Geachte mevrouw/heer,
Ik heb al enige tijd Proximus, op zich wel tevreden, maar laatste tijd betaalde ik meer dan geadverteerd stond dan op de website. Blijkbaar door een ''upgrade" kon ik meer data krijgen zonder een prijsstijging, helaas al ettelijke maanden dus teveel aan het betalen.
Net een vriendelijke vrouw aan de lijn gehad, die dit abonnement even heeft teruggezet naar het oorspronkelijke maar wist me te vertellen dat de prijzen die op de website staan excusief BTW waren. Echter staat dit helemaal niet vermeld op de website. Zelfs niet onderaan. Dit zijn oneerlijke handelspraktijken, want bij geadverteerde prijzen voor particulieren zijn zij verplicht om alle prijzen te vermelden inclusief BTW.
Ik heb een simulatie laten uitvoeren wat mij een combo van telefonie en internet thuis zou kosten en zij wist me te zeggen dat dit met BTW uit zou komen om 84.99 euro, terwijl op de website staat dat je na 2 maanden korting maar 69.99 euro gaat moeten betalen (uiteraard klopt dit dus niet).
Dit heeft geleid tot veel te lange betaling van een abonnement dat ik eigenlijk niet wou.
Daarom verzoek ik u om dit zo snel mogelijk aan te passen op uw website, zodat particuliere klanten kunnen weten welk bedrag zij dienen te betalen op het einde van de maand
Bijlage
- Screenshot verplichte wetgeving vermelden BTW
- Screenshot advertentie Proximus prijzen zonder BTW
Met vriendelijke groeten,
Nullens Rob