Terug

Ongeveer 1000 Euro teveel aangerekend op jaarafrekening.

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. H.

Naar: Engie

30/11/2023

RXXXXXXXX 25 november 2023Aan ENGIE, Simón Bolívarlaan 36, 1000 Brussel.Ik wens de door uw diensten opgemaakte factuur te betwisten.Betreft de jaarafrekening van 21/11/2023. Factuurnummer: XXXXXXXXXXXX Bij de berekening van het jaarverbruik is geen rekening gehouden met mijn recht op terugdraaiende teller, hierdoor is de factuur ongeveer 1000 Euro hoger dan wat ik zelf bereken.Bovendien zou de rekenwijze die u toe past tot een verhoogd maandelijks voorschot leiden, terwijl ik minder verbruikte en een contract heb met vaste prijs tot eind 2024 nl. Easy3 met start op 01/12/2021 en eindigt op 30/11/2024. Het rare op deze factuur is, dat voor de balkengrafiek met vergelijking met voorgaande jaren, wel een juiste berekening is gemaakt. Zie bijlage DETAIL VERBRUIKIk vermoed dat uw rekenfout gebeurde, doordat op 23-03-2023 er werken waren in mijn straat om het elektriciteitsnet te verzwaren en één van die mannen toen de meterstanden heeft genoteerd. Deze meterstand in maart heeft echter voor het berekenen van mijn jaarverbruik geen enkele betekenis, daar ik zeker nog tot begin 2028 recht heb op terugdraaiende teller.Hoop dat u snel zowel de factuur als het maandelijks voorschot opnieuw zal berekenen en me de juiste bedragen factureert.Dhr. P. H. XXXXWEG 30 XXXX RxxxxxxxKlantnummer: x xxxxxxxxxx

Berichten (1)

Engie

Naar: P. H.

01/12/2023

Beste mevrouw, Beste heer,Test-Aankoop heeft ons uw klacht bezorgd.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk om zo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw online klantenzone.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Test-Achats nous a bien transmis la plainte que vous lui aviez adressée.Nous vous remercions pour votre démarche. En effet, nous accordons une attention toute particulière aux problèmes rencontrés par nos clients. Ce sont des informations précieuses qui nous permettent d'améliorer la qualité de notre service.Nous mettons tout en Å“uvre pour vous apporter une solution adéquate le plus rapidement possible.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail. Pour toutes vos questions nous vous invitons à contacter nos services via notre site www.engie.be ou via votre espace client.Sincères salutations,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this document ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform