Terug

ongevraagd levering + domiciliering

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. M.

Naar: Hello Fresh

20/04/2024

Een paar weken terug kreeg ik iemand aan de deur van Hellofresh (er stond een 15tal meter verder een bestelwagen van Hello Fresh).Die bleef maar doordrammen en uiteindelijk ben ik zover gegaan dat ik mijn bankrekening heb gegeven.Met de idee dat die daar toch niets mee kon doen. Uiteindelijk niet verstandig.Ik heb zeker niets ondertekend, en voor de zoveelste keer gezegd dat ik toch niets zou kopen.Toen is die persoon vertrokken.Nu was er op maandag 8/4 een levering dewelke ik geweigerd heb, nogmaals aangegeven dat ik niets besteld had. Mij nog niet bewust van het kwaad.Op maandag 15/4 was ik niet thuis en hebben ze een box afgeleverd bij een buur. (referente BE28115951) Er zaten vleeswaren in! Die moeten toch bewaard worden in frigo! Dus deze waren sowieso goed voor de vuilnis.Tot hier zag ik geen probleem.Heb toen naar HelloFresh gebeld. Men had schijnbaar toch een account aangemaakt.Maar het ergste van al is, er werd een domiciliering geactiveerd!Hoe is dat mogelijk? Nogmaals ik heb 100% zeker niets ondertekend of zelfs mondeling toegezegd. Ik heb geen mail ontvangen ter bevestiging van de creatie van een account.Ze zouden intussen mijn account gestopt moeten hebben en het bedrag van €26.99 teruggestort hebben.Zou tot 10 dagen kunnen duren eer ik dit terugzie? In 1 dag was het er wel af!Het zal wel zijn doordat Hello Fresh een Nederlands bankrekeningnummer heeft, veronderstel ik.Maar mijn vraag blijft, hoe is het mogelijk dat zij ongevraagd een domiciliering activeren op mijn rekeningnr?Dit is toch wel benauwelijk!En ongevraagd/onbevestigd een account kunnen aanmaken op mijn naam? Hierbij werd er geen bevestiging gevraagd per email, of wat dan ook.

Berichten (1)

Hello Fresh

Naar: R. M.

20/04/2024

Hello,Wat ontzettend vervelend dat er zonder jouw toestemming een lidmaatschap isaangemaakt! Uiteraard is dit niet de bedoeling, en nemen wij dit superserieus. Zou je nog eens contact willen opnemen via hellofresh.be/contact-us?Dan maak ik hier graag een melding van, zodat het persoon kan wordenaangesproken op zijn of haar gedrag, en kan ik de terugbetaling in ordemaken.Groetjes,Maartje van HelloFreshOn Sat, Apr 20, 2024 at 11:11'¯AM


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform