et vous ont adressé une réponse circonstanciée (soit par courriel, par voie postale ou par téléphone). Nous espérons avoir répondu à vos attentes et vous remercions pour votre démarche. Nous restons toutefois à votre disposition pour tout complément d’information et vous invitons à nous contacter ultérieurement via notre site www.engie.be, via votre espace client ou via La Ligne Energie au numéro 078 35 33 33. Nos collaborateurs se feront un plaisir de vous répondre et de trouver avec vous une solution adéquate. Nous vous informons qu’il ne vous est pas possible de répondre à ce mail. Cordialement, Complaints Handling Team Bu Benelux boulevard Simón Bolívar 36 1000 Brussels Belgium www.engie.be P Please consider the environment before printing this document De: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be De la part de klachten@test-aankoop.be Envoyé: mercredi 9 octobre 2024 16:30 À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.com Objet: onjuiste afrekening periode 11/05/2022 tot 25/04/2023 onjuiste afrekening periode 11/05/2022 tot 25/04/2023 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ENGIE Mail Disclaimer: s:www.engie.com/disclaimer

Engie

Naar: J. S.

06/02/2025

Beste, Op basis van de weinig concrete informatie in onderstaande dossier kunnen wij niet achterhalen over welk adres/EAN/klantnummer de klacht gaat. Gelieve deze gegevens op te vragen bij de klager en deze aan ons te bezorgen. Pas na ontvangst van deze informatie zal er verder gevolg gegeven worden aan dit dossier. Alvast bedankt. Met vriendelijke groeten, Complaints Handling Team Bu Benelux boulevard Simón Bolívar 36 1000 Brussels Belgium www.engie.be P Please consider the environment before printing this document De: BECKERS Samantha (ENGIE Belgium) De la part de Electrabel Complaints_Plaintes_Klachten (ENGIE Benelux) Envoyé: lundi 28 octobre 2024 07:56 À: klachten@test-aankoop.be Objet: RE: Nieuw bericht van JEAN YVES S Beste, Op basis van de weinig concrete informatie in onderstaande dossier kunnen wij niet achterhalen over welk adres/EAN/klantnummer de klacht gaat. Gelieve deze gegevens op te vragen bij de klager en deze aan ons te bezorgen. Pas na ontvangst van deze informatie zal er verder gevolg gegeven worden aan dit dossier. Alvast bedankt. Met vriendelijke groeten, Complaints Handling Team Bu Benelux boulevard Simón Bolívar 36 1000 Brussels Belgium www.engie.be P Please consider the environment before printing this document De: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be De la part de klachten@test-aankoop.be Envoyé: vendredi 25 octobre 2024 15:45 À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.com Objet: Nieuw bericht van JEAN YVES S Nieuw bericht van JEAN YVES S ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ENGIE Mail Disclaimer: s:www.engie.com/disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform