Terug

Ongeldige facturatie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. R.

Naar: VIESSMANN-BELGIUM

12/03/2024

Ik volg de technieken op van mijn huisgenoot Christel Van Hoof.Bij het laatste onderhoud op de CV-ketel op vrijdag 19/1/2024 werd weer een niet bekwame technicus gestuurd die weer enkel Frans kon. Ditmaal bleef niet alleen de branderkamer open omdat die 1 van de 2 vijzen niet had teruggeplaatst, wat zeer gevaarlijk is! Vorig jaar nog een kabel geklemd in het weer sluiten van de branderkamer! Na dit laatste onderhoud heeft hij geen test gedaan of die ketel na onderhoud wel warm water gaf! Zo zaten we dat weekend zonder warm badwater. Op mijn mail dat weekend werd niet gereageerd die maandag erop. Dus heb ik dinsdag na herhaaldelijke pogingen eindelijk telefonisch contact kunnen hebben. Er werd niet direct teruggebeld, al was dat beloofd, waarom ik in de namiddag nog maar eens belde. Gevolg was dat ze blijkbaar 2 dezelfde interventies hadden geboekt op dezelfde ketel en hetzelfde adres. Dit zegt al veel over de wanorde binnen het bedrijf.De technieker die langskwam, gelukkig deze keer een Nederlandstalige, kon het niet oplossen en er ging een offerte voor een nieuwe ketel komen. Die hebben we nooit gezien. We bleven in de koude zitten! Wel kregen we een factuur voor de interventie die veroorzaakt werd door op het moment van onderhoud. Dit is niet alleen niet correct, maar ook niet medegedeeld geweest tijdens mijn gesprek aan de telefoon dat de ketel na onderhoud zo is achtergelaten!Ik lees nu zelfs dat een onderhoud tussen april en oktober gebeurd en dus niet in de wintermaanden!?Ik heb dan uit pure wanhoop dan maar zelf een nieuwe ketel geplaatst van Bosch. Eigenlijk zou ik een factuur aan Viessmann moeten sturen omdat zij de ketel stuk gemaakt hebben tijdens het jaarlijks onderhoud en ons aan ons lot hebben overgelaten.Op 4/2 heb ik dan ook per mail onze 2 contacten (2 ketels in 1 huis, dubbelwoonst) beëindigd. Op mail mail van 16/2, dat ik hun factuur niet gegrond vind en ik deze niet zal betalen, werd geen gevolg gegeven. Wel kreeg ik nu een schrijven met herinnering tot betalen. Als ik hiervoor een advocaat moet inschakelen zal ik die kosten en geleden schade aan Viessmann richten!Tot slot een waarschuwing aan iedereen die een Viessmann ketel overweegt: Zie dat je Frans machtig bent en controleer de werken van hun techniekers die blijkbaar niet goed opgeleid zijn en slordig te werk gaan!

Berichten (8)

VIESSMANN-BELGIUM

Naar: M. R.

12/03/2024

Dank voor uw bericht. We gaan er snel mee aan de slag.Merci pour votre message. Nous le prenons en compte rapidement.Met vriendelijke groeten.Bien cordialement.Viessmann Belgium-- Met vriendelijke groeten, Bien à vous,Viessmann Consumer Care CenterWebsite:  www.viessmann-climatesolutions.comSocial Media:  www.viessmann-climatesolutions.com/social-mediaViessmann BelgiumMaatschappelijke zetelSiège social: Viessmann Belgium bv-srlHermesstraat 14, B-1930 ZAVENTEM, RPR/RPM: BrusselBruxellesBTW/TVA: BE0402.475.962, Reg.-nr./n° de reg.: 402.475.962-09/25/02ING: BE73 3500 0741 4660 Tel.: +32 2 712 06 66 -- Email:  info@viessmann.be

VIESSMANN-BELGIUM

Naar: M. R.

19/03/2024

Hallo,Wij bevestigen de ontvangst van uw e-mail van 12/03, die onze aandacht trok. Wij betreuren uw negatieve ervaring met uw verwarmingssysteem.We vinden het belangrijk om de situatie te verduidelijken,Wij geven voorrang aan de vaardigheden en beschikbaarheid van onze technici om onze klanten de best mogelijke service te bieden. Het taalaspect is voor ons van ondergeschikt belang.We kunnen de samenvatting van de situatie door uw lid echter niet accepteren.De gea¯nstalleerde atmosferische ketel dateert uit 2004 en is dus 20 jaar oud. Ter herinnering, deze ketels hebben een gemiddelde levensduur van 15 jaar.We willen ook uw aandacht vestigen op het feit dat deze installatie tussen 2004 en 2019 niet is onderhouden, volgens de verklaringen van uw lid aan onze medewerkers.We willen erop wijzen dat de ketel na een onderhoudsbeurt wel werkte, maar niet meer de verwachte wettelijke prestatieniveaus haalde (CO-overschot). Deze informatie is opgenomen in het rapport dat aan uw lid is verstrekt.Onze technicus heeft een voorstel gedaan om te proberen de prestaties te verbeteren. Met deze tweede interventie werden de minimaal toegestane waarden niet gehaald.We willen ook uw aandacht vestigen op het feit dat we geen ketel verkopen aan particuliere klanten, maar aan installateurs.Aangezien het contract alleen betrekking heeft op onderhoud en niet op reparaties, zijn het onderhoud en het vervolgbezoek uiteraard verschuldigd.We nodigen u uit om de betaling uit te voeren om de extra kosten in verband met aanmaningen en incassoprocedures te vermijden.We hopen dat dit de situatie verduidelijkt.Vriendelijke groeten - Sincères salutationsSerge NyssenHead of Technical DepartmentViessmann Belgium bvba/sprlB 4841 Welkenraedtphone: +32 87 353439fax: +32 27129902e-mail: @viessmann.beweb: s:www.viessmann-climatesolutions.com---------- Forwarded message --------- Website: www.viessmann-climatesolutions.comSocial Media: www.viessmann-climatesolutions.com/social-mediaViessmann BelgiumMaatschappelijke zetelSiège social: Viessmann Belgium bv-srlHermesstraat 14, B-1930 ZAVENTEM, RPR/RPM: BrusselBruxellesBTW/TVA: BE0402.475.962, Reg.-nr./n° de reg.: 402.475.962-09/25/02ING: BE73 3500 0741 4660 Tel.: +32 2 712 06 66 -- Email: info@viessmann.beref:!00D580HYrR.!5001i01L4TGL:ref

M. R.

Naar: VIESSMANN-BELGIUM

19/03/2024

Na het onderhoud is er niet getest geweest of die nog warm water kon maken. Er is ook nooit een rapport of uitleg aan mij verschaft. Omdat het na de onderhoudsbeurt niet meer werkte had ik jullie gecontacteerd. Er is niet gezegd dat een interventie betalend was. Ik ging er ook van uit dat jullie de ketel niet correct achterlieten gezien de branderkamer zelfs niet goed gesloten werd. Als Viessmann tijdens het onderhoud had gezien dat er geen warm water meer kon gemaakt worden en mij dan ook verwittigd had dat een herstelling niet meer kon, dan hadden jullie ook geen interventie moeten doen. Het onderdeel dat vervangen werd tijdens die interventie heeft het probleem zelfs niet opgelost. Dus waarom zou ik dat onderdeel en de verplaatsing van die interventie moeten betalen als dit bij de onderhoudsbeurt had gekunnen. De communicatie met Viessmann en hun technische personeel dat een onderhoud doet is beneden alle peil. Ik nodig jullie uit het voor het gerecht te trekken )

VIESSMANN-BELGIUM

Naar: M. R.

19/03/2024

Dank voor uw bericht. We gaan er snel mee aan de slag.Merci pour votre message. Nous le prenons en compte rapidement.Met vriendelijke groeten.Bien cordialement.Viessmann Belgium-- Met vriendelijke groeten, Bien à vous,Viessmann Consumer Care CenterWebsite:  www.viessmann-climatesolutions.comSocial Media:  www.viessmann-climatesolutions.com/social-mediaViessmann BelgiumMaatschappelijke zetelSiège social: Viessmann Belgium bv-srlHermesstraat 14, B-1930 ZAVENTEM, RPR/RPM: BrusselBruxellesBTW/TVA: BE0402.475.962, Reg.-nr./n° de reg.: 402.475.962-09/25/02ING: BE73 3500 0741 4660 Tel.: +32 2 712 06 66 -- Email:  info@viessmann.be

VIESSMANN-BELGIUM

Naar: M. R.

25/03/2024

Hallo,Wij bevestigen de ontvangst van uw e-mail van 19/03, die onze aandacht trok.We vinden het belangrijk om de situatie te verduidelijken,We kunnen de samenvatting van de situatie door uw lid echter niet accepteren.We willen erop wijzen dat de ketel na een onderhoudsbeurt wel werkte, maar niet meer de verwachte wettelijke prestatieniveaus haalde (CO-overschot). Deze informatie is opgenomen in het rapport dat aan uw lid is verstrekt.Onze technicus heeft een voorstel gedaan om te proberen de prestaties te verbeteren. Met deze tweede interventie werden de minimaal toegestane waarden niet gehaald. De tweede interentie is zelfs niet gefactureerd geweest.Aangezien het contract alleen betrekking heeft op onderhoud en niet op reparaties, zijn het onderhoud en het vervolgbezoek uiteraard verschuldigd.We nodigen u uit om de betaling uit te voeren om de extra kosten in verband met aanmaningen en incassoprocedures te vermijden.We hopen dat dit de situatie verduidelijkt.Vriendelijke groeten - Sincères salutationsSerge NyssenHead of Technical DepartmentViessmann Belgium bvba/sprlB 4841 Welkenraedtphone: +32 87 353439fax: +32 27129902e-mail: @viessmann.beweb: s:www.viessmann-climatesolutions.com---------- Forwarded message --------- Website: www.viessmann-climatesolutions.comSocial Media: www.viessmann-climatesolutions.com/social-mediaViessmann BelgiumMaatschappelijke zetelSiège social: Viessmann Belgium bv-srlHermesstraat 14, B-1930 ZAVENTEM, RPR/RPM: BrusselBruxellesBTW/TVA: BE0402.475.962, Reg.-nr./n° de reg.: 402.475.962-09/25/02ING: BE73 3500 0741 4660 Tel.: +32 2 712 06 66 -- Email: info@viessmann.beref:!00D580HYrR.!5001i01LKmge:ref

M. R.

Naar: VIESSMANN-BELGIUM

25/03/2024

De diagnose was dat de ketel-verbranding niet meer goed genoeg kon afgeregeld worden binnen de normen en dat ik direct een herstelling of nieuwe ketel moest kopen. Er werd toen ook niet gezegd dat hij geen warm water meer kon maken, nog getest. Er ging iemand die wel Nederlands kon mij nog opbellen voor meer uitleg, maar dat is tot op vandaag nog altijd niet gebeurd. De ketel gaf de dag voordien nog geen tekenen van enig probleem, pas de dag van het onderhoud en net na het onderhoud gaf die plots geen warm water meer. Omdat er geen reactie kwam op mijn mail (nog altijd niet) heb ik moeten bellen met Viessmann. Mocht Viessmann meer op de hoogte zijn van hun eigen werken dan hadden ze mij dan kunnen zeggen dat een interventie niet adviseerbaar is, zou helpen en zelfs betalend is, ook al hebben hun eigen techniekers het kapot gekregen met een onderhoud en zelfs niet getest na het onderhoud nog iets laten weten. Ik ging er van uit dat de ketel nog werkt zoals net voor het onderhoud maar dat ik binnen kort wel moet uit zien naar een nieuwe omdat die niet meer aan de verbrandings-eisen voldoet. Daar het putje winter is, zou je dan toch nog een maandje of 2 kunnen wachten.Heel eigenaardig moest ik zelfs niets tekenen bij het verlaten van de onderhoud technicus, nog uitleg of een rapport gekregen van het onderhoud. Het leek mij die vrijdag avond en weekend dat ik letterlijk in de koude was gezet. Later lees ik zelfs dat een onderhoud niet in de wintermaanden gedaan wordt. De reden is begrijpelijk als er tijdens een onderhoud de ketel kan stuk geraken, Viessmann niet te bereiken is en niet de juiste informatie kan geven.Als je de garage verlaat en al in pan valt zodra je de baan opgereden bent, is daar heus wel garantie op! Er had dus geen verplaatsing gerekend moeten worden als de technieker die het onderhoud deed, de diagnose stelde dat ik geen warm water meer ging kunnen maken na zijn geknoei. De interventie 4 waar ik dan 4 winterdagen heb moeten op wachten, heeft heel lang geduurd omdat die de hele ketel uit elkaar gegooid heeft om dan na veel tijd verspilling met een check van 5 seconden de motorpomp als schuldige heeft aangewezen. Als het maar 5 sec duurt om een motor te checken, waarom dan de hele ketel demonteren? Is dat om een volledig werkuur te kunnen aanrekenen? En waarom heeft de onderhouden-technieker dit dan niet gezien. Ah ja, die wist niet eens dat de ketel niet meer werkte omdat hij het niet getest heeft, nog gevraagd heeft aan mij het badwater eens te laten lopen, nog iets op papier heeft achtergelaten, nog zijn collega die Nederlands kan heeft laten bellen, nog een diagnoserapport heeft verstuurd, ....En dan is er nog het verhaal dat ze vorig jaar een kabel in de branderkamer gekneld hadden en bij dit onderhoud de branderkamer niet goed gesloten hebben (1 vijs ipv 2). Ik kon mijn pink er tussen steken.Kort: Viessmann moet hun techniekers beter opleiden, meer communiceren met elkaar en de klant, aan de telefoon verwittigen dat een interventie geld kost ook al is het net defect geraakt de dag van onderhoud, na onderhoud alles testen en een rapport achterlaten, en nooit meer in de winter een onderhoud doen! Als Viessmann nog altijd van mening is in het recht te zijn om een factuur te maken voor deze interventie dan nodig ik het uit om een rechter hier over te laten oordelen.

VIESSMANN-BELGIUM

Naar: M. R.

25/03/2024

Dank voor uw bericht. We gaan er snel mee aan de slag.Merci pour votre message. Nous le prenons en compte rapidement.Met vriendelijke groeten.Bien cordialement.Viessmann Belgium-- Met vriendelijke groeten, Bien à vous,Viessmann Consumer Care CenterWebsite:  www.viessmann-climatesolutions.comSocial Media:  www.viessmann-climatesolutions.com/social-mediaViessmann BelgiumMaatschappelijke zetelSiège social: Viessmann Belgium bv-srlHermesstraat 14, B-1930 ZAVENTEM, RPR/RPM: BrusselBruxellesBTW/TVA: BE0402.475.962, Reg.-nr./n° de reg.: 402.475.962-09/25/02ING: BE73 3500 0741 4660 Tel.: +32 2 712 06 66 -- Email:  info@viessmann.be

VIESSMANN-BELGIUM

Naar: M. R.

29/03/2024

Hallo,Wij bevestigen de ontvangst van uw e-mail van 19/03, die onze aandacht trok.We vinden het belangrijk om de situatie te verduidelijken,Zoals eerder gemeld, we kunnen de samenvatting van de situatie door uw lid echter niet accepteren.Wij geven voorrang aan de vaardigheden en beschikbaarheid van onze technici om onze klanten de best mogelijke service te bieden. Het taalaspect is voor ons van ondergeschikt belang.We kunnen de samenvatting van de situatie door uw lid echter niet accepteren.De gea¯nstalleerde atmosferische ketel dateert uit 2004 en is dus 20 jaar oud.We willen ook uw aandacht vestigen op het feit dat deze installatie tussen 2004 en 2019 niet is onderhouden (wettelijk), volgens de verklaringen van uw lid aan onze medewerkers tijdens interventie van 24/01 (nederlandstalig technieker).We willen erop wijzen dat de ketel na een onderhoudsbeurt wel werkte, maar niet meer de verwachte wettelijke prestatieniveaus haalde (CO-overschot). Deze informatie is opgenomen in het rapport dat aan uw lid is verstrekt.Onze technicus heeft een voorstel gedaan om te proberen de prestaties te verbeteren. Met deze tweede interventie werden de minimaal toegestane waarden niet gehaald. De tweede interentie is zelfs niet gefactureerd geweest.Aangezien het contract alleen betrekking heeft op onderhoud en niet op reparaties, zijn het onderhoud en het vervolgbezoek uiteraard verschuldigd.We nodigen u uit om de betaling uit te voeren om de extra kosten in verband met aanmaningen en incassoprocedures te vermijden.We hopen dat dit de situatie verduidelijkt.Vriendelijke groeten - Sincères salutationsSerge NyssenHead of Technical departmentViessmann Belgium bvba/sprlB 4841 Welkenraedtphone: +32 87 353439fax: +32 27129902e-mail: @viessmann.beweb: s:www.viessmann-climatesolutions.com-------------------- Website: www.viessmann-climatesolutions.comSocial Media: www.viessmann-climatesolutions.com/social-mediaViessmann BelgiumMaatschappelijke zetelSiège social: Viessmann Belgium bv-srlHermesstraat 14, B-1930 ZAVENTEM, RPR/RPM: BrusselBruxellesBTW/TVA: BE0402.475.962, Reg.-nr./n° de reg.: 402.475.962-09/25/02ING: BE73 3500 0741 4660 Tel.: +32 2 712 06 66 -- Email: info@viessmann.beref:!00D580HYrR.!5001i01LWIlr:ref


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform