Terug

onduidelijke website en booking zonder ingave rekeningnummer

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

V. A.

Naar: Sunweb

29/04/2024

Beste,Onze dochter was in de paasvakantie op zoek naar een last-minute vakantie met een vriendin.We zochten op de website van Sunweb naar mogelijke verblijven in Mallorca.We hadden nog niet alle gegevens (rekeningnummer....) ingevuld, wilden enkel weten wat de totale vakantie ons zou kosten, maar toch bleek de vakantie al geboekt. We hadden dit pas 's avonds opgemerkt en ondertussen (ook via Sunweb) een ander verblijf in Mallorca geboekt.We hebben de volgende ochtend Sunweb hierover gecontacteerd. Ze blijven ons zeggen dat er op de website een pop-up verschijnt die aangeeft dat de booking definitief is, maar dit is niet het geval (ook niet bij de juiste booking). Ze waren alles behalve vriendelijk aan de telefoon (heb ook 1,5u moeten wachten alvorens iemand aan de lijn te krijgen). Sunweb heeft het verblijf geannuleerd en ging met Transavia contact opnemen om de vlucht te annuleren, omdat ze diezelfde dag via Transavia dus een andere vlucht nam. We hebben dezelfde dag zelf ook met Transavia contact opgenomen, deze heeft ons verzekerd dat het wel in orde ging komen via Sunweb.Wij kregen geen nieuw betalingsverzoek of aanpassing in de factuur via Sunweb.Vandaag krijgen we een herinnering dat we de vluchtkosten toch nog dienen te betalen...Wij hopen niet op te draaien voor kosten door onduidelijkheid op hun website.Vriendelijke groeten.AnP.S. ik vernam via de krant dat we niet de enige zijn die via de onduidelijke website van Sunweb per ongeluk een booking maken en deze niet kunnen annuleren.https://www.hbvl.be/cnt/dmf20240409_95222292?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=hbvl&utm_content=article&utm_campaign=seeding

Berichten (1)

Sunweb

Naar: V. A.

29/05/2024

Beste mevrouw Van Bael,   Hartelijk dank voor uw bericht over de boeking van uw dochter naar Mallorca.   In het bericht geeft u aan dat u enkel wilde kijken wat de totale prijs zou worden van de vakantie, maar het was ineens een boeking geworden. In onze boekingsstappen wordt bij stap 2 het totaaloverzicht getoond van de prijzen van de boeking. Bij stap 3 dient u uw gegevens in te vullen om vervolgens akkoord te gaan met de voorwaarden en op boeken te klikken. Hierna is er inderdaad een boeking gemaakt, welke direct (tenzij anders vermeld) definitief is. De betaling dient zo snel mogelijk, maar uiterlijk 7 dagen na boeken te worden voldaan, tenzij de vertrekdatum eerder is dan deze periode.     U heeft contact opgenomen met het Contact Center om de situatie toe te lichten en de boeking te laten annuleren. Hierbij kreeg u niet de reactie en hulp die u had verwacht. De vluchten konden niet kosteloos worden geannuleerd. Inmiddels zie ik dat onze afdeling Administratie de boeking toch kosteloos heeft geannuleerd. Er staat dan ook geen betaling naar Sunweb toe meer open.     Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben gea¯nformeerd en wens u namens Sunweb een fijne dag toe.   Met vriendelijke groet,   Naomi   Customer Support Postbus 1439, 3000 BK Rotterdam t +31 (0)10 2802102 e  customersupport@sunweb.nl i  www.sunweb.nl Op Za, 25 Mei om 7:58 PM , Klachtenbox schreef:


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform