Terug

Onduidelijke facturatie en geen antwoord op vraag naar duidelijkheid

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. V.

Naar: Mega

23/06/2025

Op donderdag 12 juni 2025 heb ik onderstaande mail naar Mega gestuurd. Tot op heden heb ik hier nog geen antwoord op gekregen. Beste, Ik ben sinds 1 februari 2025 klant bij jullie. Op 18 mei 2025 heb ik beslist om opnieuw te veranderen van leverancier. Nu heb ik deze week de e-mails ontvangen voor de eindafrekeningen. Na controle van deze eindafrekeningen lijkt het mij dat deze totaal niet kloppen zo heb ik een bedrag van 758,84€ betaald, wat mij hoog lijkt aangezien ik zonnepanelen heb. Dit gaat over een periode van 4 maanden aardgas en elektriciteit . In februari heb ik namelijk ook twee verschillende keren de voorschotten betaald van zowel elektriciteit als aardgas. Gaande over 1 februari 53,96€ (elektriciteit) en 10 februari 85.94€ (aardgas) en daarna nogmaals een gezameijken betaling op 19 februari van 139,90€, hierdoor is een totaal bedrag van 279,80€ is betaald voor de maand februari Ook zie ik bij de slotfactuur dat de elektriciteit aangerekende is aan een vaste vergoeding van maar liefst 262 dagen..... dit voor een periode van 4 maanden, wat overeenkomt met ongeveer 120 dagen. Aangezien ik zonnepanelen heb zou dit volgens mij enkel een aanrekening van forfaitaire kosten mogen zijn. Omwille van al deze verschillen vraag ik hier graag opheldering over en een juiste berekening. Voor mijn eigen veiligheid zie ik mij genoodzaakt om tijdelijk mijn domiciliëring blokkeren. Moesten deze fouten niet gecorrigeerd worden zie ik mij tevens ook gedwongen om dit aan te kaarten bij Test aankoop en indien nodig bij overheidsinstanties. Hieronder vind U ook een samenvatting de voorschotten ed 01/02/2025 Elek 53,96€     10/02/2025 Aardgas 85,94€ 19/02/2025 Elek + aardgas 139,90€ E 53.96€ A 85.94€ 19/03/2025 Elek + aardgas 139,90€ E 53.96€ A 85.94€ 19/04/2025 Elek + aardgas 139.90€ E 53.96€ A 85.94€ 28/04/2025 Afrek aardgas 121,18€ Gefactureerde voorschotten 162,16€ 85,94€ x 4 = 343.76€ 10/06/2025 Slot aardgas -33,98€ 10/06/2025 Afrek Elek 79,10€ Gefactureerde voorschotten 152.73€ 53,96e x 4 = 215.84€ 10/06/2026 Slot Elek 32,94€ Vaste vergoeding van 262 dagen Totaal 758,84€ Ik hoop dat Wij aan de hand van mijn omschrijving hierboven tot een oplossing kunnen komen. Alvast bedankt voor uw reactie,

Berichten (1)

Mega

Naar: J. V.

24/06/2025

Mega. Same Connectivity. Just Cheaper. Beste meneer Vandenborne, We hebben uw klacht via Test-aankoop met referentienummer '' in goede orde ontvangen en sturen u onderstaande reactie. De vaste vergoeding die u aangerekend werd op de slotfacturen werd aangerekend over een volledig jaar, dit is conform onze voorwaarden waarmee u akkoord bent gegaan bij de start van uw contract. Deze voorwaarden kon u terugvinden op uw tariefkaarten, die u tevens in bijlage van deze e-mail ook kan terugvinden. Deze vaste jaarlijkse vergoeding is een kost die aangerekend wordt door Mega voor het verlenen van onze diensten, deze kost staat los van het feit u al dan niet over zonnepanelen beschikt. Voor aardgas kan ik zien dat de meterstanden die gebruikt werden voor de opmaak van uw slotfactuur gelezen werden, het verbruik dat u op de slotfactuur hier aangerekend werd is dus correct. Voor elektriciteit kan ik zien dat de eindmeterstand van 18/05/2025, evenals de beginmeterstand vanop 15/05/2025 geschat werden door uw netbeheerder. Het kan dus zijn dat de gebruikte meterstand voor de opmaak van uw slotfactuur niet in lijn ligt met uw effectieve meterstand. U mag ons steeds een foto van uw meterstand doorsturen wanneer uw meterstand op dit moment nog steeds lager zou liggen dan de geschatte eindmeterstand die gebruikt werd op uw slotfactuur, namelijk 27567 kwh. Indien u over een foto zou beschikken van de meterstand van 18/05/2025 mag u ons deze uiteraard ook bezorgen zodanig bij een meterherziening voor u kunnen aanvragen bij uw netbeheerder en het verbruik van op uw slotfactuur mogelijks gecorrigeerd kan worden. Alle voorschotten die door u betaald werden werden telkens correct in rekening gebracht op uw afrekeningen/slotfacturen, wanneer u de betaalde bedragen exclusief btw die u betaald op uw voorschotten vergelijkt met de verrekende bedragen onder het tab 'gefactureerde voorschotten' op uw afrekeningen kan u vaststellen dat dit volledig klopt. We wachten de foto van uw meterstanden alvast af. Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen. Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen. We wensen je nog een prettige dag verder. Met vriendelijke groeten, Nicky Team Mega ✉ info@mega.be ☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 Vr: 8u30-17u) Contacteer ons Power Online SA BE0535.615.192 Rue Natalis, 2 - 4000 Liège [Y6P32Z-65K9K]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform