Terug

Ongevraagde diensten en afsluiting

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. D.

Naar: Telenet

07/12/2021

Een van uw verkopers contacteerde ons met de mededeling dat wij gratis een extra dienst konden uitproberen. Geen probleem dus, tot er een mailtje kwam waarin stond dat die Streamz (die ik nooit gebruikt heb) na een tijdje toch betalend zou worden.Wij hebben op 4/10 schriftelijk geprotesteerd tegen deze bedrieglijke verkooppraktijken en gevraagd om die Streamz onmiddellijk te annuleren en we ontvingen volgende ontvangstbevestiging:We hebben je bericht goed ontvangen. We contacteren je binnen de 2 werkdagen om je te helpen.Goed om te weten: je bericht kreeg het nummer F_20211004_556585409. Dat nummer is handig voor de verdere opvolging van je dossier.Overzicht van de gegevens die je invulde:Ik ontvang mails betreffende een uitbreiding van mijn contract. Dit is pure oplichterij, er werd mijn echtgenoot enkel gemeld dat wij een maand een gratis dienst konden gebruiken. Er is ons nooit gemeld dat dit daarna betalend zou zijn. Ik verzoek u dus dringend om deze bijkomende service onmiddellijk terug te verwijderen.Op de eerstvolgende factuur van 12/10 werd dit toch aangerekend. Wij verwachtten nog een rechtzetting maar die gebeurde niet. De factuur bleef onbetaald en nu stellen wij vast dat al onze zenders op VRT na afgesloten werden. Gevolg : bijna alle series die wij opnemen missen nu een aflevering. Om niet nog meer te verliezen heb ik nu onmiddellijk betaald, maar ik eis de onmiddellijke stopzetting van die bijkomende Streamz, de terugbetaling van wat u daar al voor aangerekend hebt, de terugbetaling van de herinneringskosten en een maand gratis abonnement (GEEN STREAMZ!!!) ter compensatie van het verknoeien van de series die wij volgen. En probeer eens een cursus deontologie aan jullie verkopers te bezorgen.

Berichten (5)

Telenet

Naar: M. D.

08/12/2021

BesteVoor deze klacht ontvingen we reeds eerder dezelfde klacht, ref CPTBE01412980-78, en zal verder via deze referentie behandeld worden.Met vriendelijke groetOempeValue Center7 december 2021 12:46sluiting - (CPTBE01413055-56)***************************************************************Dit e-mail bericht inclusief eventuele ingesloten bestanden kan informatie bevatten die vertrouwelijk is en/of beschermd door intellectuele eigendomsrechten. Dit bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde(n). Elk gebruik van de informatie vervat in dit bericht (waaronder de volledige of gedeeltelijke reproductie of verspreiding onder elke vorm) door andere personen dan de geadresseerde(n) is verboden. Indien u dit bericht per vergissing heeft ontvangen, gelieve de afzender hiervan te verwittigen en dit bericht te verwijderen.This e-mail and any attachment thereto may contain information which is confidential and/or protected by intellectual property rights and are intended for the sole use of the addressees. Any use of the information contained herein (including but not limited to total or partial reproduction or distribution in any form) by other persons than the addressees is prohibited. If you have received this e-mail in error, please notify the sender and delete its contents.Ce courriel et les annexes eventuelles peuvent contenir des informations confidentielles et/ou protegees par des droits de propriete intellectuelle. Ce message est adresse exclusivement e son (ses) destinataire(s). Toute utilisation du contenu de ce message (y compris la reproduction ou diffusion partielle ou complete sous toute forme) par une autre personne que le(s) destinataire(s) est formellement interdite. Si vous avez recu ce message par erreur, veuillez prevenir l expediteur du message et en detruire le contenu.***************************************************************

M. D.

Naar: Telenet

08/12/2021

Trouwens, ik heb gisteren online via Doccle betaald, ik snap niet dat ik nog steeds geen toegang heb tot mijn zenderpakket. Indien dit nog lang duurt, verwacht ik een hogere schadevergoeding, laat dat duidelijk zijn.

M. D.

Naar: Telenet

08/12/2021

Voortgaande op uw melding dat dit dubbel is met mijn voorgaande klacht: de voortgaande klacht werd verzonden vooraleer ik uw ontvangstbevestiging van mijn oorspronkelijk protest teruggevonden had. Toen ik deze dan toch terugvond, kon ik de eerste klacht niet meer wijzigen en heb ik ze dan maar geannuleerd. In de tweede klacht staan wel alle gegevens betreffende mijn oorspronkelijk protest. Ik geef er dus de voorkeur aan dat u daar verder op werkt en niet op een onvolledige, afgesloten klacht.

M. D.

Naar: Telenet

09/12/2021

Intussen ontvang ik vandaag, 9/12 een brief gedateerd 4/12 waarin u meldt dat ik binnen het uur terug aansluiting zal hebben als ik via mijn telenet betaal. Vind u het zelf niet een beetje dom om mensen eerst af te sluiten zodat ze (in mijn geval) via doccle betalen om dan 2 dagen later een brief te laten toekomen waarin een snellere manier wordt voorgesteld? Ik ga uiteraard geen tweede keer een bedrag betalen dat sowieso al fout was, en blijkbaar betekent dat dat ik dan 5 dagen kan wachten op aansluiting. Ik meld u bij deze al dat ik in dit geval geen genoegen meer zal nemen met een schadevergoeding van 1 maand huur.

Telenet

Naar: M. D.

10/12/2021

Klantennummer: 800355181Beste Meneer Driessens, Ik bevestig graag ons telefonisch gesprek van 10/12/2021 omtrent uw klacht. Alvast bedankt voor het fijne gesprek. Ik wens je nog een prettige dag. Met vriendelijke groeten, Petra Telenet Value CenterDit is een automatische mail. Gelieve hier niet op te antwoorden. Wilt u toch reageren op dit bericht? Dan kunt u dit doen via ons webformulier op www.telenet.be/contact --


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform