Beste,
Verleden jaar contacteerde ik Murprotec voor een vochtprobleem in de keuken-leefruimte. Na afspraak kwam en verkoper en constateerde het probleem.
Onmiddellijk toonde hij mij een dramatische foto op zijn telefoon van een zwarte beschimmelde badkamer. Deze klant was er te laat bij. Dit zelfde zou gebeuren als ik niets zou ondernemen.
Maar gelukkig had hij de oplossing. Hij had zelfs 2 oplossingen: 1 was het plaatsen van een CTA (Centrale de Traitement de l’Air) toestel van Murprotec voor €6000. De tweede was identiek hetzelfde maar met een korting van €400 als ik onmiddellijk tekende.
Normaal ga ik niet in op zo een verkoopspraktijken maar ik was ten einde raad.
Inbegrepen in dit hoog bedrag was:
• 1 CTA3 (V2) toestel
• Plaatsing van het toestel en aansluiting elektriciteit en inwerking in de muur (ruwe afwerking)
• Onderhoudscontract voor 5 jaar met waarde €1000 (5 x 199,84 )
Het schimmelvrij maken van de muur en herschilderen zat niet in dit bedrag maar de verkoper garandeerde mij dat na reiniging het probleem niet meer zal terugkomen.
Dit toestel doet wat het moet doen, het vochtprobleem is niet teruggekomen en het meerverbruik aan elektriciteit is in lijn of lager dan wat Murprotec had vermeld (€200/jaar afhankelijk van het gekozen debiet).
Nu zijn we 1 jaar later en ik probeer al 6 weken tevergeefs een afspraak te maken voor het vooraf betaalde onderhoud maar ik kom terecht bij een extern call center dat telkens opnieuw mijn gegevens vraagt en belooft dat iemand van Murprotec contact zal opnemen voor het maken van een onderhoudsafspraak, zonder reactie.
Daarbij stel ik mij de vraag wat dit (verplicht) onderhoud dan inhoudt, gezien al de filters die eventueel dienen vervangen te worden niet zijn inbegrepen. Als u uw contractuele verplichtingen niet kan nakomen, eis ik dan mijn betaald bedrag van €942,62 + BTW terug.
Met vriendelijke groeten