Terug

Oneerlijke handelspraktijk

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. D.

Naar: Smartphoto

04/01/2023

Beste, smartphoto maakt reclame met een smartbonus van 40 € en met een gratis levering vanaf 40,00 €. Bij toepassing van de smartbonus waarbij een restbedrag blijft van meer dan 40,00 € worden toch verzendkosten aangerekend (4,99 €) wat maakt dat de smartbonus van 40,00 € slechts 35,01 € waard is. De twee promoties - smartbonus en gratis levering vanaf 40,00 € komen hier in conflict, dan dient steeds het voor de klant meest voordelige te worden toegepast: dus geen verzendingskost bij elke betaling van meer dan 40,00 €, meer dan 40,00 € effectief betalen na een toepassing van de smartbonus, is nu immers eenmaal meer dan 40,00 € betalen en dan is er geen verzendingskost.Het mag dan per klant over maar 4,99 € gaan, het blijft een oneerlijke handelspraktijk om 40,00 € smartbonus te promoten als deze in werkelijkheid wordt afgeroomd door een steeds verplichte verzendingskost indien de smartbonus wordt gebruikt.

Berichten (2)

Smartphoto

Naar: G. D.

04/01/2023

Beste klant,Wij helpen jou graag.Jouw vraag is nog even geregistreerd onder contactnummer: 4829001. Wij sturen jou zo snel mogelijk een antwoord.Jouw vraag is: Tot gauw !Met vriendelijke groet,Afdeling Klantendienst Tot gauw !Met vriendelijke groet,Afdeling Klantendienst

Smartphoto

Naar: G. D.

06/01/2023

Hallo testaankoop,Ik heb de klacht van Gaby onderzocht. Wij hebben haar al eerder een mailtje gestuurd met uitleg.Het zit zo: wij kunnen actiecodes niet cumuleren. In dit geval heeft Gaby gekozen om de smartbonuscode toe te passen die haar 40 kortinggeeft op de factuur. Het is wel zo dat er ook een andere actie liep die 10% korting gaf met gratis portkosten vanaf 40 aan producten.Zij koos om de voor haar meest gunstige code toe te passen. (De 40 korting ging van de totaalfactuur van haar bestelling.)Ik zal als commercile tegemoetkoming eenmalig de portkosten annuleren.Fijne dag!ElsieIk help jou graag!Wij wensen jou fijne feesagen toe en een gelukkig 2023!Klantendienst smartphotoUw vraag aan ons was:


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform