In het verleden had ik een lidmaatschap bij HelloFresh. Via een vriendin kreeg ik een gratis Hello Fresh box cadeau. Ik klikte op de link en werd gevraagd mijn account te heractiveren. Ik hebeen aantal zaken aangeklikt, zoals mijn gezinssamenstelling en voorkeuren voor de box, waarvan ik dacht dat hij gratis was.Toen er toch een aankoopbedrag werd vermeld heb ik de pagina's gesloten, omdat ik begon te twijfelen.Tot mijn grote verbazing krijg ik heden, 2 november 2020, een sms dat mijn box morgen toekomt. Op mijn account zie ik dat er 44,49euro wordt aangerekend voor die box.Ik betwist deze aankoop. Ik ontving geen bevestiging van aankoop, enkel een bevestiging van heractivering, waarvan ik dacht dat ditnodig was om de gratis box te kunnen bestellen.Na ontvangst van de sms contacteerde ik meteen de klantendienst waarop me wordt gemeld dat de box van morgen niet meer kan geannuleerd worden, maar wel mijn volgende bestelling. Bij nazichtvan de verkoopsvoorwaarden zie ik echter dat voor lidmaatschapeenmalig producten of acties, er een automatische stopzetting is.4) Indien je een ander (aanvullend) (vers)product bij jouw maaltijdbox of een eenmalige maaltijdbox bestelt vormt dit een overeenkomst voor bepaalde tijd. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan wordt niet automatisch verlengd maarstopt vanzelf.Heb je een eenmalig (aanvullend) (vers)product of een eenmaligemaaltijdbox besteld, maar wil je deze toch niet ontvangen, dan dienje de mededeling over het annuleren van jouw bestelling vóór dedeadline voor wijzigingen door te geven via jouw account. Deopzegging van de overeenkomst voor bepaalde tijd zal dan definitiefin werking treden.Het feit dat er mij, buiten mijn wil om, een box wordt aangerekend en dat er hierbij ook meteen een overeenkomst van onbepaalde tijd wordt aan gekoppeld is niet conform de voorwaarden van dit bedrijf. Dit alles gebeurde gewoon omdat ik een account heractiveerde, wat mijn insziens nog niet hetzelfde is als een product bestellen.Nogmaals, ik betwist deze aankoop, ik ben geen nieuw lidmaatschap aangegaan. Wel heb ik mijn account ge-heractiveerd om beroep te kunnen doen op de gratis box . Ik wens niet aangerekend te worden voor een maaltijdbox die ik niet besteld heb.Tijdens het gesprek met de klantendienst werd er vermeld dat zij nota namen van de klacht, maar dat ik zelf geen klacht kon indienen. Uiteindelijk, na lang zoeken vond ik een mail adres. Ik deed de uitleg en mailde dit naar: tevredenheid@hellofresh.be