Terug

Ongevraagde SMS dienst wordt gefactureerd

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

F. N.

Naar: Telenet

17/01/2021

Beste,Sinds korte tijd ontvang ik sms’en van 9636.Geen idee hoe en door wie dit gefactureerd is maar ik zie wel dat onze factuur al aan het verhogen is. Graag wens ik dat dit stopt en dat Telenet zijn factuur aanpast.

Berichten (4)

Telenet

Naar: F. N.

28/01/2021

Klantennummer: 939588880Beste Meneer Nanu, Ik bevestig graag ons telefonisch gesprek omtrent uw klacht. Alvast bedankt voor het gesprek. Ik wens je nog een prettige dag. Met vriendelijke groeten, Heidi TelenetDit is een automatische mail. Gelieve hier niet op te antwoorden. Wilt u toch reageren op dit bericht? Dan kunt u dit doen via ons webformulier op www.telenet.be/contact --

F. N.

Naar: Telenet

31/01/2021

Beste,Wij hebben wel degelijk een correctie ontvangen van jullie. Mijn dank hiervoor.Waar ik ontgoocheld over ben is dat jullie die SMS dienst laten begaan.Bijgevoegd jullie reactie naar mij waarbij jullie melden dat die correctie éénmalig is en dat ik in contact moet treden met die dienst. Dat de operatoren hier eigenlijk niets mee te maken hebben zoals Testaankoop zelf aangeeft in een artikel van 23/02/2020 is gewoonweg zever. Ze stellen hun netwerk ter beschikking ( gratis???? Ik denk het niet ). En die malafide SMS diensten moeten dus na dergelijke wanpraktijken door de operatoren geweigerd worden. Telenet moet ook zijn klanten beschermen. Hetgeen niet gebeurd. Het feit dat de activering gebeurd op een slinkse manier en velen betalen via domiciliëring + digitale factuur speelt allemaal in de hand van die wanpraktijken. Dit moet serieus aangepakt worden.

F. N.

Naar: Telenet

31/01/2021

Beste,Bedankt voor die correctie.Ik ben daar tevreden over maar niet over uw reactie als zijnde : éénmalige correctie, dat ik zelf in contact moet treden, dat jullie er eigenlijk niets aan kunnen doen,....Hetgeen betekent dat nog velen anderen ook weer in die val lopen.Diensten worden dikwijls geactiveerd op een slinkse manier ( ongewild ).Jullie stellen het netwerk ter beschikking van hun dan moet dat op een ethische manier gebeuren, hetgeen absoluut niet het geval is.Uw netwerk ter beschikking stellen is niet gratis dus betekent het dat jullie er ook aan verdienen.Ook zijn de contactgegevens van die SMS dienst niet correct op jullie website.Jullie geven dit aan: zie 1ste fotoWaarschijnlijk ook de reden dat ze niet reageren.Terwijl de SMS diensten betreffende Etri dit aangeeft: zie 2de fotoJullie hebben hier een grote verantwoordelijkheid in en dat moet genomen worden.GrtFN

Telenet

Naar: F. N.

02/02/2021

Klantennummer: 939588880Beste Meneer Nanu, Ik bevestig graag ons telefonisch gesprek omtrent uw klacht. Alvast bedankt voor het gesprek. Ik wens je nog een prettige dag. Met vriendelijke groeten, Heidi TelenetDit is een automatische mail. Gelieve hier niet op te antwoorden. Wilt u toch reageren op dit bericht? Dan kunt u dit doen via ons webformulier op www.telenet.be/contact --


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform