Terug

Ongevraagd conract via de telefoon Test-Aankoop Invest

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. R.

Naar: Testaankoop

09/04/2018

Beste,Ongeveer een week geleden belde een verkoper van Test-Aankoop rond de verkoop van een publicatie:Het zou gaan om een publicatie waarin verschillende banken, onafhankelijk worden vergeleken met elkaar. Men vroeg of ik deze publicatie wou ontvangen, en hiermee stemde ik toe. Er werd niet gepraat over een prijs of een mogelijk abonnement. En na enkele dagen kreeg ik ook daadwerkelijk een boekje toegestuurd. Het bleek te gaan om Test-Aankoop Invest. Aan de telefoon werd dus gelogen, want in deze publicatie gaat het om aandelen en niet rond de eenmalige vergelijking van banken. Nu blijkt dat er € 14,50 van mijn rekening wordt gehaald zonder mijn toestemming en dat ik vastzit aan dit abonnement. Dit kan ik volkomen niet smaken en ik ben hier heel ontevreden van!Ik belde dus naar de klantendienst met de vraag om dit stop te zetten en het volgende werd mijn verteld: Dit abonnement kan niet worden stopgezet en een terugbetaling is uitgesloten. Ik kwam er ook achter dat ik nu een maand vastzit aan dit abonnement en dat ik nog een maand lang iedere week een publicatie zal ontvangen.Ik eis een onmiddellijke terugbetaling en stopzetting van mijn abonnement. Volgens mij zijn het ook deze exacte praktijken die Test-Aankoop aanklaagt:https://www.test-aankoop.be/familie-prive/consumentenrechten/dossier/ongevraagd-contract-via-de-telefoon Ik ben er echt van verbaasd dat jullie zich durven te wagen aan deze wanpraktijken. Een organisatie zoals Test-Aankoop zou zich hier niet mogen mee bezighouden.Ook zou ik zoals bovenstaand artikel vermeld, mij willen beroepen op mijn herroepingsrecht. Indien benodigd zal ik het herroepingsformulier naar jullie verzenden en indien nodig, de publicatie terugzenden op kosten van de verzender.Met vriendelijke groeten,Johan Rooms

Berichten (2)

J. R.

Naar: Testaankoop

17/04/2018

Beste, Het is ondertussen al 8 dagen geleden dat ik mijn klacht heb ingediend. Ik heb ondertussen ook een update.Ik heb nog 1 of 2 publicaties ontvangen, die ik niet wil. Ook heb ik gemerkt dat in jullie klachtenbox gelijkaardige klachten zijn binnengekomen. Bovendien hebben jullie reclame gemaakt via de telefoon, terwijl ik al meerdere jaren ben ingeschreven op de bel-me-niet-meer-lijst. Jullie hebben mij dus ongevraagd gebeld en mij een contract aangesmeerd dat ik niet wilde hebben. Hopelijk wordt deze klacht spoedig behandeld.Groeten,Johan Rooms

Testaankoop

Naar: J. R.

17/04/2018

Beste heer,Naar aanleiding van je berichten van 09/04 en 17 april, bevestig ik je hierbij de stopzetting van je abonnement Test-Aankoop Invest met ingang van 01 mei 2018. (Je abonnement op Test-Aankoop en Budget Recht blijft in orde.)Beide berichten werden overgemaakt aan de verantwoordelijken van de betrokken diensten en een opvolging werd aangevraagd - Dit kan enige tijd in beslag nemen vooraleer we hierover feedback ontvangen. De reedsbetaaldebijdrage voor de maand maart (Eur 14,45 aan) zal je worden teruggestort, je mag dit bedrag binnen de 14 dagen op je rekening verwachten. Wij danken je voor het vertrouwen dat je in onze organisatie stelt en bieden onze excuses aan voor het ongemak dat je hierdoor ondervonden hebt.Met vriendelijke groetenAbonnementendienst


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform