Beste,Bij nazicht van onze facturen vanwege Proximus, wordt ons sinds april 2022 iedere maand een bedrag aangerekend vanwege een nummer 9336.Dit wordt gedaan via het gsm-nr van mijn vrouw, maar zij is er zeker van dat ze dit nummer niet gebruikt.Toch wordt er iedere maand een steeds veranderend bedrag aangerekend op de Proximus-factuur.Inmiddels voor een bedrag van 270 euro.Hierover heb ik reeds gemaild met Proximus, waarop ook meteen werd geantwoord.Maar het probleem wordt bij ons neergelegd door Proximus.Wij moeten het nummer maar met Stop beantwoorden.Over de aangerekende som wordt niets geopperd.Nooit heeft men ons verwittigd over deze frauduleuze praktijken, en bij controle via het internet vind ik ook andere gedupeerden terug.Proximus rekent ons wel iedere maand gewoon deze kosten aan, zonder ook maar één moment aan te geven dat dit misschien frauduleus is.Aangezien ik een contract heb met Proximus, waar ik ook maandelijks aan betaal, verwacht ik van hun een oplossing.Dit niet alleen voor mij, maar misschien ook voor andere gedupeerden. Dat men ervoor zorgt dat zulks niet meer kan.Het kan toch niet zijn, dat één of andere fraudeur gebruik maakt van Proximus om ons geld af te troggelen??Mag ik jullie diensten verzoeken om hier een oplossing te verkrijgen, aub?Alvast bedankt,D.N.---------------------------------------------------------------------------------------> hieronder vindt u mijn eerdere mailverkeer met Proximus terugInfo aanrekeningInboxproximus.customer.care@proximus.com11 aug 2023 15:33 (8 dagen geleden)aan mijBeste, als ik dit bekijk zie ik dat dit komt door sms'en te versturen naar het betaalnummer 9336.Sms'en versturen naar verkorte nummers is steeds betalend. We kunnen hierop eventueel een Full control plaatsen, zo kunnen er geen sms'en verstuurd worden naar betaal nummers.Met vriendelijke groeten,Proximus Ref. [THREAD_ID:1921000275783]This email can contain confidential information. See more on https://www.proximus.com/respect-confidentiality12 aug 2023 15:32 (7 dagen geleden)aan proximus.customer.careBeste,Dank u voor het snelle antwoord, dit kan ik appreciëren.Wij sturen zelf absoluut geen sms naar dit nummer 9336. Ik vertelde al dat dit via het telefoonnummer van mijn vrouw aangerekend wordt, en wij zijn er zeker van dat wij dit nummer niet gebruiken.Inmiddels heb ik ook op het internet gevonden dat er reeds vaker mensen mee belast werden.Mag ik het ook ongelooflijk vinden dat men bij Proximus zonder verwittiging hiervan, gewoon maand na maand dit blijft aanrekenen, dit dus reeds van april 2022, terwijl dit misschien frauduleus is.U stelt nu ook helemaal geen oplossing voor dit probleem, terwijl mij op de laatste afrekening weer 25,90 euro hiervoor wordt afgerekend.Ik verwacht een passende oplossing aangezien dit helemaal niet pluis is.Misschien is Proximus niet de boosdoener, maar u rekent ons gewoon deze frauduleuze acties aan, en reikt geen oplossing aan.De kosten die ons reeds werden afgehouden zien wij ook heel graag teruggestort, dus in totaal 270 euro.Mag ik rekenen op een vlotte afhandeling, anders zie ik mij verplicht dit met Test Aankoop op te nemen.Alvast bedankt,Op vr 11 aug 2023 om 15:33 schreef [proximus.customer.care@proximus.com]:proximus.customer.care@proximus.com16 aug 2023 18:02 (3 dagen geleden)aan mijDag,Ik heb dit nogmaals nagekeken, echter hebben wij geen zicht hierop. Wij krijgen dit ook enkel maar door van de desbetreffende instantie. Nu het beste wat u sowieso doet is STOP zenden naar dit nummer, op deze manier worden toch eventuele gemaakte contracten verbroken. Alsook zoals ik in voorgaande mail reeds aangaf kunnen wij dit of een fullcontrol maken zodat elk buitenbundel verbruik word tegengehouden. Of ik kan M-commerce blokeren. Dan kunnen er enkel geen betaling meer gedaan worden via jouw nummer zoals uds naar verkorte nummers, parkeren, enz.. Nu betreft het bedrag dit is geld dat ook niet bij ons blijft maar doorgaat naar hun dus dit kunnen wij helaas niet beheren of beslissen wat hiermee gebeurd. Daarvoor kan u best met hunzelf even contact nemen. Als ik dit ga bekijken dan is dit een dienst voor controles. Met deze uitleg 'Gedaan met vervelende boetes, want met deze sms-service blijf je steeds op de hoogte van alle actuele preventie campagnes. Een goed geïnformeerde chauffeur is immers een betere chauffeur.'Zoals bovenstaand vermeld kan u dit stoppen door STOP te zenden naar het nummer. Alle nodige info voor verhaal te halen vind u via deze link http://www.etri.be/Heb je nog vragen? Stel ze gerust door rechtstreeks op deze e-mail te antwoorden. Gelieve dit wel binnen de 14 dagen te doen.Na deze termijn ga je best opnieuw naar onze contactpagina.Nogmaals bedankt voor je vertrouwen.Met vriendelijke groeten,FemkeP.S.Heb je nog geen MyProximus-account? Ontdek alle voordelen hier. Connect with us on: cid:image002.png@01D12918.9ED8D760 cid:image003.png@01D12918.9ED8D760 cid:image004.png@01D12918.9ED8D760 cid:image005.png@01D12918.9ED8D760 [===== Received from nulensdidier@gmail.com on 2023-08-12-15.32.57.000000 ======]Ref. [THREAD_ID:1921000381482]