Terug

Ongeoorloofde dienstuitbreidingen en debiteringen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. B.

Naar: Celside Insurance

24/04/2023

Beste,Ik heb voor mijn vennootschapje (freelancer) reeds enkele jaren een Integraal+ verzekeringscontract met SFAM voor electronische apparatuur (via FNAC) en de debiteringen waren tot nu toe redelijk correct op een vast schema.Begin april 2023 ontving ik een schrijven per e-mail van Celside (een merk van SFAM?) met de aankondiging dat men vanaf begin mei de Buy Back dienst ging activeren (die in de kleine lettertjes toestellen voor professioneel gebruik uitsluit!) aan +/- €70,-/maand bovenop de bestaande verzekering+vervangdienst (samen +/-€23 p.m.) TENZIJ men zich uitschrijft vòòr de startdatum.Ondertussen heeft men wel al een debitering uitgevoerd voor de ongevraagde Buy Backdienst en is sinds maart de frequentie van de debiteringen van de bestaande beperkte vervangdienst verhoogd van maandelijks naar +/- tweemaandelijks (volgens lukraak schema)!Bovendien heeft de geadverteerde Belgische telefoonlijn via dewelke men zich zou kunnen uitschrijven geen wachtrij en zijn 'alle medewerkers' constant 'in gesprek.'Het algemene nummer van SFAM België blijft lussen door het taalkeuzemenu en het Brugse 050 nummer van de 'bemiddelings-' annex 'kwaliteitsbewakingsdienst' haakt automatisch af na een wachttijd van enkele minuten, ook steeds met alle medewerkers in gesprek.Ook online antwoordformulieren blijven onbeantwoord en ook een aangetekend schrijven op het Franse adres lijkt uit andere meldingen geen soelaas te brengen.Sinds mijn aansluiting in 2019 blijkt bovendien het Franse moederbedrijf reeds enkele keren in Frankrijk voor fraudepraktijken veroordeeld te zijn en dat boezemt me geen verder vertrouwen in.Ik wil dus niet gewoon mijn geld terug en ook niet alleen maar de Buy Back deactiveren. Ik wil meteen van het hele contract af.Bedankt!

Berichten (2)

Celside Insurance

Naar: G. B.

24/04/2023

DATA NOT AVAILABLE

G. B.

Naar: Celside Insurance

24/04/2023

Wat betreft de teruggeëiste som: het is voldoende om €69,99 terug te storten. 1x dienstbijdrage van €8,99 midden maart is een correctie voor een mislukte transactie in januari en 1x dienstbijdrage van €8,99 begin maart is die van februari die echter door de korte maand pas op 1 maart uitgevoerd werd.Door de ongeoorloofde debitering van mijn rekening i.v.m. de ongevraagde (en onvermelde dienst in de Integraal+ documentatie) en door de verbreking van de commerciële relatie door de verzekeraars met de overkoepelende groep Indexia (zie artikel Les Echos van 25/03/2023) heb ik elk vertrouwen in SFAM verloren in haar intenties en aan de mogelijkheid dat zij zal kunnen voldoen aan haar verplichtingen die zij volgens het originele contract hebben in de uitvoering van het onderliggende verzekeringscontract m.b.t. potentiële toekomstige schadegevallen.Kosteloze verbreking van het volledige Integraal+ contract lijkt me dus de enige mogelijke uitkomst.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform