Beste, onlangs kreeg mijn man telefoon van My Collections, er werd hem gezegd dat hij een gratis pakket zou opgestuurd krijgen. Hij was aan het werk en heeft maar met een half oor geluisterd daar hij het druk had. Hij weet daardoor ook niet goed meer wat precies gezegd is maar weet wel dat hij NIET toegestemd heeft om maandelijks pakket te ontvangen en een betaling te doen hiervoor! Eergisteren werd een pakket geleverd met boek + factuur van 20,90€ voor dit kennismakingspakket die we NIET gevraagd hebben. In de bijgeleidende brief staat dat we binnen 4 weken volgende zending van 29,95€ excl verzendingskosten ontvangen dus worden nog een abonnement aangesmeerd ook, weeral ongevraagd. Ik heb hen een opzeggingsbericht per mail gestuurd waarin ik duidelijk verklaar geen lidmaatschap en geen overeenkomst wens te sluiten bij My Collections alsook het kennismakingspakket niet wens te houden. Toen ik de klantendienst belde om te melden dat we dit ‘gratis’ pakket niet wilden en zeker al niet gingen betalen, dat we ook niets ondertekend of besteld hadden, was deze mevrouw zeer onvriendelijk en zei dat mijn man na het tel gesprek nog een bevestigingsmail gekregen had hierover en ze het tel gesprek met hem gingen opvragen. Deze bevestigingsmail was in zijn ‘junkmail’ terechtgekomen dus nooit gelezen. Na enig opzoekwerk op hun site, kan ik een retourprocedure volgen met brief maar ik dien zelf op te draaien voor de terugzending van het pakket wat toch een aardige cent kost aangezien het om flinke frankering gaat. Wij zijn hier helemaal niet mee akkoord, al zeker niet omdat we het gevoel hebben opgelicht te zijn. Bij annulering draait de consument nog eens op voor de retourskosten. Dit kan toch niet? Wij hopen alvast op een oplossing waarbij we geen kosten hebben, want dit is niet aanvaardbaar!