Een verkoper van Click+ (onderdeel van proximedia) is bij ons over de vloer geweest. Hij beweerde voor Google te werken en dat Google hem gevraagd hadden in hun naam hun bestaande klanten op te bellen. Wij hadden reeds een bestaande AdWords Campagne die we zelf beheerden. De verkoper beweerde dat hij via Click+ in bulk “clicks” aankochten bij google en dat ze daarom voor slechts €121/maand meer clicks gingen genereren voor minder geld. Er werden ook uitspraken gedaan als: “u moet enkel betalen indien een bezoeker minimaal 15 seconden op de webpagina blijft”. Wij waren sceptisch over deze uitspraken maar de verkoper stelde ons gerust dat we het maar eens moesten proberen voor een maand. Verder vertelde hij erbij dat het contract maandelijks opzegbaar was en dat we het budget ten alle tijde konden verhogen of verlagen. Tijdens het gesprek heeft de verkoper iedere keer als we het contract wilden lezen ons onderbroken en proberen af te leiden.Na 1 maand zagen we het resultaat van de geleverde diensten: er was bij google voor €31,50 geadverteerd en in ruil kregen we slechte enkele clicks (in vergelijking met vroeger). Toen we hierover ons beklag deden via de telefoon werden we gewoon in ons gezicht uitgelachen. Via mail kregen we de melding dat we een contract getekend hadden voor 48 maanden en dat ze zelf mochten kiezen hoeveel geld ze maandelijks aan advertenties gingen uitgeven. Verder werd er ook een gepersonaliseerde dienst verkocht terwijl het hier gewoon over een copy-paste gaat van een andere campagne waarin enkel de naam veranderd is.We hebben al een geruime tijd geprobeerd dit op te lossen via Click+ zelf maar werden niet gehoord. Ik hoop dat we via deze weg een oplossing kunnen vinden.Wij zijn niet de enige die dit hebben tegengekomen, het internet staat vol van soortgelijke verhalen van klanten van Click+. Dit alles is voornamelijk via de telefoon en face-to-face verlopen, hierdoor is het moeilijk te bewijzen. Click+ doet via e-mail alsof hun neus bloedt en zegt dat ze van niets weten, dat terwijl je via het internet talloze gelijkaardige voorvallen kan terugvinden. Dit wijst erop dat ze hun medewerkers zo opleiden en dit soort gedrag toejuichen. Click+ was vroeger nog Proximedia maar door gelijkaardige problemen hebben ze hun naam aangepast naar BeUP en later dan naar Click+. Nu ook deze bekend is als oplichter hebben ze ondertussen opnieuw een aantal nieuwe namen: MKB clickservice, bepoint, GlobuleBleu en afe-benelux. Verder gebruiken ze hun eigen medewerkers om hun Google vermelding te overladen met positieve fake-reviews om de reviews van echte klanten te compenseren en verbergen.