1. Begin juni 2025 contacteerde ik de diensten van Telenet per WhatsApp en later telefonisch betreffende een probleem met streaming vanop één van mijn aangesloten toestellen, een Samsung Tablet. Dit probleem werd niet opgelost.
2. Op 19 juni kreeg ik een email van Telenet waarin de stopzetting van volgende diensten wordt gemeld: Telenet TV Iconic, Telenet TV Box. Dit bericht vermeldt tevens het bestelnummer 0213692868. IK HEB NOOIT EEN DERGELIJKE BESTELLING GEDAAN
3. Op 19 juni worden deze diensten gestopt.
4. Na herhaaldelijk telefonisch contact op 20, 21 en 24 juni, blijkt telkens dat de verantwoordelijkheid bij de ‘back office’ ligt die ook het probleem dient op te lossen, maar ‘dat kan enige tijd duren’. Er werd me bevestigd dat deze actie gelinkt is aan het zoeken van een oplossing voor het vroeger gemelde probleem met een tablet. En er is een compensatie beloofd.
5. Het probleem blijft onopgelost en een concrete termijn voor oplossing kon niet worden gegeven.
Vragen die resten:
- Waarom kan een dienst van Telenet ongevraagd mijn diensten opzeggen en duurt dit zo lang om dit ongedaan te maken?
- Wie kan er binnen Telenet ongevraagd in mijn naam een bestelling doen met ordernummer? Is dit wettelijk?
- Wanneer krijg ik de diensten die contractueel afgesproken zijn terug?
R. Berloznik