Terug

Oneerlijke handelspraktijk

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. C.

Naar: Bosch

27/12/2017

Betreft: Interventie Junkers ServiceWerkbon 4605956Beste,Vorige week kwam een technieker bij ons langs op onze vraag voor nazicht van de verwarmingsketel. De interventie door de technieker was OK. Wij hebben echter ernstige bedenkingen bij de administratieve afhandeling van deze interventie.-Na de interventie door de technieker kreeg ik de vraag om twee maal mijn handtekening te plaatsen. Een eerste handtekening werd gevraagd ‘om te bevestigen dat de technieker bij ons was geweest’. Een tweede handtekening werd gevraagd om te bevestigen dat het betreffende toestel meer dan vijf jaar oud was. Beide vragen waren voor mij evident om bevestigend te beantwoorden, dus ik plaatste dan ook onmiddellijk mijn handtekening. Dit diende ik te doen op een elektronisch toestel (iets in de trant van een tablet). Ik zag op het display niet veel meer dan het ‘hokje’ waarin ik in mijn handtekening diende te plaatsen. Gisteren ontvingen wij het werkrapport van deze interventie, inclusief factuur + een onderhoudscontract, met mijn handtekening daarop. Ik tekende dus een onderhoudscontract zonder daarvan op de hoogte te zijn. De vragen die mij gesteld werden voor het ondertekenen maakten geen enkele melding van een onderhoudscontract. Ik werd duidelijk misleid bij het plaatsen van mijn handtekening.Daarom wens ik onmiddellijk en volledig afstand te doen van dit onderhoudscontract en dit als nietig te beschouwen, gezien de manier waarop dit tot stand kwam. De 170 euro die ik hiervoor betaalde dient te worden teruggestort op mijn rekening BE 63 1030 3255 6908-Betreffende de factuur : • Het bedrag diende onmiddellijk te worden betaald met bancontact aan de technieker, zonder het zien van een factuur met alle elementen. Op die manier is het hoogst onduidelijk wat je betaalt. Deze manier van werken is hoogst ontransparant en dus niet correct.• ‘vast recht Junkers’ = 60 euro : kunt u verduidelijken waar dit voor staat?• onderhoudscontract C –light=170 euro : zoals hierboven aangegeven : dit bedrag wens ik terug te vorderen als gevolg van ver nietiging van het contract.Ik reken op een onmiddellijk gevolg op mijn schrijven. Ondertussen maakte ik hier ook melding van bij het meldpunt van de Economische Inspectie. Indien jullie geen gevolg geven aan dit schrijven, zoeken we verder via deze weg hoe dit kan worden opgelost.Met vriendelijke groeten,Krist Calmeyn

Berichten (2)

Bosch

Naar: K. C.

27/12/2017

Beste heer CalmeynWij hebben uw feedback geanalyseerd en zijn tot de conclusie gekomen dat we helaas geen positief gevolg kunnen geven aan uw verzoekWij zijn van mening dat de klant heeft kunnen genieten van een onderhoud waarbij de nodige werken werden uitgevoerd met de nodige wettelijke attesten. Hierdoor kunnen wij het reeds betaalde bedrag niet terugstorten. We zijn bereid bij deze het onderhoudscontract van de klant stop te zetten, aangezien de heer Calmeyn hiervan niet meer wenst gebruikt te maken. Daarom zullen we de interventie omzetten naar een forfaitaire onderhoud met een tarief van 170EurBtw. Daar bovenop vragen onze techniekers steeds om twee maal te bevestigen, eerste maal voor uw interventie rapport en andermaal voor het verlaagd Btw-tarief. Vervolgens geven onze techniekers steeds de nodige uitleg aan de klant ivm onze onderhoudscontracten zodat deze de mogelijkheid krijgt om zijn keuze te maken welke onderhoudscontract zij wensen.Hopelijk bent u nu verder geholpen. Hebt u nog een vraag, dan verneem ik deze graag van u.Meilleures salutations Met vriendelijke groeten Mit freundlichen Gra¼aŸen Kind regards,AristoteKabongo KandaTel. Buderus: 32 78 050 780Tel. Junkers: 32 78 050 210After Sales Service (TT/SBE-ASA)BoschThermotechnologynvZandvoortstraat47B2800MechelenBELGIUMBekijk nu alle 'veelgestelde vragen' voorBuderus Junkers

K. C.

Naar: Bosch

27/12/2017

Beste,Dank voor uw snelle antwoord, maar dat is toch niet geheel bevredigend.1. "Vervolgens geven onze techniekers steeds de nodige uitleg aan de klant ivm onze onderhoudscontracten zodat deze de mogelijkheid krijgt om zijn keuze te maken welke onderhoudscontract zij wensen" schrijft u in uw antwoord. Dit is NIET gebeurd. Wij hebben geen enkele uitleg gekregen over welk onderhoudscontract dan ook. Wij waren totaal niet op de hoogte dat wij hiertoe iets ondertekenden. Dat is een niet correcte handelswijze en meteen ook de kern van onze klacht over 'oneerlijke handelspraktijk'.2. Vooraleer u overgaat tot stopzetten van het contract (wij dachten in eerste instantie dat dit een oplossing was, bij gebrek aan informatie) graag meer uitleg over die 170 euro en wat daar precies tegenover staat. Hoe vaak betaal je die 170 euro en welke diensten zijn hier precies aan gekoppeld?3. Vast recht Junkers’ = 60 euro : kunt u verduidelijken waar dit voor staat? Deze vraag werd niet beantwoord.Graag verdere communicatie dus over de aangehaalde punten.MVG,Krist Calmeyn


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform