Klacht
B. R.
Naar: Hello Fresh
Beste,In de periode eind augustus, begin september 2022 is er een hello fresh verkoper bij ons aan de deur geweest. Er was ook een 2e verkoper aanwezig wat verder in de straat. We hebben toen, na zijn uitleg over nieuwe maaltijdboxen, gezegd dat we voorlopig geen interesse hadden om iets te kopen. Beide verkopers bleven nadien nog wat naast onze woning staan, bezig met ingave van gegevens op hun laptop. Op zich niks mis mee. Maar.. tot onze grote verbazing merkten we dat op 08/09/2022 via domiciliëring een bedrag van 54.99 euro zou overgemaakt worden naar hello fresh en dit zonder ook maar enige vorm van toestemming of iets te hebben ondertekend. We hebben meteen telefonisch contact opgenomen met de klantendienst met de vraag hoe dit zomaar kon en om dit direct stop te zetten. Die vond geen actieve account op onze ‘juiste’ naam maar wel op de familienaam met letter ‘S’ ervoor. Nogmaals hebben we benadrukt dat dit zeker niet klopt en moest geannuleerd worden. Op 28/09/2022 werd voor de 2e maal geprobeerd om een bedrag, toen al 69.99 euro, van onze rekening te halen. We hebben dit opnieuw tijdig kunnen blokkeren. Diezelfde dag weer contact opgenomen met hello fresh maar via whatsapp om nogmaals duidelijk te maken dat we zeker geen bestelling geplaatst hadden en dat we een schriftelijk bewijs wilden van annulering via ons bestaande e-mailadres. Deze bevestiging werd ons nooit toegestuurd, spam folder werd ook gecontroleerd. Vandaag 17/03/2023 kregen we een brief, uiteraard opnieuw verkeerde naam/e-mail, met de vraag of we de e-mails ontvangen hadden en om de openstaande betaling van 69.99 euro + 5 euro aanmaningskosten te betalen voor 29/03/2023, daarna via incassobureau.Dit gaat echt te ver en moet zo snel mogelijk stoppen. Ik vraag u met aandrang de betaling te annuleren en de ‘nep’account gekoppeld aan ons huisadres volledig te laten verwijderen.
Berichten (11)
Hello Fresh
Naar: B. R.
Beste Bart,Wat een vervelende situatie, als eerste mijn excuses hiervoor. Ik zoekgraag uit waar de afschriften vandaan komen, maar daarvoor heb ik eenaantal gegevens nodig zoals het rekeningnummer waar de afschrijvingen opworden gedaan, een emailadres en jouw volledige adres. Ik begrijp dat je degegevens niet op deze manier wil geven. Ik zou ook telefonisch contact metje op kunnen nemen hiervoor dus een telefoonnummer waarop ik kan bellen zouook al fijn zijn.Groet,Bente van HelloFreshOn Fri, Mar 17, 2023 at 4:29'¯PM
B. R.
Naar: Hello Fresh
Beste,Bij de klacht werden reeds referentienummers meegestuurd waaruit u de gevraagde gegevens zou moeten kunnen afleiden. Uitzonderlijk stuur ik u een kopie van de ontvangen brief.
Hello Fresh
Naar: B. R.
Beste Bart,Bedankt voor de gegevens. Ik heb jouw vraag doorgezet naar mijn collegas die hier wat meer inzicht in hebben. Zij zullen kijken wat er precies mis is gegaan en vervolgens contact met jou opnemen. Ik wil je daarom vragen nog heel even dit bericht van mijn collegas af te wachten.Met vriendelijke groet,Milica van HelloFresh.Customer Care AgentHelloFresh Benelux BV Spaklerweg 50-52 1114 AE, NetherlandsEmail: milica.sikanic@hellofresh.nlCONFIDENTIALITY NOTICE: This message (including any attachments) is confidential and may be privileged. It may be read, copied and used only by the intended recipient. If you have received it in error please contact the sender (by return e-mail) immediately and delete this message. Any unauthorized use or dissemination of this message in whole or in parts is strictly prohibited.On Fri, Mar 17, 2023 at 7:32'¯PM klachtenbox@test-aankoop.be
B. R.
Naar: Hello Fresh
Beste,Sinds 18/03/23 heb ik niks meer vernomen m.b.t. onze klacht. Graag spoedig een antwoord en een definitieve oplossing aub.
Hello Fresh
Naar: B. R.
Hi Bart!Bedankt voor je bericht! Ik zie dat mijn collega's van het senior customercare team afgelopen maandag telefonisch contact met je hebben gehadhiervoor en dat het is opgelost.Kan je dit aan mij bevestigen en alstublieft telefonisch contact opnemenals dit niet het geval is.Groetjes,Amber van HelloFreshOp wo 22 mrt 2023 om 13:01 schreef -- CONFIDENTIALITY NOTICE: This message (including any attachments) is confidential and may be privileged. It may be read, copied and used only by the intended recipient. If you have received it in error please contact the sender (by return e-mail) immediately and delete this message. Any unauthorized use or dissemination of this message in whole or in parts is strictly prohibited. -- CONFIDENTIALITY NOTICE: This message (including any attachments) is confidential and may be privileged. It may be read, copied and used only by the intended recipient. If you have received it in error please contact the sender (by return e-mail) immediately and delete this message. Any unauthorized use or dissemination of this message in whole or in parts is strictly prohibited.
B. R.
Naar: Hello Fresh
Beste,Dit klopt voor een groot deel. Mijn vrouw had mij nog niet op de hoogte gebracht van het telefonisch contact, waarvoor excuses. Ik verneem wel dat ze een schriftelijke bevestiging had gevraagd via e-mail maar dat is tot op heden nog niet gebeurd. Graag nog deze e-mail aub zodat we dit met een gerust hart kunnen afsluiten.
B. R.
Naar: Hello Fresh
Beste,We wachten nog steeds op uw schriftelijke bevestiging. Gelieve ons deze e-mail te bezorgen. Graag reactie aub.
Hello Fresh
Naar: B. R.
Hello Bart,Wat ontzettend vervelend om te horen. Ik heb wat meer gegevens van je nodigom je hier verder mee te helpen, kan je hiervoor contact opnemen viahellofresh.be/contact-us? Dan halen we daar de openstaande betaling voor jeuit het systeem.GroetjesAmber van HelloFreshOn Thu, Mar 23, 2023 at 5:39'¯PM
B. R.
Naar: Hello Fresh
Beste,Blijkbaar verloopt de communicatie binnen hello fresh niet zoals het hoort.We hebben, tot vervelens toe, al meermaals onze gegevens bezorgd. Maandag werden we opgebeld waarbij ´opnieuw' mondeling werd meegegeven dat het opgelost is. We hebben dan ons emailadres gegeven en een schriftelijke bevestiging gevraagd maar net zoals vorige keer niks gekregen. We vragen om ons ten laatste morgen deze e-mail te bezorgen.
B. R.
Naar: Hello Fresh
BesteTot op heden hebben we nog geen antwoord en/ of bevestgings mail gekregen. Graag meer duidelijkheid aub.
B. R.
Naar: Hello Fresh
Beste,Ik wacht nog steeds op uw bevestigings e-mail waarin vermeld wordt dat de betaling werd geannuleerd. Indien dit niet gebeurt zie ik mij genoodzaakt om verdere stappen te ondernemen. Graag een antwoord aub.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten