Terug

Onethische verkoopspraktijken en niet naleven van contract

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. S.

Naar: MURPROTEC

26/11/2024

Beste, Verleden jaar contacteerde ik Murprotec voor een vochtprobleem in de keuken-leefruimte. Na afspraak kwam en verkoper en constateerde het probleem. Onmiddellijk toonde hij mij een dramatische foto op zijn telefoon van een zwarte beschimmelde badkamer. Deze klant was er te laat bij. Dit zelfde zou gebeuren als ik niets zou ondernemen. Maar gelukkig had hij de oplossing. Hij had zelfs 2 oplossingen: 1 was het plaatsen van een CTA (Centrale de Traitement de l’Air) toestel van Murprotec voor €6000. De tweede was identiek hetzelfde maar met een korting van €400 als ik onmiddellijk tekende. Normaal ga ik niet in op zo een verkoopspraktijken maar ik was ten einde raad. Inbegrepen in dit hoog bedrag was: • 1 CTA3 (V2) toestel • Plaatsing van het toestel en aansluiting elektriciteit en inwerking in de muur (ruwe afwerking) • Onderhoudscontract voor 5 jaar met waarde €1000 (5 x 199,84 ) Het schimmelvrij maken van de muur en herschilderen zat niet in dit bedrag maar de verkoper garandeerde mij dat na reiniging het probleem niet meer zal terugkomen. Dit toestel doet wat het moet doen, het vochtprobleem is niet teruggekomen en het meerverbruik aan elektriciteit is in lijn of lager dan wat Murprotec had vermeld (€200/jaar afhankelijk van het gekozen debiet). Nu zijn we 1 jaar later en ik probeer al 6 weken tevergeefs een afspraak te maken voor het vooraf betaalde onderhoud maar ik kom terecht bij een extern call center dat telkens opnieuw mijn gegevens vraagt en belooft dat iemand van Murprotec contact zal opnemen voor het maken van een onderhoudsafspraak, zonder reactie. Daarbij stel ik mij de vraag wat dit (verplicht) onderhoud dan inhoudt, gezien al de filters die eventueel dienen vervangen te worden niet zijn inbegrepen. Als u uw contractuele verplichtingen niet kan nakomen, eis ik dan mijn betaald bedrag van €942,62 + BTW terug. Met vriendelijke groeten

Berichten (1)

MURPROTEC

Naar: A. S.

26/11/2024

Beste Heer Steverlynck, Dank voor uw bericht. Het spijt me te lezen dat niet alles naar uw wens verlopen is en u geen goed gevoel had het bezoek van onze verkoper. Aangaande uw onderhoud, daar u met ons extern callcenter in contact komt vermoed ik dat u naar het gratis nummer op de website gebeld hebt? Voor onderhoud en technische vragen is het steeds beter om het kantoor van uw regio rechtstreeks te contacteren. Deze nummer staat bovenaan uw contract en technisch rapport. Ze hebben u dit waarschijnlijk niet goed genoeg duidelijk gemaakt waarvoor mijn excuses. Ik heb uw contract in de bijlage gevonden en ga er morgen direct mee aan de slag om te zorgen dat u spoedig gecontacteerd zal worden om dit onderhoud in te plannen. Ook belangrijk om weten is dat er in uw onderhoudscontract wel effectief ook 2 filters inbegrepen zijn. Ik breng dit voor u in orde en mocht er nog iets zijn kan u mij ook te allen tijde rechtsreeks contacteren op het nummer 0491/92.59.98 en dit van 9u tot 21u. Wellbeing Reminder: Are you receiving this email outside your normal working hours? We understand that balancing work and personal life is unique for everyone. This email was sent at a time that suits me. Please feel free to respond when it suits you best. Take care! Kind regards, met vriendelijke groeten, cordialement, mit freundlichen Grüßen Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: dinsdag 26 november 2024 20:45 Aan: tim.smets@murprotec.be Onderwerp: Onethische verkoopspraktijken en niet naleven van contract ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform