Beste, ik heb onlangs een artikel bij Zalando gekocht (besteld op 22 januari 2024) en vervolgens geretourneerd binnen de gestelde retourtermijn (bestelling retour verzonden op 1 februari 2024 en ontvangen door Zalando op 5 februari), zoals vermeld op de website.Ik heb het artikel met zorg behandeld en geretourneerd in de originele staat, zoals voorgeschreven door Zalando's retourbeleid. Ondanks mijn inspanningen beweert Zalando dat het artikel gebruikssporen bevatte en heeft het mijn retourzending geweigerd. Ik heb herhaaldelijk contact opgenomen met Zalando via e-mail en telefoon tussen 5 februari en 15 februari 2024 om mijn zaak te bespreken, maar kreeg telkens te horen dat er niks gedaan kon worden en mijn bestelling reeds naar mij was teruggestuurd. Zalando heeft geweigerd mijn geld terug te storten en hebben geen concreet bewijs geleverd voor hun beweringen over gebruikssporen op het geretourneerde artikel, ook niet nadat de vraag hiernaar expliciet werd gesteld. Ondanks mijn herhaalde verzoeken om een eerlijke behandeling en een oplossing voor het geschil, weigert Zalando verdere actie te ondernemen.Hierdoor ben ik verplicht een artikel te houden dat niet past en waar ik niets mee kan en ben ik ook nog eens mijn geld kwijt.Als consument voel ik me onrechtvaardig behandeld en ben ik van mening dat Zalando zijn verplichtingen niet nakomt onder de geldende consumentenwetgeving. Zalando, ik heb u alle informatie bezorgd, maar ik krijg verder geen antwoord meer op mijn vragen. Gelieve het bedrag onmiddellijk terug te betalen of me op de hoogte te houden van het verder verloop van mijn klacht.