Terug

Onduidelijkheid dieselgate en klachten onbehandeld

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. D.

Naar: Volkswagen - VW

01/02/2025

Beste Testaankoop, Wij zijn nu ruimschoots 9 jaar verder in de dieselgate procedure. (Pas) op 27 juli 2023 werd Volkswagen door de Brusselse rechtbank van eerste aanleg veroordeeld tot het betalen van een schadevergoeding aan Belgische kopers die het slachtoffer waren van Dieselgate, waar jullie in de media gretig mee uitpakten. Jullie beloofden toen om nog voor het einde van de zomer alle gedupeerden te contacteren met de te volgen procedure. Tot op heden is dit nog niet gebeurd. De laatste info op jullie website meldt dat het tijdsschema voor terugbetaling nog wordt besproken met VW. Wanneer dit bericht is gepost, is echter niet duidelijk. Alle begrip voor het aanslepen van deze procedure. Ik kan dit echter niet zeggen over jullie communicatie naar de gedupeerden toe. Kort, vaag en steeds vooruitschuivend. Ik heb ook reeds meermaals aangegeven dat ik zelf geen communicatie per email hierover ontvang en er nooit traceability geweest is in mijn account bij jullie. Na een vorige klacht hierover, ook niet meer zichtbaar in mijn account, heeft het weken en meerdere rapels geduurd voordat jullie mijn inschrijving in de individuele vordering konden bevestigen. In een latere communicatie, na de overwinning, stelden jullie dat we hierover snel geinformeerd zouden worden. Tot op heden is dit echter nog niet gebeurd. Ook deden jullie uitschijnen dat als we de software-update hadden laten uitvoeren, ons recht op een schadevergoeding verviel?! Dat de auto dan nog meer onverkoopbaar zou zijn, is jullie ontgaan. Ook betalen we reeds 9 jaar abbonnementskosten, een voorwaarde om deel te kunnen nemen aan de vordering. Graag hadden we dus snel, en eigenlijk al véél eerder, uitsluitsel gehad en een duidelijke communicatie verwacht. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat we enkel en alleen hiervoor lid dienen te blijven of anders ons recht op een schadevergoeding verliezen. Als het effectief tot een beperkte terugbetaling komt en we ook onze juridische kosten (= abbonnementskosten) mee in rekening brengen, blijft er niet meer veel over. Ik had ook twee andere klachten lopende die door jullie zijn afgesloten maar niet zijn opgelost. Dit nadat jullie juridische dienst te laat en onvoldoende reageerde. Ook hier kan het toch niet de bedoeling zijn dat als het na brief 1 niet tot een overeenkomst is gekomen, alles dood valt (lees: niet meer gereageerd wordt)? Met vriendelijke groeten,

Berichten (1)

Volkswagen - VW

Naar: E. D.

04/02/2025

Beste abonnee, Wij hebben je bericht over je dossier Dieselgate goed ontvangen. We maakten dit over aan onze advocaten, zodat ze deze kunnen nakijken. We koppelen z.s.m. naar je terug via onze juridische dienst. Met vriendelijke groet, Abonnementendienst.

Bemiddeling door Testaankoop 10 maart 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform