In september hebben wij onze overstap van ENGIE naar Luminus gedaan. In oktober hebben wij onze afrekening van ENGIE ontvangen en werd ons het 'tegoed' bedrag uitbetaald, dit was volgens ons allemaal in orde. 4 januari kregen wij bericht van ENGIE dat deze afrekening geannuleerd werd, dit met de reden dat ons zonnepanelen in de originele afrekening niet in rekening werd gebracht. We kregen dan ook een nieuwe afrekening, met een veel minder 'tegoed' bedrag (verschil van 700 euro). Het originele bedrag moesten wij hen dan ook zo snel mogelijk terug betalen. We hebben de nieuwe afrekening goed bekeken, maar deze lijkt ons volledig niet te kloppen. Hier wordt namelijk enkel maar gerekend met aardgas en wordt niks anders vermeld van elektriciteit. Bovendien werd in de originele afrekening ons prosumententarief effectief wel correct aangerekend. Omdat we de nieuwe afrekening niet goed begrepen heb wij via het klantenportaal van ENGIE een bericht gestuurd op 5 januari en hebben wij gewacht met om het origineel bedrag terug te betalen, daar wij hier niet mee akkoord waren. Dit bericht is op 7 januari in de status 'verwerking' gekomen en op 17 januari in de status 'gesloten' gekomen. Echter hebben wij nooit van ENGIE iets van uitleg gekregen, noch telefonisch noch via mail. Ondertussen is het 'nieuwe tegoed' bedrag door ENGIE wel aan ons uit betaald, maar hebben wij nog steeds het 'origineel tegoed' bedrag niet aan hen terug betaald. Dit omdat wij nog steeds geen antwoord hebben gekregen van ENGIE. Verschillende keren hebben wij al contact gezocht met ENGIE via telefoon om meer uitleg te krijgen over de stand van zaken, echter kregen we geen gehoor of geen antwoord van hen. Wij zijn nog steeds niet akkoord met de nieuwe afrekening en we staan erg versteld van de kantenservice van ENGIE.