Terug

Ongevraagd lid gemaakt van Hellofresh

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. D.

Naar: Hello Fresh

03/02/2020

Op dinsdag 28 januari werd ik in het station van Leuven aangesproken door een medewerker van Hellofresh die een gratis box aanbood. Het was volgens hem eenmalig, om kennis te maken met het aanbod. Daarna zou ik zelf kunnen kiezen of ik nog een box wilde, zonder aankoopverplichting. Hij wees me er herhaaldelijk op dat het volledig gratis was en dat er geen verplichtingen aan vast zouden hangen. Ik zou volgens hem via e-mail een document met algemene voorwaarden ontvangen, dat ik thuis zou kunnen nalezen en dan beslissen of ik ook daadwerkelijk de box wilde ontvangen.Toen ik de dag daarna mijn mails las en naar de website van Hellofresh ging, merkte ik tot mijn verbazing dat ik geen gratis box zou ontvangen, maar vier boxen met telkens €10 korting. De eerste factuur stond al klaar en bedroeg €26,95. De bezorging stond voor 8 februari gepland. Via pc-banking merkte ik op dat dat bedrag via domiciliëring op zaterdag 1 februari van mijn rekening zou gaan. Ik heb die betaling meteen geweigerd, want ik ben geenszins van plan te betalen voor iets waar ik mijn akkoord niet voor gegeven heb.Via de website van Hellofresh slaagde ik er op 30 januari in om de levering van drie van de boxen stop te zetten, maar de eerste kon ik niet stopzetten. Ik kreeg de melding: Jouw laatste box wordt bezorgd op 8 februari, 2020. Deze is al in rekening gebracht. Nochtans had de verkoper me erop gewezen dat ik tot vier werkdagen voor de bezorging de aankoop kosteloos kon wijzigen of stopzetten. Ik heb diezelfde avond contact opgenomen met de klantendienst van Hellofresh, maar nog geen antwoord gekregen. Vandaag, 3 februari, ontdekte ik dat Hellofresh via domiciliëring toch €0,01 van mijn rekening gehaald heeft. Nergens wordt aangegeven waarom ze dit deden.Intussen heb ik een betalingsherinnering van Hellofresh gekregen voor het openstaande bedrag van €26,95. Ik zie volgende problemen:- De verkoper heeft mij foute informatie gegeven, waardoor ik veronderstelde dat ik eenmalig een gratis product zou ontvangen- Hellofresh probeert het bedrag van de box via domiciliëring te innen, terwijl ik hier op geen enkel moment akkoord mee gegaan ben. Ik heb wel mijn rekeningnummer gegeven (en dat was dom, toegegeven), maar ik heb bewust nergens een handtekening gezet.Stappen die ik reeds ondernomen heb:- Betaling via domiciliëring van €26,95 geannuleerd via pc-banking- Contact opgenomen met de klantendienst van Hellofresh.De levering van de eerste box staat gepland voor 8 februari. Indien deze daadwerkelijk geleverd wordt, zal ik deze weigeren.

Berichten (1)

Hello Fresh

Naar: M. D.

03/02/2020

Dit is een automatisch bericht.Omdat we jou op andere kanalen beter én sneller kunnen helpen, zijn weniet meer bereikbaar via e-mail. Jouw e-mail wordt niet gelezen.Voor veelgestelde vragen - bijvoorbeeld over jelidmaatschap,betalingenenbezorging- kun je terecht in onsHelpcenter.Wil je graag persoonlijk geholpen worden? Dat kan ook. Je kunt ons bereiken via WhatsApp, de telefoon, chat of social media viadezelink.Wij zijn er elke dag:Maandag t/m woensdag: 09:00 - 23:00Donderdag en vrijdag: 09:00 - 18:00Zaterdag: 08:00 - 21:00Zondag: 09:00 - 22:00Groeten,Het HelloFresh-teamHelloFresh Benelux-- HelloFresh BeneluxTel:03 808 5062ZuidparkSpaklerweg 50-521114 AE Amsterdamklantendienst@hellofresh.bewww.hellofresh.nlwww.hellofresh.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform