Beste Test Aankoop,Ik boekte op 1 november 2019 bij Belvilla een vakantie naar Ameland voor mij en mijn twee kinderen. Ik betaalde € 361,74 voorschot. De periode betrof 1 juli tot 8 juli 2020.Op 20 mei ontving ik een geautomatiseerde mail dat ik het restbedrag (€ 638,84) nog diende te betalen, zo niet zou de reis worden geannuleerd. Vooraleer dit bedrag te betalen, heb ik op 22 mei enkele bijkomende vragen gesteld. We zaten immers nog steeds in een Corona-situatie en aangezien ik zelf tot de risicogroep behoor, wilde ik logischerwijze een aantal verduidelijkingen. Hierop kreeg ik enerzijds een geautomatiseerd bericht met wat algemene meldingen die voor mij ontoereikend waren. Tegelijk kregen we echter een (geautomatiseerd) bericht dat men mij ten laatste binnen de 8 dagen zou contacteren. Zelf nam ik intussen het initiatief om hen op 25 en 26 mei proactief te bellen, doch tevergeefs. Op 31 mei 2020 ontdekte ik dan dat Belvilla in plaats van mij te antwoorden eenzijdig mijn reservatie heeft geannuleerd. . Ik meld hierbij dat ik ook op 1 juni, 10 juni en 17 juni (op verschillende tijdstippen) vruchteloos heb geprobeerd hen telefonisch te contacteren.Ik dien hierbij ook te vermelden dat ik een all-risk annuleringsverzekering had genomen. Indien ik had gewenst had ik dus zelf probleemloos kunnen annuleren en mijn geld terugkrijgen. Dit deed ik niet omdat ik enerzijds begrip had voor de uitzonderlijke omstandigheden en anderzijds omdat de kinderen ook zo hard hadden uitgekeken naar deze vakantie (nadat ook zij maandenlang in quarantaine hadden gezeten).Groot was mijn verbazing dat Belvilla dus zelf mijn boeking annuleerde zonder ons te contacteren zoals ze in hun mail hadden beloofd. Als klap op de vuurpijl zouden we onze aanbetaling volledig kwijt zijn en moeten we bovendien nog een som erbovenop betalen. Voor ons is dit volstrekt onaanvaardbaar. Tot op heden mochten we van hen nog steeds geen enkel persoonlijk bericht ontvangen. Dat er moeilijkheden zijn ten gevolge van de pandemie, daar heb ik alle begrip voor. Maar deze manier van werken, is beneden alle peil. Ik hoop dat ze dit zelf ook inzien. Graag had ik deze vakantie aten doorgaan op een later tijdstip dit jaar en vervolgens het restbedrag aanbetalen. Dat lijkt me het eerlijkst.Hartelijk dank om dit te willen bekijken.Stef Van den Eynde