Terug

Ongeoorloofd debetsaldo op zichtrekening en dossierkosten

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. V.

Naar: bpost

10/05/2022

Beste, Sinds juni 2020 opende ik een Cocoon-spaarrekening bij BPost bank. Hieraan werd een gratis zichtrekening gekoppeld. Noch voor mijn spaarrekening noch voor mijn zichtrekening maakte ik ooit gebruik van pc banking of mobile banking, omdat ik de spaarrekening enkel gebruikte om maandelijks een vast bedrag naar over te schrijven. Ik wist dus prima wat er zich op de rekening bevond. Dat ik nooit een 'bakje' ontving om aan pc banking te doen, was ook geen probleem omdat ik dus geen beroep wou doen hierop. Blijkbaar is sinds januari 2021 de zichtrekening (waarop ik dus nog nooit geld had staan) betalend. Hierover ontving ik nooit enige communicatie en ik was hier dan ook niet van op de hoogte. Tot gisteren 9 mei 2022 dan toch. Dan ontving ik plots een brief in de bus (dit was de eerste communicatie die ik zowel per post of email mocht ontvangen van bpost sinds juni 2020) waarop staat dat er een ongeoorloofd debetsaldo van €45.58 op mijn zichtrekening staat (€25.58 en €20 dossierkosten). Even dacht ik dat mijn account was gehackt, maar na contact met de klantendienst weet ik nu dat een zichtrekening sinds januari 2021 €1.5 per maand kost. En omdat men na 1,5 jaar de moeite heeft genomen om mijn rekening te bekijken, komen daar nog eens €20 kosten bij. Ongehoord dat ik zonder hiervan op de hoogte te zijn meteen €20 extra wordt aangerekend. Men wist in januari 2021 ook al dat ik nooit €1 op mijn zichtrekening had. Waarom daar 1,5 jaar mee moet worden gewacht om op deze manier te worden geïnformeerd, vind ik schandalig. Vandaag had ik opnieuw contact met de klantendienst. Zij vroegen me gisteren dit bedrag te betalen en daarna een klacht in te dienen. Ik heb dit bedrag vandaag in een postkantoor betaald en belde hen dus voor een klacht in te dienen. Een klacht indienen zou niet gaan, kreeg ik te horen, waarna de medewerker de hoorn op de haak gooide. Wat een verschrikkelijke ervaring met bpost.

Berichten (2)

bpost

Naar: N. V.

10/05/2022

Bonjour,Nous avons bien reçu votre email et nous allons en assurer le suivi dans les meilleurs délais.Bien à vousCustomer Services - bpost banque SAPlainte@bpostbanque.be ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Geachte,We hebben uw mailbericht goed ontvangen en we zorgen voor een zo snel mogelijke afhandeling.Met vriendelijke groeten,Customer Services - bpost bank SAKlacht@bpostbank.be

bpost

Naar: N. V.

23/05/2022

De referentie van uw dossier moet worden vermeld in het onderwerp van al uw mededelingen: C22-002320-J1Geachte,Hierbij komen wij terug op het dossier CPTBE01519352-41 op naam van Niki Van Den Bossche.Wij hebben ons antwoord aan de klant gericht en een weigering voor terugbetaling bevestigd.Met vriendelijke groeten.[s:www.bpostbanque.be/resources/servicing-LogoBpb82x222Nl.jpg]Kelly Van SanteComplaint Officer+32 2 545 63 11bpost bank NVMarkiesstraat 1/21000 BrusselKlacht@bpostbank.be www.bpostbank.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform