Terug

One up onbeperkt is wel beperkt

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. D.

Naar: Telenet

27/07/2021

Goededag,Daar ik de zomer op een boot (in Nederland) doorbreng, en alleen TV kan kijken via internet, heb ik een paar maanden geleden mijn abonnement bij Telenet geupgrade naar One Up for 4. Dit gebeurde via de telefoon nadat de verkoopster van Telenet mij ervan verzekerd had dat ik in gans de Eurozone zou kunnen genieten van onbeperkt snel internet via 4G. Dit is trouwens ook wat de publiciteit, die Telenet maakt voor One Up, vertelt. Sinds begin juli vertoef ik op mijn boot en maak ik via een mini router ZTE van Telenet gebruik van mijn One Up abonnement. Na ongeveer 10 dagen kreeg ik al een bericht dat ik voor 53 euro meerkosten heb voor mijn mobiel internet en ik verder kon surfen aan 0,0036 euro per MB, dus 3,60 euro per GB. Dit was toch onbeperkt? Na een zestal telefoongesprekken met Telenet, waarbij ik steeds een ander verhaal te horen kreeg, ben ik zelf in de voorwaarden van Telenet (One Up) gaan kijken (de kleine lettertjes!). Tot mijn verwondering moest ik vaststellen dat onbeperkt toch wel degelijk sterk beperkt is. One up geeft 40 GB per simkaart wat België betreft (daarboven wordt de snelheid beperkt, maar je kan wel verder surfen) en slechts 20 GB per simkaart wat de rest van de eurozone betreft, daarboven blijf je op normale snelheid maar betaal je 3,60 euro per GB. Is dat onbeperkt? Misschien moet de betekenis van het woord 'onbeperkt' herzien worden.Nadien terug een zevende telefoongesprek gehad met een verkoopster van Telenet. Haar eerst reactie was: waarom maak je je zorgen, je hebt toch onbeperkt internet in de eurozone. Toen ik uitlegde dat dit onjuist was geloofde ze mij niet en heb ik haar zelf doorverwezen naar de kleine lettertjes van de Algemene voorwaarden voor One/One Up. Haar antwoord was dat ze een opleiding gekregen had waarbij ze de klanten mochten voorhouden dat een abonnement op One Up onbeperkt internet inhoud voor gans de eurozone. Dit is duidelijk bedrieglijke verkoop.Aangezien ik 4 simkaarten heb moet ik, volgens de algemene voorwaarden voor One Up for 4, In Nederland kunnen beschikken over 80 GB. Maar reeds bij een dataverbruik van 74 GB kreeg ik een SMS dat ik al voor 53 euro boven mijn limiet verbruikt had. Sindsdien betaal ik elke GB aan 3,60 euro.Na 7 telefoongesprekken met Telenet heb ik nog steeds geen duidelijke uitleg gekregen. Niemand kan mij zeggen van waar de supplementen komen en hoe ze berekend worden. Ik moet wachten tot ik een factuur gekregen heb en dan zullen we wel zien. Aangezien ik, op het ogenblik van dit schrijven, nog 10 dagen moet wachten vooraleer de teller van dataverbruik op 0 gezet wordt, durf ik op vakantie geen gebruik meer te maken van mijn duur (165 euro/maand) One Up for 4 abonnement met ONBEPERKT MOBIEL INTERNET (4G) IN DE EUROZONE.

Berichten (1)

Telenet

Naar: L. D.

06/08/2021

Klantennummer: 615641014 Beste meneer Dauw, Graag bevestig ik hierbij ons gesprek van 06/08/2021 over uw klacht. Bedankt dat u even de tijd nam om dt persoonlijk met ons te bespreken. Mert vriendelijke groeten, Jurgen Telenet Value Center Dit is een automatische mail. Gelieve hier niet op te antwoorden. Wilt u toch reageren op dit bericht? Dan kunt u dit doen via ons webformulier op www.telenet.be/contact --


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform