Beste, op 13 juni werd ik lid online van Jim's fitness met een promo van €5 voor 4 weken. Ik kies mijn maandelijks abonnement Anytime aan €22,99 per maand met optie om ten allertijden het contract te kunnen opzeggen. Screenshots in bijlage. Op 29 juni wordt €29,99 van mijn rekening gehaald. De app biedt geen enkele meerwaarde en ook ontving ik nooit een contract. Ik bel de plaatselijke gym omdat er na amper 2 weken al werd afgenomen voor een hoger lidmaatschap. Stefanie laat weten dat ik gedekt ben van 13 juli tot 8 aug en dat ik had moeten zien dat ik voor VIP heb gekozen. Dit is tegenstrijdig met het gekozen abonnement. Dit deel heeft ze meteen aangepast. Waarom werd er in 2 weken al het lidmaatschapgeld afgenomen? Ik vind dit zeer onethisch. Is dit om het verlies van de laatste maanden in te halen door mensen vroegtijdig het lidmaatschapgeld af te nemen? In plaats van €5 heb ik €35,99 betaald. Zonder verwittiging, geen mail niets. Mijn echtgenoot, met hetzelfde probleem probeert te annuleren. Dit was niet evident. Via Google heb ik een mail adres gevonden, abo@jimsfitness.com. Deze mensen zijn zeer onprofessioneel en bieden absoluut geen hulp. Enkel verwijzen ze hem naar zijn contract. Ik heb een kopie gevraagd en tot heden niets ontvangen. Echter ontvingen we net een mail dat er geen contract wordt voorzien bij het online inschrijven. Wow! We kunnen niet annuleren daar we blijkbaar een jaar lang contract zouden hebben. Iets nieuws voor Jim's. In het verleden was er geen jaar lang contract. Daarbij na amper 3 weken open annuleert de fitness de nood om te reserveren. Ik heb 0,0 aanpassingen gezien om covid-19 veilig te kunnen fitnessen. Wij waren klant in 2017-2018 en zag geen aanpassingen. We hebben geen andere optie dan een klacht in te dienen wegens onethische praktijken en onprofessioneel gedrag van het bedrijf (niet de lokale fitness en personeel). Wat is mijn (onze) bescherming? Waar is de clausule om uit het contract te kunnen stappen?