Terug

ongewild klant bij Elegant

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. Q.

Naar: ELEGANT

11/06/2020

Beste,ik kreeg op 10/06 een mail van mijn huidige energieleverancier Engie dat ze het spijtig vonden dat ik een andere leverancier gekozen had. Dat verwonderde mij want ik ben pas sinds 01/05 klant bij Engie. Na telefonisch contact blijkt dat er inderdaad een aanvraag tot overstap was maar dat die afgesloten was. Vandaag krijg ik een mailtje van Fluvius om mijn meterstanden door te geven gezien mijn overstap naar Elegant. Ik neem daarop contact met Elegant waar men dit naziet. Het contract zou inderdaad niet lopen wegens foutieve gegevens, de naam klopt niet. De naam die ik doorkrijg is deze van een buurman op het huisnummer 99 (bij ons 19). Als ik die buurman contacteer, blijkt dat hij een offerte heeft aangevraagd bij Elegant maar uiteindelijk niet op het aanbod ingegaan is. Waarvan hij ook bevestiging krijgt. Toch gaat Elegant verder en neemt contact met onze huidige leverancier (van het verkeerde huisnummer 19) en met Fluvius om de meterstanden op te vragen.Elegant respecteert dus niet de vraag van onze buurman en zet de zaak verder, erger nog betrekt anderen hierbij die dan hun tijd mogen steken om na te trekken wat er juist aan de hand is. Excuses heb ik telefonisch niet gekregen van Elegant en op mijn mail naar Elegant heb ik nog geen antwoord, al komt dat laatste misschien nog...Ik laat u dit weten omdat ik het niet zover wil laten komen als het verhaal dat onlangs in TA verscheen (ongewild klant bij Elegant) waarbij zij ongevraagd facturen stuurden en zelfs een incassobureau inschakelden.Mvg,

Berichten (2)

ELEGANT

Naar: C. Q.

01/07/2020

Beste,Om dit voor u na te kijken beschik ik jammer genoeg over onvoldoendegegevens, is het mogelijk om de naam van de buurman, straatnaam en postcodeaan ons te bezorgen?Alvast bedankt.Met vriendelijke groeten,FemkeElegant dossierbeheerder*Elegant*Bautersemstraat 68 A2800 Mechelent. 015/48.11.83:www.elegant.be/------------------- Oorspronkelijk bericht -------------------*

C. Q.

Naar: ELEGANT

01/07/2020

Beste Femke,onvoldoende gegevens, dat is de eerste reactie die ik van jullie krijg na 20 dagen. Ja...Mijn adres: Kortrijksestraat 19, 8520 Kuurne.de buurman: Kortrijksestraat 99, 8520 KuurneZijn naam zullen jullie toch wel vinden zeker, ik heb hem van jullie eigen klantendienst doorgekregen. Ik wil bevestiging dat er geen contract loopt op mijn adres en dat Fluvius wordt ingelicht dat er geen overgang van leverancier is.Mvg,


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform