Terug

Onduidelijke factuur

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

V. B.

Naar: VAILLANT

23/10/2023

Het begon allemaal met een eenvoudig probleem: een kapotte waterboiler. In de hoop dit euvel te verhelpen, werd een technicus van Vaillant ingeschakeld om het apparaat te repareren.Helaas bracht de technicus weinig soelaas. Zijn bezoek duurde slechts 15 minuten, en in die tijd ondernam hij geen serieuze poging om het probleem te identificeren of op te lossen. Hierdoor stonden wij in de kou.Na het vertrek van de technicus ontvingen wij een factuur voor de zogenaamd uitgevoerde diensten. Deze kon hij ons op het moment zelf niet opmaken want zijn computer werkte niet. Tot onze schok ontdekten we dat de factuur een vervalsing van onze handtekening bevatte. Deze kwestie van identiteitsfraude brengt ernstige zorgen met ons mee.De factuur die werd gepresenteerd, vermeldde een aanzienlijk hoog bedrag waarvoor in feite weinig tot niets was gedaan om het probleem met de waterboiler op te lossen. Het gebrek aan transparantie over de kosten en de geleverde diensten maakte de situatie nog verontrustender.Wanneer wij vroegen om opheldering over de kosten en het werk dat was verricht, ontvingen we geen duidelijk antwoord. De onderneming achter de technicus leek onwil of onvermogen te tonen om duidelijkheid te verschaffen over de inhoud en prijsstelling van hun diensten.In de nasleep van dit alles werden wij geconfronteerd met niet één, maar twee aanmaningen en zelfs een incassoprocedure. Hoewel we een deel van het bedrag betaalden, zorgde dit voor toenemende financiële druk. Als reactie stuurden wij een aangetekend schrijven en enkele mails, zonder reactie van de onderneming.Wij zouden graag ondersteuning krijgen in dit geschil.

Berichten (1)

VAILLANT

Naar: V. B.

24/10/2023

O.Ref/CM-V09913909Beste mevrouw Blockeel,Wij wensen U te herinneren aan onze vele voorgaande mails, de nodige info en reacties heeft u steeds ontvangen.Op 03/07/2023 hebben wij dan ook een aanvraag interventie door jullie ontvangen.Na analyse van het dossier willen wij U informeren dat de technieker de nodige info genoteerd heeft op het rapport. Ook werd U ter plaatse de nodige technische info gegeven. Deze info staat eveneens op het factuur genoteerd.De forfait betreft de analyse, werktijd en verplaatsing, wij werken met vaste bedragen. Deze werd dan ook correct aangerekend.Wij kunnen geen positief gevolg geven voor de aanpassing van de factuur.Er werd U dan ook medegedeeld dat het dossier definitief afgesloten werd gezien wij ons standpunt behouden en geven dan ook geen gevolg meer aan uw mails.Wij bedanken u voor uw medewerking en blijven tot uw dienst, mevrouw, met de meeste hoogachting.LieveKlachtendienst medewerker - Collaborateur service plainteVaillant Group - Taking care of a better climatePhone +32 2 334 93 52www.vaillant-group.comVaillant Group - Golden Hopestraat 15 - 1620 Drogenbos - BelgiumThink green before printing!


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform