Terug

Ongewenste box ontvangen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Hello Fresh

11/11/2018

Ik heb enkele jaren geleden een account aangemaakt op Hello Fresh en verschillende keren een box besteld. Sinds enige tijd heb ik de account gedesactiveerd. Eind oktober ging ik nog eens naar hun site kijken om te zien welke gerechten er beschikbaar waren met de mogelijkheid om eventueel een box te bestellen. Om de gerechten te kunnen zien heb ik met mijn account ingelogd. De gerechten lagen me echter niet en ik heb de site opnieuw verlaten. Een week later kreeg ik een SMS met het bericht dat ze mij op zondag 4/11 een box zouden leveren. Ik liet weten dat ik geen box had besteld. Dat deed er niet toe , ze zouden mij de box toch uitleveren. Ik had 4 dagen op voorhand de box moeten annuleren. Maar ik wist niet dat ik een box had besteld. Ik ben dan op de site gegaan om de levering te annuleren, maar niets mocht nog baten. Ik heb dan met een Belg. nummer en een NL nummer SMS zitten uitwisselen. Het Belg nummer (LOtte) liet mij weten dat ook al zou ik de box weigerde, ik deze toch zou moeten betalen en als dat niet zo is zouden ze een incassobureau inschakelen. Zij beweerde dat ik zelf mijn account had gereactiveerd en dus voor de gevolgen moest instaan. Ik zei dat ik niets ontvangen had waarin ik werd op de hoogte gebracht van die bestelling. Zij beweerde dat dit niet waar was. Het NL nummer liet mij weten dat mijn account op mysterische wijze opnieuw was geactiveerd. Nadien stelde deze voor om maar de helft van de box te betalen. Kort nadien kwam die persoon (Anthony) daar echter op terug en zei dat ik zelf mijn account had geactiveerd en dat dus moest betalen. Ik heb vervolgens via de klantendienst een mail gestuurd om heel de situatie uit te leggen en dat het toch zomaar niet kan dat zij boxen opsturen zonder dat de mensen van iets weten dat dat voedselverspilling is. Ook zij zeiden dat ik overduidelijk mijn account opnieuw had gereactiveerd. Immers, zeiden ze door naar de gerechten te kijken heb je allicht de account geactiveerd. Als ik dan vroeg waarom ik hiervan geen bericht kreeg ( een SMS zoals ze ook deden om mij te verwittigen dat de box eraan kwam), zeiden ze mij dat ik de optie om mails te krijgen had uitgevinkt en daarom geen mails kreeg. Ik zei dat zij in gebreke waren gebleven om mij de kans te geven om de box te annuleren, maar zei blijven beweren dat zij niets verkeerds hebben gedaan. Hun site is zo opgebouwd dat je blijkbaar zonder het echt door te hebben een box activeert. Zij hebben mij nu een aanmaning tot betalen gestuurd. Ik heb dat maar gedaan omdat ik geen incassobedrijf op mijn dak wil en de kosten niet wil laten oplopen. Ik begrijp niet dat bedrijven zoiets gewoon kunnen doen. Mij zien ze daar al zeker niet meer terug. Zij willen gewoon niet toegeven dat er bij hen ook fouten gebeurd zijn en een tegemoetkoming doen. Je moet die site eens bezoeken, alles is zo opgemaakt dat je die box besteld (blijkbaar ook ongewild). Kan dat zomaar? Waarom stuurden ze me geen SMS om mijn bestelling te bevestigen dan had ik wel tijdig kunnen reageren?

Berichten (1)

Hello Fresh

Naar: A. C.

11/11/2018

Bedankt voor je bericht!Wij beantwoorden je e-mail binnen twee dagen. Heb je een dringende vraag, bel of chat dan met ons.Wist je trouwens dat antwoorden op veelgestelde vragen ook te vinden zijn in ons Helpcenter?Klik op de links hieronder voor meer informatie over: Pauzeren van jouw box of opzeggenWijzigen van jouw boxHet kiezen van maaltijdenBetalingen en kortingenHet wijzigen van jouw box - bijvoorbeeld maaltijden kiezen, pauzeren of opzeggen- kan tot en met:woensdag 23:59 voor alle boxen die bezorgd worden op zaterdag of zondagdonderdag 23:59 voor boxen die bezorgd worden op maandagvrijdag 23:59 voor alle boxen die bezorgdworden op dinsdagzaterdag 23:59 voor alle boxen die bezorgd worden op woensdagWij kunnen niet garanderen dat jouw wijziging op tijd kan worden doorgevoerd via een e-mail. Wij adviseren je daarom de wijziging telefonisch of per chat aan ons door te geven. Een annulering van de eerste box kan alleen via onze klantenservice worden doorgegeven.Groeten,HelloFresh


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform