Terug

Oneerlijke Verkooppraktijken

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. L.

Naar: MediaMarkt

28/01/2023

Beste, ik wou u via deze mail even op de hoogte brengen van de “ongewone” manier van verkoop die bij jullie filiaal in Sint Pieters Leeuw plaatsvindt:1. Op 12/1 kom ik met mijn zoon naar de mediamarkt om een Samsung Smartphone Galaxi A53 aan te kopen die in jullie folder aangeboden wordt aan 299 euro.Ter plaatse wordt ons door de verkoper verteld dat de prijs wel gestegen is naar 329 € . In jullie folder werden de prijzen wel gegarandeerd tot 31/1. Als ik jullie verkoper hierop wijs, stuurt hij me door naar de afdelingsmanager. Na mijn uitleg gaat zij akkoord om de gepubliceerde prijs van 299€ toe te passen2. De verkoper doet ons ook een voorstel om een Orange-plan aan te bieden, maar daar gaan we niet op in. Hij neemt dan de smartphone die we willen kopen uit een voorraadkast en zegt dat het apparaat bovendien al voorzien is van een aangebrachte screenprotector. Wij gaan ervan uit dat dit een mooie commerciële geste is, want we waren niet van plan een screenprotector aan te kopen. Hij zegt ons trouwens niet da die screenprotector bij te betalen is noch aan welke prijs.In dat geval hadden we dit toestel geweigerd en er één gevraagd zónder screenprotector.3. Mijn zoon koopt bovendien ook nog een draadloos PC klavier en muis en dan mogen we naar de kassa gaan waar de smartphone ook ligt te wachten.Tot onze verbazing stellen we bij het inboeken thuis van de factuur vast, dat voor de screenprotector zomaar eventjes 24,99 euro werd aangerekend. Dit betwisten wij ten zeerste omdat we nooit gevraagd hebben een screenprotector aan te kopen. Jullie verkoper deed het trouwens overkomen alsof we de screenprotector bij de smartphone bij kregen.Buiten het feit dat we deze manier van verkoop (foute prijzen, ongevraagde attributen aansmeren) ten zeerste betreuren en dit bij Mediamarkt vroeger nooit meemaakten,zouden we dus graag de 24,99 euro teruggestort willen zien.We zijn natuurlijk bereid naar de winkel te komen om de screenprotector terug te brengen, zodat jullie die kunnen verwijderen.Bovendien hopen we, naar de toekomst toe, dat deze manier van handelspraktijk een “ongelukkig en alleenstaand” voorval was en we bij de MediaMarkt nog aankopen kunnen realiseren Spijtig genoeg heb ik op mijn mail met bovenstaand relaas, verstuurd op zon 15/1 niet de minste reactie ontvangen !!!

Berichten (2)

MediaMarkt

Naar: P. L.

28/01/2023

Beste klant,Bedankt voor je mail.Dit is een automatisch bericht dat bevestigt dat je mail goed werd ontvangen.Je vraag werd geregistreerd onder het referentienummer 230128-038843.We proberen je zo snel mogelijk een gepast antwoord te geven op je vraag.Hou wel rekening met een iets langere wachttijd op dit moment.Heeft je vraag betrekking tot het Covid-19 virus?Bekijk je even onze ´Veelgestelde vragen ´? Misschien vind je hier al een antwoord:s:www.mediamarkt.be/nl/?layer=faqcovid19Wij danken u alvast voor uw vertrouwen.Met vriendelijke groeten,Media Markt Belgie[---002:000499:50677---]

MediaMarkt

Naar: P. L.

06/02/2023

BonjourNous invitons le client a passer dans notre mediamarkt Sint Pieters Leeuw au service après vente pour q'uil ce fasse rembourser les 24.99 euro. le protection sera alors retiré du téléphone au meme momentLe client pourra demander après monsieur Bryan pour la procedure de remboursement.Merci a vousCordialement[---002:037417:20525---]:secure-web.cisco.com/1_GqTPr5eK7KuUJTnrpK0NHFMh6xoDRmk7ClsvAAib6zwGHTPzjl0VSl6D9cntqHNpvbO9dzoeI4biEu2i2kaGi9c0KFpuazkqPOFli_CQ43L39-Ew1lHyA-_i4jvU_mBIA8FmJi6almEkeWkvjyVPQ0LTAnlCjgdybu7NC0CR-Qd-HU4MHYxCcdUXCuyCf1fViVtatLGMJCVRwutnB3bvoasLszmtnB-ZMs6iNosXT-cPvVfIxjHMVzo1DVJjV4GKUje40iWO70fIaiBDkrSpGxULtcviDTguu71cUrD54trJEeGrBGRlB3C_a0qg26bhOyEl3hAd2jVU3Ad_TeGm6UXSwjbvrM4rQG2VpbtK6ITL-2pHXoHhkyx3dSsK0ltQ52fqH6mFqvxW7NqaKrrc6gD1dfGxpGXTwveOTPgikcQLgwrVKiEQ0_s4X99gN7kaj5x1KG-l_ICVZuIhZISkg/%3A%2F%2Ftest-aankoop.be%2Fklagen%2Fgebruiksvoorwaarden :secure-web.cisco.com/1xsvi4j8WMM4q-0uasQK8VVjy9gSRoN7Fe6BbwYEptBzx_GyabtDXOc8sqW5f_X-IiDAMSilK_hQpOtzkqs_TeY6OHu23Bt7nwZSfRj4rtQ7TlXY4a3SQvl1FPsT-IxAPFCAF8e61GF7gNIp6iSK6pndrx-Z7-Q5JS32iaOgAWNgeyQD-3c2GfRvQB4pJGPaOmF-n477yoscCso5x7_NEV2qt7JfhJkdCB9EqrR7NRIJ8a6pW56fBdqKCKCqZS-tDOOd19M2OxCnPdLIVGIZmcousof3XC8L9BCyKTB6C1HDAjEfVc5y3q16uV1IJxCmALxigf_0vV2SXBOS-zHg3tAESAwR0wvt91I-QCt0oEuq-VNnZ1_zFvhi8V82da9mkTydVz0eLo9Wtp8P-fjBPvSXmKmFIKt_KSU0PCyu24A3va0hWmBd-fSLtY2T6dmg1si1YyGd6jeqFzw1yChZxiw/%3A%2F%2Ftest-aankoop.be%2Fklagen%2Fprivacy (s:secure-web.cisco.com/1T5rHFdaCOOxMS_9wCrplxxbnKSl3jygsz5wR8yJ9tfYl0hqXUJLC32oiG9sZQVDl5trphnOaFqOfryLApRwokmIQSzc6zgQ5Qzbq62A8JC50_cP6dwyVwjr3lU9zWK0aAPdYNExsA_yr4drh1O_rpYNVDvDrdwxuwySQKd7k2Ix3oXQORi7xAgJBekNcmPbfW6-oQknRj7xcEJql9mjwntCHezFbvd-BpJXT-GHCBLc8saeQjsyeYEosPBcfboaJPRVyuyb0Ts34YZObojNsizv1ZuNW79YJpR6Wx2EtTg7ezjZ-jmM-kkKzzqL3eVx5ZltG92_wJmUyWpbujc-vbSiUxc-G6XlNYpYJrtcHN868zCqfPK5REB7Z4aiM9Sx4arXXhv_07RY6vokSZ9Gb5xHG51ivU72wvHew39MFOhrFFSol6jcTa6vQhFylmFPhs0LSmKlq-r8vWMC00FQUbw/s%3A%2F%2Fwww.test-aankoop.be%2F%7E%2Fmedia%2Faa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) (s:secure-web.cisco.com/1T5rHFdaCOOxMS_9wCrplxxbnKSl3jygsz5wR8yJ9tfYl0hqXUJLC32oiG9sZQVDl5trphnOaFqOfryLApRwokmIQSzc6zgQ5Qzbq62A8JC50_cP6dwyVwjr3lU9zWK0aAPdYNExsA_yr4drh1O_rpYNVDvDrdwxuwySQKd7k2Ix3oXQORi7xAgJBekNcmPbfW6-oQknRj7xcEJql9mjwntCHezFbvd-BpJXT-GHCBLc8saeQjsyeYEosPBcfboaJPRVyuyb0Ts34YZObojNsizv1ZuNW79YJpR6Wx2EtTg7ezjZ-jmM-kkKzzqL3eVx5ZltG92_wJmUyWpbujc-vbSiUxc-G6XlNYpYJrtcHN868zCqfPK5REB7Z4aiM9Sx4arXXhv_07RY6vokSZ9Gb5xHG51ivU72wvHew39MFOhrFFSol6jcTa6vQhFylmFPhs0LSmKlq-r8vWMC00FQUbw/s%3A%2F%2Fwww.test-aankoop.be%2F%7E%2Fmedia%2Faa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) [---002:037417:20525---]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform