Terug

Onduidelijke eindafrekening

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. V.

Naar: Engie

07/01/2024

Beste, ik kreeg half december mijn eindafrekening van gas en elektriciteit doorgestuurd.Ik heb een contract 'Easy variabel (voor 1 jaar)'.Ik volg maandelijks mijn verbruik op, alsook de huidige prijzen voor mijn contracttype (via website Engie).Voor alle duidelijkheid: deze klacht gaat niet over het verbruikte volume, alhoewel ik ook vragen heb hierbij.Dit gezien ik meer dan 12 uur per dag van huis ben, bovendien alleenstaande ben, mijn thermostaat programma gelijklopend instel en geen hoge comforttemperatuur hanteer (19°C op ogenblikken dat ik thuis ben - 16°C indien er niemand thuis is)De klacht gaat in essentie over de berekeningswijze van de eindafrekening.Het contract vermeldt dat er variabele prijzen gehanteerd worden, per maand berekend.Hoe komt het dan dat de eindafrekening maar 1 prijs vermeld, per energievorm, voor de ganse periode van afrekening (= 1 jaar)?Ik heb zelf wat gemiddelden berekent en geen enkel resultaat komt ook maar in de buurt van de vermelde prijzen. Zowel rekening houdend met als zonder alle vaste kosten voor groene stroom, netbeheer, ... inclus).Ik eis dan ook van Engie een gedetaileerde berekening hoe men aan dat ene bedrag gekomen is, die men gebruikt om een eindafrekening te bepalen, zodat ik dit kan vergelijken met de maandelijkse prijzen die ik gedurende het voorbije jaar genoteerd heb vanop hun website (die specifiek voor mijn contracttype waren).De huidige digitale meters laten perfect toe, om te bepalen welk verbruik men in een bepaalde periode, dus aan een bepaalde prijs, heeft gehad.Nu wordt alles over 1 kam gescheerd: 1 prijs voor ganse het jaar, met 1 meterstand.Waarom moest er dan verplicht een digitale meter geïnstalleerd worden? Het piekverbruik kan men wel opvolgen per maand (capaciteitstarief) maar het effectieve verbruik niet ?Indien hier ernstige vragen/afwijkingen worden vastgesteld bij de uitgebreide detailfactuur, eis ik ook een herziening van mijn eindafrekening.ps: de betreffende eindafrekening (bijna 2000 €) is ondertussen wel betaald.

Berichten (3)

Engie

Naar: D. V.

08/01/2024

Beste mevrouw, Beste heer,Test-Aankoop heeft ons uw klacht bezorgd.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk omzo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw online klantenzone.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Test-Achats nous a bien transmis la plainte que vous lui aviez adressée.Nous vous remercions pour votre démarche. En effet, nous accordons une attention toute particulière aux problèmes rencontrés par nos clients. Ce sont des informations précieuses qui nous permettent d'améliorer la qualité de notre service.Nous mettons tout en Å“uvre pour vous apporter une solution adéquate le plus rapidement possible.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail. Pour toutes vos questions nous vous invitons à contacter nos services via notre sitewww.engie.be ou via votre espace client.Sincères salutations,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this documente klachtenbox@test-aankoop.beEnvoyé: dimanche 7 janvier 2024 14:31À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.comObjet: Klacht - Onduidelijke eindafrekening - (CPTBE01948234-86)Klacht - Onduidelijke eindafrekening - (CPTBE01948234-86) ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/ ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

D. V.

Naar: Engie

28/01/2024

We zijn ondertussen 20 dagen verder en nog steeds geen antwoord van Engie (uitgezonderd het standaard automatisch tekstje).Wanneer komt er schot in deze zaak?Het geduld begint op te raken want dit is in totaal reeds de 4de klacht (3 voor mijn moeder + bovenstaande voor mijzelf) over de service van Engie in 1 jaar tijd.

Engie

Naar: D. V.

13/02/2024

Beste mevrouw, Beste heer,Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie.Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze websitewww.engie.be,via uw klantenzone of via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33. Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Faisant suite à votre demande via le système en ligne de Test Achats, nos services ont analysé votre demande et vous ont adressé une réponse circonstanciée (soit par courriel, par voie postale ou par téléphone). Nous espérons avoir répondu à vos attentes et vous remercions pour votre démarche.Nous restons toutefois à votre disposition pour tout complément d'information et vous invitons à nous contacter ultérieurement via notre sitewww.engie.be, via votre espace client ou via La Ligne Energie au numéro 078 35 33 33. Nos collaborateurs se feront un plaisir de vous répondre et de trouver avec vous une solution adéquate.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail.Cordialement,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this documente klachtenbox@test-aankoop.beEnvoyé: dimanche 7 janvier 2024 14:31À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.comObjet: Klacht - Onduidelijke eindafrekening - (CPTBE01948234-86)Klacht - Onduidelijke eindafrekening - (CPTBE01948234-86) ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/ ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform