J. Claes Testaankoop: 2606282 – 86
Grote Dries 10/1
2650 Edegem
ENGIE klant: 2 210 455 628
ENERGIE.BE klant: C 0123259
Klacht:
In juni 2024 werd ik (ongevraagd) opgebeld door ENGIE met de vraag of ik bij hen klant wilde worden aan een maandelijkse voorafbetaling van € 86,08.
Een concurrerend voorstel, lager dan de leverancier van dat moment, dus gaf ik mijn akkoord.
Het ENGIE contract ging in vanaf de maand augustus 2024.
In februari 2025 vroeg ENGIE me de maandelijkse voorafbetaling te verhogen naar € 93,58. Vraag waarop ik inging.
Ook in 2025 schreef ik me in voor de groepsaankoop, met ENERGIE.BE als beste voorstel.
Maar nu blijkt dat ENERGIE.BE haar contract, zonder mij te raadplegen, laat ingaan in mei 2025. Dus nog vooraleer het jaarcontract met ENGIE eindigde.
Met als resultaat dat ik voor de maand mei tweemaal betaalde,
1 x aan ENGIE en 1 x aan ENERGIE.BE.
Ik reageerde onmiddellijk en stuurde schriftelijk bericht aan ENERGIE.BE met de vraag hun contract pas te laten ingaan in de maand augustus en als bijkomende vraag of zij contact wilden opnemen met ENGIE om de situatie te verduidelijken.
Maar ondertussen ontving ik al een mail van ENGIE met een vermeldde kost voor einde contract van € 375,26.
Erg vreemd, want ik kreeg de vorige jaren steeds een papieren afrekening waarop ik de details van mijn verbruik kon aflezen. Verder blijkt nu dat ik de details ook niet meer kan oproepen op de klantenzone van ENGIE want daar krijg ik de melding dat ik geen contract meer heb bij hen.
Maar helemaal bizar is de vaststelling dat de jaarafrekening van ENGIE zomaar even € 375,26 bedraagt.
Terwijl het ENGIE zelf was die me weglokte bij mijn vorige leverancier met een verleidelijk voorstel van € 86,08!
Met een dergelijke leugen kan elke groepsaankoop gewonnen worden.
- Zolang ik het papieren overzicht van mijn jaarverbruik niet heb ontvangen blijft dit voor mij een geval van oneerlijke handelspraktijk.
J. Claes Testaankoop: 2606282 - 86
Grote Dries 10/1
2650 Edegem
ENGIE klant: 2 210 455 628 ENERGIE.BE klant: C 0123259